PEZHVAKEIRAN.COM عفو بین‌الملل: اتهامات گلرخ ابراهیمی مضحک است
 

عفو بین‌الملل: اتهامات گلرخ ابراهیمی مضحک است

عفو بین‌الملل: اتهامات گلرخ ابراهیمی مضحک است

۱۶ مهر ۱۳۹۵

گلرخ ابراهیمی و همسرش آرش صادقی

گلرخ ابراهیمی و همسرش آرش صادقی

 

سازمان عفو بین‌الملل با اعتراض به حکم ۶ سال زندان گلرخ ابراهیمی، نویسنده و فعال حقوق بشر، اتهامات وارد شده به او را «مضحک» توصیف کرد.

سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه ۱۵ مهر در بیانیه‌ای به نقل از فیلیپ لوثر، یکی از مسئولان بخش خاور میانه این سازمان نوشت که گلرخ ابراهیمی تنها به دلیل نوشتن یک داستان که حتی چاپ نشده و در واقع به دلیل تخیلاتش مجازات خواهد شد.

او از مقامات ایران خواست تا به جای زندانی کردن یک زن جوان که به شکلی مدنی از حق بشری خود برای ابراز مخالفت با سنگسار استفاده کرده، بر لغو این مجازات شکنجه‌بار متمرکز شوند:«این ترسناک است که ایران اجازه می‌دهد سنگسار اجرا شود و از تداوم آن به اسم اخلاق حمایت می‌کند.»

گلرخ ابراهیمی ایرایی در حالی طی حکمی غیابی توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر، به تحمل ۶ سال زندان محکوم شد که به دلیل وخامت اوضاع جسمانی و بستری بودن در بیمارستان نتوانسته بود در جلسه دادگاه بدوی در شعبه‌ ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی دردادگاه حضور یابد.

جرم گلرخ ابراهیمی، «تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات» اعلام شده است.

خانم ابراهیمی روز چهارشنبه به صدای آمریکا گفت که ماموران اجرای احکام زندان اوین تهدید کرده‌اند در صورتی که وی در زمان مقرر خود را به زندان اوین معرفی نکند، بر اساس حکم دادسرای مقدس، می توانند به خانه آنها یورش ببرند.

این نویسنده پیش از این توضیح داده بود که وقتی همسرش آرش صادقی دستگیر شد، ماموران برای تفتیش به خانه آنها رفته و دست نوشته‌های او که نه به صورت رسمی و نه در فضای مجازی منتشر نشده بود، را ضبط کرده‌اند. این دست‌نوشته‌ها طرح اولیه داستانی است که در آن یک واکنش یک زن جوان به فیلم «سنگسار ثریا.م» روایت می‌شود.

سنگسار ثریا م. فیلمی به کارگردانی سیروس نوری محصول ۲۰۰۸ آمریکا است که بر اساس رمانی به همین نام، داستان سنگسار شدن یک زن به اتهام دروغ داشتن رابطه جنسی در روستایی در ایران را روایت می‌کند.

 

منبع:پژواک ایران