وضعیت «نامناسب» جسمی مریم نقاش زرگران در پی سه هفته اعتصاب غذا


 
گزارش‌ها از ایران حاکی است، مریم (نسیم) نقاش زرگران، نوکیش مسیحی، که از روز ۱۵ تیرماه، در زندان دست به اعتصاب غذا زده است، وضعیت جسمی نامناسبی دارد.

 
منصور برجی سخنگوی کمیته ماده ۱۸ وابسته به شورای کلیساهای ایرانی همگام در لندن به رادیو فردا می گوید «خبرها حاکی از وخامت وضعیت خانم زرگران دارد.»
 
به گزارش وب‌سایت محبت نیوز که اخبار مسیحیان ایران را منتشر می‌کند، این نوکیش مسیحی، علاوه بر مشکلات جسمی، از فشارهای روحی نیز رنج می‌برد.
 
براساس این گزارش، مریم نقاش زرگران که ناراحتی قلبی دارد، در پی اعتصاب غذا، دچار افت شدید فشار خون شده است.
 
زهرا پورنوحی لنگرودی، مادر مریم نقاش زرگران، هفته گذشته، به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت که با توجه به بیماری قلبی فرزندش، این اعتصاب غذا برای او «خطرناک» است.
 
مادر مریم نقاش زرگران افزود: « فرزندم طبق قوانین موجود، یک سوم حکمش را گذرانده و در دوران زندان هم رفتارش خوب بوده است، بنابراین واجد شرایط آزادی مشروط است».
 
این نوکیش مسیحی، به گفته خانواده‌اش، علاوه بر ناراحتی قلبی، از دیسک کمر و آرتروز گردن نیز رنج می‌برد.
 
مریم نقاش زرگران، در اعتراض به روند دادرسی‌اش دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده است که تا زمان آزادی خود، به اعتصاب غذایش ادامه می‌دهد.
 
منصور برجی سخنگوی کمیته ماده ۱۸ وابسته به شورای کلیساهای ایرانی همگام در لندن درباره وضعیت این نوکیش مسیحی زندانی به رادیو فردا گفت: « مریم نقاش زرگران، مدتی پیش برای معالجه، به یک مرخصی کوتاه مدت اعزام شد، اما با توجه به وخامت وضعیت جسمی او، این مدت برای درمان خانم زرگران کافی نبود و دادستان هم با تمدید مرخصی او موافقت نکرد و با تهدیدها و فشارهای موجود، مریم نقاش زرگران به زندان بازگشت، اما خبرها همچنان حاکی از وخامت حال اوست».
 
مریم نقاش زرگران، در آبان ماه سال ۱۳۹۱ به اتهام‌ اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام بازداشت شد. او یک ماه بعد با قرار وثیقه آزاد شد اما در زمستان همان سال، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، به چهار سال زندان محکوم شد.
 
این نوکیش مسیحی، از تیرماه سال ۱۳۹۲ برای گذراندن حکم زندان خود، در زندان اوین به سر می‌برد.
 
او در خرداد ماه گذشته، برای پیگیری روند درمانی‌اش، چند روزی به مرخصی استعلاجی اعزام شد و در پی عدم تمدید مرخصی‌اش، روز هفتم تیرماه به زندان بازگشت.

منبع:پژواک ایران