PEZHVAKEIRAN.COM خواهر محمد کامرانی، از مقتولان کهریزک: لکه ننگ کهریزک پاک نمی‌شود
 

خواهر محمد کامرانی، از مقتولان کهریزک: لکه ننگ کهریزک پاک نمی‌شود

آساره کیانی:‌

«اینجا کجاست کهریزک»؛ «کهریزک کجاست؟ آخر دنیا!»؛ «اینجا خدا هم آنتن نمی‌دهد»؛ «همه چیز خوبه؟ بله قربان…»؛ آصفه کامرانی، خواهر محمد کامرانی؛ یکی از جانباختگان کهریزک، صحبت‌هایش را با این جملات آغاز می‌کند و می‌گوید: «این‌ها همه شعارهای پنج روز کهریزک است. کابوس کهریزک تمام‌شدنی نیست و لکه ننگش هم پاک نمی‌شود حتی با عذر‌خواهی شما آقای مرتضوی آن هم بعد از هفت سال. اصلاً عذر خواهی برای چه؟»

محمد کامرانی

محمد کامرانی

شما که مشغول دفاع از رساله دکترای خود بودید!

او سخنانش خطاب به مرتضوی را این‌گونه ادامه می‌دهد: «شما که مشغول دفاع از رساله دکترای خود بوده‌اید و عملاً خود را تبرئه کردید حال چه‌قدر پشت خود را خالی دیده‌اید که بعد از هفت سال یادتان افتاده چه بلایی بر سر عزیزان ما آمده و عذر‌خوای می‌کنید خدا داند.»

آقای مرتضوی آن زمان از اتفاقاتی که در کهریزک رخ داده بود اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته بود که آن زمان مشغول دفاع از رساله دکترای خود بوده و از قضیه هیچ تطلاعی نداشته است.

به گفته احمدی مقدم، مرتضوی حکم انتقال به کهریزک را داد

خانم کامرانی می‌گوید: «عذر خواهی شما درمان دردهای ما نیست آقای مرتضوی؛ به گفته آقای احمدی مقدم، عزیزان ما به حکم شما در روز نوزده تیر ماه هشتادو هشت به کهریزک فرستاده شدند. هنگامی که عزیزان ما در راه رسیدن به کهریزک بودند به محض رسیدن به بهشت زهرا چشم بندهایشان را باز می‌کنند و از آن‌ها می‌پرسند که «می‌دانید اینجا کجاست؟ اینجا همان‌جایی است که تا چند وقت دیگر شما هم راهی اینجا می‌شوید.»؛ حال شما چه‌طور می‌توانید بگویید که عمدی در کار نبوده؟»

اگر عمدی در کار نبود چرا در حد مرگ شکنجه شدند

او ادامه می‌دهد: «اگر عمدی در کار نبوده چرا عزیزان ما در سوله‌های بازداشتگاه نگهداری می‌شدند علی‌رغم اینکه با کمبود جا مواجه بوده‌اند؟ خب حداقل در حیاط بازداشتگاه نگهداری می‌شدند؛ اگر عمدی در کار نبوده چرا به آن‌ها هتک حرمت شد؟ این شکنجه‌ها مگر می‌شود برنامه ریزی شده نباشد؟ آیا این شکنجه‌ها نزدیکی به مرگ نیست؟

شاید «محمد» ما بود

او می‌گوید: «شما ابراز پشیمانی کردید ای کاش آن موقع که پای شما در پرونده «زهرا کاظمی» هم در میان بود تصمیم می‌گرفتید که دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد شاید الان محمد ما هم بود.»

عذرخواهی بی‌فایده

کامرانی، عذرخواهی مرتضوی را بی‌فایده می‌داند و می‌گوید: «عذر خواهی شما درمان ناله‌های جانسوز مادرم و بغض‌های پدرم نیست آنها برای فرزند عزیزشان آرزوهای بزرگی داشتند اما شما با حکم خود همه آن آرزوها را نابود کردید.»

ماجرای منژیت را خاطرتان هست؟

خواهر محمد کامرانی به مرتضوی می‌گوید: «راستی ماجرای مننژیت را خاطرتان هست؟ آیا همه این گزارش‌ها غیر عمد و ناخواسته بوده است؟ ای کاش شما از جریا ن کهریزک درس عبرتی بگیرید و تضمینی باشد برای تکرار نشدن چنین فجایعی نه این‌که بیشتر به‌خاطر طلب بخشش باشد.»

در آن زمان، مرتضوی علت مرگ کشته‌شدگان کهریزک را دلایلی نظیر ممنژیت ذکر کرده بود. سعید مرتضوی بعدها از مقام خود عزل شد و با شکایت خانواده‌های روح‌الامینی، کامرانی و جوادی‌فر با اتهام‌هایی چون معاونت در قتل، بازداشت غیرقانونی وگزارش خلاف واقع در برابر دادگاه قرار گرفت.

 

منبع: امید ایرانیان


فهرست مطالب  در سایت پژواک ایران