PEZHVAKEIRAN.COM معلمان بازنشسته باز هم به خیابان آمدند
 

معلمان بازنشسته باز هم به خیابان آمدند

 

امروز ۲۶ مهرماه معلمان بازنشسته در تهران در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه دست به تجمع اعتراضی زدند و بر خواست های خود از جمله حقوق بالاتر از خط فقر یعنی سه و نیم میلیون تومان، لغو امنیتی کردن اعتراضات و لغو پرونده معلمان معترض تاکید کردند و اعلام کردند تا زمانی که به خواست هایشان رسیدگی نشود به اعتراضات و تجمعات خود ادامه خواهند داد. در داخل ساختمان سازمان برنامه و بودجه نیز با شعار دروغه دروغه در مقابل صحبت نوبخت، صحبت او را قطع کردند و به اعتراض خود ادامه دادند.

صبح امروز حدود ۷۰۰ نفر از معلمان بازنشسته دست به تجمع در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه زدند و با شعارهای تندی بر خواست های خود تاکید کردند. این تجمع بدنبال تجمع سراسری بازنشستگان در روز ۶ مهر و با فراخوان قبلی برگزار شد. طبق گزارشی که به حزب رسیده است، تعدادی از معلمان بازنشسته از شهرهای استان مرکزی، لرستان، خراسان، آبادان، ساوه، کرج، کرمانشاه، سنندج و اراک در این تجمع شرکت داشتند. همزمان در یزد نیز صدها نفر از معلمان بازنشسته دست به تجمع در مقابل کانون بازنشستگان این شهر زدند. در قزوین نیز تجمع مشابهی برگزار شده است.

بر پلاکاردهای معلمان در تهران و یزد نوشته شده بود: «خط فقر سه میلیون و نیم حقوق بازنشستگان یک میلیون»، «ما با این حقوق از همان بازاری خرید میکنیم که مدیران با حقوق نجومی خرید میکنند»، «زندگی شرافتمندانه حق مسلم ما است».

معلمان شعار میدادند:‌

اگه صندوق خالیه اینهمه اختلاس چیه

اگه صندوق خالیه اینهمه دزدی چیه

عدالت عدالت نوبخت خجالت خجالت

منزلت، معیشت، سلامت حق مسلم ما است

حقوق ما ریالیه خرج ما دلاریه

بیمه رایگان برای بازنشستگان

مشکل ما حل نشه بزودی برمیگردیم

و خطاب به نوبخت شعار میدادند:‌

نوبخت بیا پایین! اگر من نبودم تو وزیر نبودی! اگر من نبودم تو پشت میز نبودی! و سرنشینان اتومبیل ها با بوق زدن و دست تکان دادن با بازنشستگان ابراز همبستگی میکردند.

در تجمع امروز قطعنامه ٦ مهر مجددا قرائت شد. از جمله بندهای این قطعنامه افزایش دستمزدها بالاتر از خط فقر و رفع امنیتی کردن آموزش و پرورش و لغو پرونده های معلمان است.

یکی از بازنشستگان در این تجمع در گزارشی به حزب گفت: بازنشستگان خشمگین را به داخل ساختمان برنامه و بودجه دعوت کردند. حدود ۵۰۰ نفر از بازنشستگان با راهپیمایی و صفوفی منظم به داخل رفتند و وارد سالن آمفی تئاتر شدند. نوبخت معاون روحانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه شروع به صحبت های تکراری کرد. اما با خشم و اعتراض معلمان مواجه شد. بازنشستگان با شعار دروغه دروغه صحبت های او را قطع کردند. بازنشستگان مانند نارنجک جنگی بودند. نوبخت مجبور شد میکروفون را مقابل بازنشستگان قرار بدهد. تعدادی از بازنشستگان زن و مرد هر کدام گوشه ای از اعتراض و خواست های بازنشستگان را مطرح کردند. نوبخت که در صحبت اولش گفته بود «زشت است که کسی حقش را بخواهد مطالبه کند و ازاین روش استفاده کند، اینکه هرجا فشار و جیغ و داد باشد، حقی استیفا بشود و هرجا نجابت و شرافت! باشد و اعتراض صورت نگیرد، حق پایمال بشود، اینکه دیگر سنگ روی سنگ بند نمی ماند»، لحن صحبتش در دور دوم تغییر کرد و سعی کرد با احترام صحبت کند و قول هایی بدهد. پاسخ یکپارچه بازنشستگان اما این بود که اینها برای ما نان و آب نمیشود اگر مشکلمان حل نشود بزودی برمیگردیم و سالن را ساعت ۳ بعدازظهر ترک کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

 

۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۷ اکتبر 

 

منبع:پژواک ایران