PEZHVAKEIRAN.COM بازداشت ۲۰ دختر و پسر جوان در «پارتی شبانه»
 

بازداشت ۲۰ دختر و پسر جوان در «پارتی شبانه»

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه «محمد رسول‌الله» شیراز، روز شنبه ششم شهریور ماه، از بازداشت ۲۰ دختر و پسر جوان در یک «پارتی شبانه» در این شهر خبر داد.

این مقام بسیج در استان فارس، اعلام کرد که این افراد، روز جمعه پنجم شهریور، با حکم قضایی، در یک «پارتی شبانه» در شمال غرب شیراز بازداشت و تحویل مقام‌های قضایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی عباسی ارجمندی در این‌باره به خبرنگاران گفته است که این اقدام بنا به گزارش‌های مردمی و برای مقابله با «ترویج فرهنگ غرب» و «جلوگیری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی» صورت گرفته است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه «محمد رسول‌الله» شیراز، همچنین از گردانندگان و شرکت‌کنندگان در این قبیل «محافل غیرقانونی» خواست که از دایر کردن محافل «مغایر با موازین اسلامی» خودداری کنند.

در سه ماه گذشته، مأموران نیروی انتظامی، صدها دختر و پسر جوان را در جریان مهمانی‌هایی در شهرهای مختلف ایران بازداشت کرده‌اند.

استان‌های تهران، گلستان، مازندران، آذربایجان شرقی، هرمزگان و کرمان از جمله استان‌هایی هستند که پلیس در ماه‌های اخیر با حمله به مهمانی‌ها و جشن‌های شبانه٬ اقدام به بازداشت تعداد قابل توجهی دختر و پسر جوان کرده است.

در آخرین مورد، مصطفی حقی، دادستان عمومی و انقلاب گرگان، روز سوم شهریور ماه، از بازداشت ۴۰ دختر و پسر جوان در یک «پارتی شبانه» در روستای زیارت در جنوب ناهارخوران گرگان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان، اتهام این افراد را «شرب خمر» و «رابطه نامشروع» عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه ایران، مصطفی حقی، در این‌باره گفت: « اجرای طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و مصادیق بی‌حجابی، در دستور کار دادستانی است و دستگاه قضایی با قاطعیت به این پرونده‌ها رسیدگی خواهد کرد».

علی طالبی، دادستان شهرستان آمل نیز ۳۰ مرداد ماه، از بازداشت ۲۰ دختر و پسر در یک «پارتی شبانه» در آمل خبر داد و گفت که این افراد، پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

پیش از آن نیز، یوسف ملک‌زاده، فرمانده نیروی انتظامی شیراز، روز جمعه ۲۹ مرداد ماه، از بازداشت ۶۳ دختر و پسر «نیمه عریان» در دو «پارتی شبانه» در شمال شرقی این شهر خبر داد.

خبرگزاری فارس نیز با انتشار گزارشی در روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد ماه، از بازداشت۶۰ دختر و پسر جوان را در یک «پارتی شبانه» در سفره‌خانه‌ای بین‌راهی در پارک جنگلی سرخه‌حصار تهران توسط نیروهای بسیج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه ایران، ۲۰ دختر و پسر جوان نیز، اواسط مرداد ماه، در ویلایی در منطقه توریستی‌تفریحی سد «امند» استان آذربایجان شرقی بازداشت شدند.

۱۵۰ دختر و پسر جوان دیگر نیز، اوایل مرداد ماه در یکی از باغ‌های محدوده اسلام‌شهر در جنوب تهرانبازداشت شدند که محسن خانچرلی، فرمانده نیروی انتظامی غرب تهران، آنان را به «تلاش جهت ساخت کلیپی برای شبکه‌های ماهواره‌ای» متهم کرد.

مجتبی محمدی، رئیس دادگستری دماوند نیز روز اول مرداد ماه اعلام کرد که مأموران نیروی انتظامی، پس از «رصد فضای مجازی» و اطلاع از برگزاری جشنی در شهر آبسرد، بیش از ۵۰ دختر و پسر را در یک «پارتی شبانه» در این شهر بازداشت کردند.

در خردادماه گذشته نیز، مقام‌های قضایی ایران، از بازداشت ۶۲ نفر در یک «جشن مختلط شبانه» در بندرعباس، ۲۳ نفر در یک مهمانی خصوصی در کرمان و ۷۰ نفر دیگر در یک مهمانی در منطقه فرحزاد تهران خبر داده بودند.

بازداشت افراد در جریان مهمانی‌ها در ایران، طی حدود ۳۸ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، همواره ادامه داشته و در برخی موارد برای افراد بازداشت‌شده، احکامی مانند جریمه نقدی یا شلاق نیز صادر شده است.

مقام‌های قضایی ایران، در اغلب موارد، اتهام این افراد را « شرکت در پارتی‌های مختلط، مصرف مشروبات الکلی و روابط نامشروع» عنوان می‌کنند.

در خردادماه گذشته، اجرای حکم شلاق برای ۳۵ دانشجو، به دلیل شرکت در یک «پارتی مختلط شبانه» در قزوین با اعتراض‌ها و انتقادهای بسیاری مواجه شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، از «پارتی‌های مختلط شبانه» به عنوان یکی از «آسیب‌های اجتماعی» و مصادیق «تهاجم فرهنگی» نام می‌برند.

منبع:پژواک ایران