«مدافعان رهبری» و مافیای اختلاس و فساد + عکس




سحام نیوز : «حاکمیت پول‌های کثیف» در زندان اوین و «سکوت مسئولان» این زندان که گاه با موافقت آن‌ها نیز همراه است، گسترده‌تر از قبل شده و شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

به گزارش «سحام»، شبانگاه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ عده‌ای از متهمان اختلاس کلان سه هزار میلیارد تومانی و غارتگران بیت‌المال که سنگین‌ترین ضربه‌ها را به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کرده‌اند، با ادعای «دفاع از نظام و ولایت فقیه» در داخل محوطه زندان تجمع کردند و با شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر موسوی و کروبی» و با حمایت آشکار مسئولان زندان از جمله معاون اجرای احکام زندان (رضا محسنی)، رئیس بند هفت (روح الله توسلی) و رئیس حفاظت اطلاعات زندان اوین، علیه رهبران در حصر جنبش سبز و زندانیان سیاسی اقدام به هتاکی کردند که این امر با اعتراض زندانیان سیاسی به درگیری کشیده شد و آغازی بر سخت‌گیری‌ها و فشار بر زندانیان سیاسی بند ۷ و ۸ گردید.

«شاپور ذکاوت» و «عنایت‌الله دهقانی» محکومان پرونده جنجالی فساد سه هزار میلیارد تومانی همراه با «سیدجعفر خاتمی» محکوم پرونده فساد ۱۷ میلیون دلاری و … زندانیانی هستند که با پولشویی در زندان اوین، «پول‌های کثیف» را وارد داد و ستدهای پشت پرده در زندان اوین می‌کنند و با آلوده کردن مسئولان زندان، اهداف پشت پرده و فساد انگیز خود را پیش برده و گاه با نفوذی که در نهادهای اطلاعاتی و امنیتی دارند، برخی مسئولان زندان اوین را با تهدید، وادار به سکوت و تمکین می‌نمایند.



«راه‌اندازی اندیشکده ولایت»، «دارالقرآن الکریم» و فعالیت‌های جهت‌دار با عنوان «برگزاری مراسم‌های مذهبی» و «تحریف» بسیاری از مسائل دینی از جمله فعالیت‌های ظاهری این باند فساد مالی در زندان اوین می‌باشد که در بسیاری از موارد، مسئولان زندان با آگاهی از فسادهای پشت پرده، با این افراد همراهی می‌کنند.

«وارد کردن قرص‌های مخدر و روانگردان»، «پرونده سازی‌های امنیتی، عقیدتی و اخلاقی برای زندانیان»، «دسترسی به امکانات ویژه»، «تهدید زندانیان» و «ایجاد فضای ناامن» برای آن‌ها و «اخلال در قوانین جاری زندان» از دیگر تخلفات آشکار این باند فساد کلان مالی در زندان اوین می‌باشد که با دسترسی این افراد به اطلاعات زندانیان زندان اوین، از طریق رایانه‌های موجود در بند ۷ – که با اطلاع رئیس این بند (روح الله توسلی) و معاون اجرایی زندان اوین (رضا محسنی) صورت می‌گیرد – باعث سهولت در رسیدن به اهداف شوم و فعالیت‌های غیرقانونی این افراد شده است.



برخوردهای آشکار این باند که عمدتا از «آقازادگان» هستند و پیش از زندان در ارگان‌های نظامی و امنیتی هم‌چون سپاه پاسداران، انصار حزب‌الله و بسیج مشغول فعالیت بوده‌اند، با زندانیان سیاسی و حتی زندانیان مالی، هر روز افزایش پیدا کرده است. عدم برخورد با تخلفات گسترده و آشکار این باند در زندان اوین که «مدیریت پشت پرده» زندان اوین را با آگاهی مسئولین بر عهده دارند، باعث گسترش فساد اداری، مالی و ورود قرص‌های مخدر به زندان شده است، به طوری‌که زندانیان مالی به وضوح از تبعیض در برخوردها و اجرای قوانین به نفع این گروه معدود متخلف سخن می‌گویند.

همچنین محکومان دیگری به نام‌های «کیانی» (محکوم پرونده فساد کلان مالی سه هزار میلیارد تومانی)، «قدوسیان» (مداح)، «علی یار» (محکوم پرونده فساد کلان مالی سه هزار میلیارد تومانی) و «محمدی» (محکوم پرونده فساد کلان مالی سه هزار میلیارد تومانی) و … از همراهان این باند فساد در زندان اوین می‌باشند.

«عنایت‌الله دهقانی» به‌عنوان یکی از مهره‌های اصلی باند فساد و پولشویی در زندان اوین، از متهمان اصلی پرونده فساد کلان مالی سه هزار میلیارد تومانی بوده و فرزند عزت‌الله دهقانی نماینده‌ی حوزه‌ی انتخابیه‌ی درود و ازنا در دوره‌ی اول مجلس شورای اسلامی و دوره‌ی دوم این مجلس است.



این محکوم به اختلاس به‌دلیل داشتن روابط خاص و هم‌چنین رانت «آقازادگی» توانسته با اعمال نفوذ در قوه قضاییه، روند دادرسی را به نفع خود تغییر دهد به گونه‌ای که بسیاری از هم پرونده‌ای‌های وی، به اعمال نفوذ در پرونده اعتراض کرده‌اند.

«سیدجعفر خاتمی» به‌عنوان اصلی‌ترین مهره باند فساد و پولشویی در زندان اوین از اعضای سپاه قدس است که به اتهام کلاهبرداری ۱۷میلیون دلاری از از دو بانک دولتی در این زندان به سر می‌برد. وی فرزند حجهالاسلام «سیدمرتضی خاتمی خوانساری» و برادر حجهالاسلام «سیدعلی خاتمی خوانساری» است. حضور «سیدجعفر خاتمی» به اتهام کلاهبرداری در زندان اوین، در حالی که کلیه متهمان کلاهبرداری به زندان بزرگ تهران انتقال داده شده‌اند، وجود اعمال نفوذ و فساد در سیستم مدیریتی زندان اوین را به اثبات می‌رساند.



بر اساس گزارش ۲۷ اسفندماه ۱۳۸۸ پایگاه اطلاع‌رسانی مجتمع قضایی امور اقتصادی، «سیدجعفر خاتمی» فرزند «سیدمرتضی» از حیث اتهامات مشارکت در کلاهبرداری مشدد، جعل شناسنامه و استفاده از شناسنامه مجعول به تحمل شش سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی به مبلغ شانزده میلیارد و چهارصد و پنجاه و هفت میلیون و پانصد و هشتاد و شش هزار و دویست و پنجاه ریال (۱۶/۴۵۷/۵۸۶/۲۵۰ ریال) در حق دولت و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی و رد مبالغ ۱۱۴۷۰ دلار و ۷۵ سنت، (یازده هزار و چهارصد و هفتاد دلار و هفتاد و پنج سنت) در حق بانک توسعه صادرات ایران و ۱/۸۸۰/۸۶۷ دلار و ۸۲ سنت، (یک میلیون و هشتصد و هشتاد هزار و هشتصد و شصت و هفت دلار و هشتاد و دو سنت) در حق بانک صنعت و معدن محکوم گردیده است.

 

منبع:پژواک ایران