PEZHVAKEIRAN.COM تابستان با عذرخواهی تمام شد!
 

تابستان با عذرخواهی تمام شد!

 

روزنامه فناوران - بهار اديبان: هفته گذشته نام اول شبکه های اجتماعی «مرتضوی» بود. بعد از این نام که در ادامه درباره دلیل اول شدنش در شبکه های اجتماعی می نویسم، پاراالمپیک، چارتار و یالثارات ازجمله موضوعاتی بودند که بیشترین توجه را به سمت خود جلب کردند. هفته آخر تابستان با عذرخواهی و روسری و داستان سرایی به پایان رسید و حالا پاییز سال ٩٥ آغاز شده است.

gooya0316.JPG

عذرخواهی مکذب

مرتضوی را تقریبا همه ما میشناسیم؛ روزنامه نگاران، دانشجویان، فعالان مدنی، فعالان جنبش زنان، جنبش های سیاسی و بسیاری دیگر. انتشار نامه عذرخواهی مرتضوی از بازماندگان کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک به خاطر وقایع سال ۸۸ -زمانی که دادستان بود- هفته گذشته بازتاب های گسترده ای در سطح جامعه و فضای مجازی داشت. بخشی از این بازتاب ها از سوی کسانی بود که هفت سال گذشته را به خاطر همان چیزی که مرتضوی برایش عذرخواهی کرده، در زندانها و دادگاهها سپری کردند. برخی از مسوولان نیز در مقابل عذرخواهی مرتضوی واکنش نشان دادند که از بین آنها میتوان به علی مطهری، نماینده مجلس پرداخت. آنها خواستار روشن شدن وضعیت بسیاری از پرونده ها ازجمله پرونده زهرا کاظمی در آن سال شدند.

روسری های چارتار

کنسرت چارتار در اروپا با حاشیه هایی همراه بود که در ایران مورد انتقاد برخی از کاربران قرار گرفت. درخواست روسری سر کردن از خانم هایی که بعد از کنسرت اروپای چارتار خواهان گرفتن عکس یادگاری با هنرمندان این گروه بودند، به سرعت مورد انتقاد کاربران داخلی قرار گرفت. برخی از کاربران با انتشار طرح هایی که اعضای گروه چارتار را روسری به سر نشان می داد، نسبت به این گروه موسیقی انتقاد کردند. کمی بعد از اوج گرفتن انتقادات، این گروه در صفحه فیسبوک و اینستاگرام خود توضیحی منتشر کرد که در بخشی از آن آمده: «گروه هرگز به خودش اجازه اظهارنظر یا دخالت در نوع پوشش افراد را نمی دهد. این پیشنهاد نه از جانب ما، بلکه از جانب دیگر برگزارکنندگان به بانوان عزیز داده شد».

باز هم یالثارات

به نظر می رسد فعالیت نشریه یالثارات هیچ محدودیت و مرز و قانونی نمی شناسد. بعد از انتشار عکس هنرمندان همراه با ستونی با عنوان دیوث کیست؟ هفته گذشته این نشریه گزارشی به قول خودش کامل و واقعی و مستند با نام های مستعار از پشت صحنه سینمای ایران منتشر کرد که موجب انتقاد بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی شد. این گزارش، ماجرای مثلث عشقی سه هنرمند در عرصه سینما با اسامی شهرزاد، قباد و فرهاد است که به زبانی ناشایست بیان شده است. برخی از کاربران از مسوولان درخواست کردند در صورتی که توان برخورد و توقیف این نشریه را ندارند،
حداقل اعلام کنند این نشریه مناسب افراد بالای ١٨ سال است.

خاطره یازدهم سپتامبر

یازده سپتامبر، سالروز حمله به برج های دو قلو در آمریکا، هفته گذشته از سوی برخی از کاربران مورد توجه قرار گرفت. کاربران در این روز با به یادآوردن حمله تروریستی یازدهم سپتامبر هر کدام خاطره خودشان را از آن روز بیان کردند؛ اینکه آن روز کجا بودند و چه می کردند و واکنش شان به این حمله چه بود.

پاراالمپیکی ها

درخشش ورزشکاران کشور در مسابقات پاراالمپیک همه ما را خوشحال کرده است. کاربران شبکه های اجتماعی، این رقابت ها را مانند رقابت های المپیک دنبال می کنند و هنگام برگزاری مسابقات به صورت زنده درباره رقابت ها صحبت کرده و ورزشکاران ایرانی را تشویق می کنند. هرچند بازتاب مسابقات پاراالمپیک به گستردگی المپیک نیست اما بسیاری از کاربران پیگیر رقابت های کاروان ایران هستند. سیامند رحمان، ملی پوش وزنه برداری که رکورددار پارالمپیک و جهان است، یکی از ورزشکاران محبوب در شبکه های اجتماعی طی رقابت های پاراالمپیک بود.

منبع:پژواک ایران