استادیوم آزادی، پروژه‌ای که 17 ماهه تمام شد! (عکس)

مرور عکس‌های قدیمی ورزشگاه آزادی حیرت انگیز است.


 

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که هنوز مقدمات صندلی دار کردن طبقه دوم استادیوم آزادی انجام نشده و در حالی که ساخت کامل ورزشگاه نقش جهان در سال بیست ویکم استارت اولیه پروژه به پایان نرسیده است، مرور یک عکس تاریخی جذابیت‌های ویژه‌ای دارد...


استادیوم آزادی از استارت اولیه پروژه با تکنولوژی 45 سال قبل در 17 ماه آماده شد، عکس‌های استارت اولیه پروژه در سال 47 و پایان آن در سال 49 نشان از این واقعیت دارد.

 


استادیوم آزادی در زمینی ساخته شد که در عکس اول ملاحظه می‌کنید، در عکس دوم مراحل بتون ریزی سالن 12 هزار نفری را می‌بینیم و در عکس سوم پایان پروژه در اسفند 1349 دیده می‌شود.

 


در سال 81 برای تعویض خاک چمن زمین ورزشگاه و تعبیه چمن تازه آن استادیوم حدود 13 ماه تعطیل شد و بازی پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه تختی انجام شد و دربی این سال در استادیوم تبریز برگزار شد، مدت زمان مورد اشاره تنها 4 ماه کمتر از کل پروژه بود.

 


باز هم جالب است بدانید که امجدیه هم در سال‌های دهه 10 یعنی 75 سال قبل در 2 سال ساخته شد، البته این ورزشگاه در ابتدا سقف داشت اما بعدها سقف این ورزشگاه برداشته شد و تغییراتی در فرم آن ایجاد شد و ظرفیت آن افزایش پیدا کرد.

 

منبع:پژواک ایران