PEZHVAKEIRAN.COM بازداشت همزمان ۱۴ شهروند بهایی در ایران
 

بازداشت همزمان ۱۴ شهروند بهایی در ایران

 

 

منابع خبری جامعه بهایی در ایران از بازداشت همزمان ۱۴ بهایی در شامگاه چهارشنبه هفتم مهر در شهرهای کرج و شیراز خبر می‌دهند.

خبرگزاری بهایی نیوز گزارش داده که این ۱۴ چهارده شهروند بهایی پس از بازداشت به «مکان نامعلومی» منتقل شده‌اند.

یک منبع مطلع هم گفته که ماموران امنیتی به رغم اینکه «اجازه قانونی ورود به خانه این افراد را نداشتند اما پس از ورود به منزل، آنها را بازداشت کرده‌اند».

اسامی این ۱۴ فرد بازداشت‌شده عبارت است از شمیم اخلاقی، صهبا فرحبخش، صهبا مصلحی، عهدیه عنایتی، مهیار سفیدی، شادی صادق اقدم، ورقا کاویانی، مریم اسلامی، سروش ایقانی، مرجان و مژگاه غلامپور، فرید و فرزاد شادمان و پریسا روحی‌زادگان.

بهایی نیوز همچنین گزارش داده که مغازه چهار بهایی در پاساژ لوازم یدکی ماشین کرج توسط ماموران اداره اماکن عمومی پلمب شده است.

بر اساس این گزارش، پلمب این مغازه‌ها پنجشنبه هشت مهر و «تنها به دلیل اعتقاد مالکان انها به دیانت بهایی» رخ داده است.

مسئولان جمهوری اسلامی معمولا از دیانت بهایی به عنوان «فرقه ضاله» نام می‌برند و با پیروان آن برخورد می‌کنند.

تعداد نامشخصی از پیروان این آیین پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی به زندان افتاده، از تحصیل آنها ممانعت شده، از کار بیکار یا حتی اعدام شده‌اند.

دور جدید برخورد با بهاییان در ایران در حالی است که کمتر از یک ماه پیش، جامعه جهانی بهایی مستقر در در ژنو سوییس، در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، از او خواست که به «سرکوب اقتصادی بهاییان» در ایران پایان دهد.

جامعه جهانی بهایی از «آپارتاید اقتصادی» علیه بهاییان در ایران انتقاد کرده و مقام‌های جمهوری اسلامی را به «اتخاذ سیاست‌های عمدی» و «تبعیض‌های سازمان‌یافته» علیه پیروان این آیین متهم کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز در قطعنامه‌ای که حدود یک هفته پیش صادر کرد، آزار بهاییان و دیگر موارد نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد.

منبع:پژواک ایران