PEZHVAKEIRAN.COM دستگیری ۳۴ زن و مرد در یک «پارتی شبانه» در کرمان
 

دستگیری ۳۴ زن و مرد در یک «پارتی شبانه» در کرمان

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری ۳۴ زن و مرد و توقیف ۱۲ خودروی «لوکس و گران‌قیمت» در یک «پارتی شبانه»، در به گفته او «یک مرکز فساد مجلل» در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دادخدا سالاری روز دوشنبه ۸ شهریور، اعلام کرد که دو برادر «منزل بزرگ و مجللشان را در قلب شهر به مکان برپایی فسق و فجور و سرو مشروبات الکلی و ارتکاب جرایم دیگر» تبدیل کرده بودند.

به گفته آقای سالاری، مأموران با ورود به این خانه، ۳۴ زن و مرد را «در حالت سرو مشروبات الکلی و رقص و پایکوبی و اعمال خلاف شرع» دستگیر کرده‌اند.

دادستان کرمان اعلام کرد که این خانه پلمب شده و ۱۲ خودروی «لوکس و گران‌قیمت» و یک خانه متعلق به افراد دستگیر شده در این جشن نیز «توقیف» شده‌است.

در ماه‌های گذشته فرماندهان نیروی انتظامی در برخی از استان‌های ایران از سرکشی به تعدادی از باغ‌ها و باغ‌تالارهایی که به گفته آنان احتمال برگزاری جشن مختلط در آنها وجود دارد، خبر داده‌اند.

در همین حال در ماه‌های گذشته اخبار منتشر شده دربارهٔ دستگیری افراد در شهرهای مختلف ایران به اتهام شرکت در «پارتی‌های مختلط» و «مصرف مشروبات الکلی» افزایش یافته و گزارش‌هایی دربارهٔ بازداشت تعدادی از جوانان در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، هرمزگان، فارس، مازندران و کرمان منتشر شده‌است.

در خردادماه نیز اجرای حکم شلاق برای ۳۵ دانشجو به دلیل شرکت در یک «پارتی مختلط شبانه» در قزوین با اعتراض‌ها و انتقادهای زیادی در ایران مواجه شد، اما غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، اجرای این حکم را «قانونی» دانسته و گفته بود که قوه قضائیه «شواهد و قرائنی» دارد که «پارتی‌هایی» که در چند استان کشور برگزار شده، «با هدایت یک جریان خاص» بوده‌است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، نیز دهم مرداد این اقدامات را «سازمان یافته» خوانده و خواستار «اشراف اطلاعاتی» ضابطان قوه قضائیه بر «تمام مراکز مهیا برای فساد» از جمله باغ‌ها و تالارها شده بود.

وی همچنین خبر داده بود در ماه‌های گذشته دو خانه در تهران، که به گفته او برای برگزاری «مجلس مختلط» برای برخی از دیپلمات‌های کشورهای خارجی و ایرانیان مرتبط مهیا شده بود، کشف شده‌است.

پس از این سخنان، سفارت ژاپن در تهران روز یکشنبه ۳۱ مرداد، خبر داد که هیرویاسو کوبایاشی، سفیر این کشور در تهران، چهار ماه پیش هنگام شرکت در یک مهمانی ایرانی که در آن مشروبات الکی وجود داشته، برای مدت کوتاهی بازداشت شده‌است.

منبع:پژواک ایران