PEZHVAKEIRAN.COM سحام نیوز: مخارج احمدی‌نژادی‌ها از کجا تامین می‌شود؟
 

سحام نیوز: مخارج احمدی‌نژادی‌ها از کجا تامین می‌شود؟

بر اساس گزارش‌های رسیده به خبرنگار «سحام»، علی ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی دستور شفاهی برکناری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات را صادر کرده، اما باند محمود احمدی نژاد به شدت در برابر این تغییر مقاومت می‌کند.

به گزارش «سحام»، روز سه شنبه ۲۹ تیرماه خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که «شنیده شده علیرضا ناصری به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات معرفی خواهد شد.» بر اساس این شنیده‌ها، «قرار است پس از برگزاری مجمع عمومی شرکت، ناصری به عنوان مدیر عامل شرکت فعالیت خود را رسما آغاز کند.»

469544433216.jpg
سیدعبدالحمید ثمره هاشمی

«شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات» سهامی عام و زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد کشور است.

مدیرعامل کنونی «شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات» کیست؟

پس از زمزمه‌هایی مبنی بر تعویض مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، خبرنگار «سحام» به اطلاعاتی در خصوص این شرکت عظیم تجاری دست یافته است.

بر اساس این اطلاعات، مدیرعامل فعلی این هلدینگ بزرگ اقتصادی، «سیدعبدالحمید ثمره هاشمی» برادر «سیدمجتبی ثمره هاشمی» دستیار ارشد رییس دولت سابق و «خواهر زاده محمدرضا باهنر» نماینده نامدار اصولگرایان است.

در اولین ماه‌های استقرار دولت دهم، چند تن از اعضای خانواده «ثمره هاشمی» در وزارت نیرو مشغول به کار شده‌اند. از جمله آن‌ها «سید عبدالحمید ثمره هاشمی» بود که به عنوان معاون امور تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو منصوب گردید.

«سیدعبدالحمید ثمره هاشمی» در حال حاضر مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و عضو هیئت مدیره شرکت فولاد خراسان است و این هلدینگ و شرکت‌ها تقریبا به‌صورت خانوادگی (ثمره هاشمی – باهنر) اداره می شود.

شرکت فولاد صبا نور از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است که توسط «محسن یزدانی راد» خواهرزاده محمدرضا باهنر اداره می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد صبا نور که در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۹۴ با زیان عملیاتی ۷ میلیارد و ۷۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی مواجه بوده، در مجمع امسال پاداش ۱۲۰ میلیون تومانی را به تصویب سهامداران رسانده است! ( لینک کامل خبر در خبرگزاری فارس گروه اقتصاد ۹۵/۳/۳۱) در مجموعه فولاد صبا نور یک فاجعه کلان مالی دیگر نیز رخ داده که مدیران این مجموعه نمی‌خواهند درباره آن صحبتی بکنند و آن خرید یک معدن در منطقه چاناکاله ترکیه به مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار دلار در سال ۱۳۹۱ است که تاکنون به‌دلیل مشکلات حتی یک ریال هم از آن بهره برداری نکرده‌اند (فقط پورسانت خرید را کسب کرده‌اند)

هم‌چنین مدیران خانوادگی این مجموعه، «مسعود بابایی» خواهرزاده «ثمره هاشمی» را به سمت معاون مالی و اقتصادی منصوب کرده‌اند و «خیری» (شوهر خواهرزاده محسن یزدانی راد) را برای دور زدن هزینه‌ها و برخی فاکتورسازی‌ها به عنوان معاون فروش منصوب کرده‌اند.

«مهدی کیوان آرا» نیز که از نزدیکان «ثمره هاشمی» و «محسن یزدانی راد» بوده و قبلا به عنوان پیمانکار این شرکت فعالیت می‌کرده نیز در جایگاه قائم مقام شرکت فولاد صبا نور مشغول فعالیت سازنده اقتصادی می‌باشد! (جا دارد قراردادهای منعقده که توسط وی بسته شده بررسی تا عمق فاجعه مشخص شود.)

«حامد بابایی» خواهرزاده ثمره هاشمی نیز عضو هیات مدیره شرکت کارخانجات کابل شهید قندی (تامین کننده کابل و فیبر نوری مخابراتی ایران، سوریه، آفریقا) می‌باشد.

هم‌چنین «سیدجلال الدین رضوانی نژاد» مدیرعامل کابل شهید قندی از نزدیکان «ثمره هاشمی» است که دارای سوابقی سوء مدیریت می‌باشد. این سوابق در سال ۱۳۹۵ در گزارش حسابرسی ۲۵ بندی تخلف قانونی وی ذکر شده که مدیران این مجموعه هیچ‌گونه اقدامی برای تعویض مدیر عامل کابل شهید قندی به‌عمل نیاورده‌اند. این در حالی‌ است که این شرکت مبلغ ۲ میلیون دلار کابل به آفریقا صادر کرده که پس از گذشت چند سال به دلیل اهمال در قرارداد فروش هنوز نتوانسته پول خود را باز پس گیرد.

گفتنی است سیدعبدالحمید ثمره هاشمی در بیش از ۱۰ شرکت زیر مجموعه این هلدینگ بزرگ اقتصادی به عنوان عضو هیئت مدیره اشتغال دارد و میزان دریافتی وی در این هلدینگ ماهانه ده‌ها میلیون تومان بوده است.

هلدینگ سرمایه‌گزاری توسعه معادن و فلزات، شرکت‌های بزرگ اقتصادی هم‌چون چادرملو، گل گهر، تامین مواد اولیه صبانور، کابل مخابراتی شهید قندی، صنایع ملی مس ایران، فولاد خوزستان، پامیدکو و فولاد مبارکه اصفهان را زیر نظر خود دارد.

محمود احمدی‌نژاد در دهم تیرماه ۱۳۹۵، سیدمجتبی ثمره هاشمی را به سمت مدیر ارتباطات مردمی دفتر رییس دولت‌های نهم و دهم برگزید تا هم‌چنان ارتباط خود با یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی ایران را حفظ کند.

باند محمود احمدی‌نژاد برای جلوگیری از این تغییر، به پرونده‌سازی برای علیرضا ناصری روی آورده‌اند و با این عنوان که وی از اصلاح‌طلبان است، تا کنون در برابر این تغییر مقاومت کرده‌اند. هم‌چنین بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار «سحام»، قرار بوده «الستی» نیز به عنوان جایگزین «ثمره هاشمی» معرفی شود که این تغییر تا کنون بی نتیجه مانده است.

منابع خبری می‌گویند شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برای باند محمود احمدی‌نژاد از اهمیت خاصی برخوردار است و دولت تدبیر و امید که رویه «اعتدال» را با «شرکت سهامی» اشتباه گرفته، تا کنون نتوانسته از سوء استفاده کلان مالی این باند در دولت خود جلوگیری کند.

منبع:پژواک ایران