PEZHVAKEIRAN.COM کاهش حکم حبس ابد سعید سنگر به ۱۸ سال حبس
 

کاهش حکم حبس ابد سعید سنگر به ۱۸ سال حبس


 حکم حبس ابد زندانی سیاسی سعید سنگر در شانزدهمین سال حبس در زندان ارومیه به ۱۸ سال حبس تعزیزی کاهش یافت. درپی این اعلام با توجه به حبس باقیمانده دو سال و یکماه وی، تاریخ آزادی او چهارم مردادماه ۱۳۹۷خواهد بود. آقای سنگر عمده دوران حبس خود را بصورت تبعیدی در زندانهای مختلف و همینطور سلول های انفرادی سپری کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم حبس ابد زندانی سیاسی سعید سنگر در شانزدهمین سال حبس در زندان ارومیه برابر اعلام شعبه ۴ اجرای احکام سنندج به ۱۸ سال حبس تعزیزی کاهش یافت.

سعید سنگر فرزند مصطفی متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۲ در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۷۹بازداشت شد اما در پرونده ۸ آبان ۱۳۷۹ تاریخ دستگیری ذکر شده است.

آقای سنگر در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۷۹ طی کمتر از دو ماه به اتهام محاربه و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق با حکم اعدام از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی فاطمی مواجه و سپس از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به بند ۲۰۹ زندان اوین تهران منتقل و تا سال ۸۲ در سلول انفرادی نگهداری شد. در آذرماه همان سال در مرحله تجدید نظر حکم وی با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل و به زندان ارومیه منتقل شد.

منبع:پژواک ایران