PEZHVAKEIRAN.COM دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم( قسمت دوم)‏
 

دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم( قسمت دوم)‏
عباس رحمتی

 

در اين بخش به روند انتخابات دوره نهم  رياست جمهوري ایران ، برگزیدن   احمدي نژاد ، نحوی  مهندسی انتخابات و برنده شدن او بعنوان رییس جمهور دولت امام زمان  اشاره خواهيم كرد و با آمار و أرقامي كه سردمداران و كانديداتورهای ریاست جمهوری خود آرائه داده اند و مواضع آنها علیه تقلبات پي خواهیم برد . گرچه همگان مي دانند خامنه اي  به كمك فرزندش مجتبا و با همكاري سپاه پاسداران نقش اول  را در روي كار إوردن دولت امام زمان  با مهندسي از قبل معين شده داشته اند و با  تقلبات گسترده اي   دست به چنين كاري زدند تا رقيبان احمدي نژاد را حذف  و از میدان بدر كنند.

احمدي نژاد چگونه رئيس جمهور شد؟ 

در دوره نهم مجموعاً ١٠١٤ نَفَر براي كانديداي رياست جمهوري ثبت نام كرده بودند كه شوراي نگهبان تنها شش نَفَر از آنان را تائيد كرد ولي بعدا دو نَفَر ديگر از اصلاح طلبان يعني " مصطفا معين " و محسن مهر عليزاده هم توسط خامنه اي صلاحيت اشان تائيد شد، با ورود اين دو تركيب رقباي نهائي انتخابات بهم خورد و رفسنجاني و احمدي نژاد ، كروبي و قاليباف ، معين ، علي لاريجاني و مهرعليزاده  رسماً وارد باصطلاح مبارزات انتخاباتي شدند. 

هاشمي رفسنجاني از كارگزاران ، كروبي و معين و مهرعليزاده از سوي اصلاح طلبان ( عليزاده مستقل عنوان شده بود اما او هم از مديران دوران إصلاحات بود) علي لاريجاني ، قاليباف وأحمدي نژاد هم از سوي اصولگرايان وارد اين دوره از رقابتها شدند!

انتخابات در ايران غير دموكراتيك است:

در ايران انتخاب رئيس جمهوري بر خلاف كشورهايي مثل ايالت متحد آمريكا و... است در ايران رياست جمهوري نظارت و كنترل كامل  توسط ولايت فَقِيه روي سياست خارجي ، نيروهاي مسلح ، وزارت اطلاعات و سياست هسته اي و ... است . ولايت فَقِيه حكم حكومتي دارد و هر زمان كه او بخواهد تصميم نهائي را در هر موردي مي تواند بگيرد! ولايت فَقِيه، رهبري Iran Führung كل ايران را در بيشتر موارد بعهده دارد. رهبري حتا اختيار بر هم زدن قوانيني را كه در مجلس Parlemant تصويب شده است را دارد! نهمين دور انتخاب رياست جمهوري جمهوري اسلامي با وجود اينكه رفسنجاني برنده اول ميشد با طرح و مهندسي ازقبل ريخته شده ، احمدي نژاد كه فرد ناشناخته اي بود با رفسنجاني به دور دوم رقابت رفتند در اين ميان ، مهدي كروبي هم كه شناخته تَر از احمدي نژاد بود در همان دور اول حذف كردند!   

  در دور اول رقابت اصلی میان سه نفر بود:اكبر هاشمی‌ِ رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد و مهدی کروبی. به‌طوری که هاشمی‌رفسنجانی با کسب نزدیک به ٢'٦میلیون رای  برابر١٣'٢١ درصد از کل آرا در رتبه اول، محمود احمدی‌نژاد با کسب ٧'٥ میلیون رای برابر ٤٣'١٩درصد کل آرا در رتبه دوم و مهدی کروبی با کسب پنج‌میلیون رای برابر ٢٤'١٧ درصد کل آرا در رتبه سومی ایستاد.قالیباف با کسب چهار‌میلیون رای نزدیک به 14‌درصد، معین با کسب چهار‌میلیون رای نزدیک به 14‌درصد، لاریجانی با کسب نزدیک دو‌میلیون رای تقریبا چهار‌درصد و مهرعلیزاده با کسب یک‌میلیون رای نزدیک به سه‌درصد آرا را به خود اختصاص دادند.به این ترتیب انتخابات به دور دوم کشیده شد و سرنوشت ریاست‌جمهوری نهم به طور کلی رقم خورد؛ سرنوشتی که شاید در صورت عدم تکثر اصلاح‌طلبان به شکل دیگری رقم می‌خورد.شاید هم اگر شورای نگهبان در سال 1384 به روال قبلی خود تنها سه، چهارکاندیدا را تایید صلاحیت می‌کرد، سرنوشت انتخابات در همان دور اول مشخص می‌شد.به هر تقدیر در دور دوم ریاست‌جمهوری، هاشمی‌رفسنجانی که در دور اول از احمدی‌نژاد جلوتر بود، در مقابل رقیب ناشناخته خود قرار گرفت. احمدی‌نژادی خود را دکتر و دانشگاهی معرفی می‌کرد و حسب اتفاق، مثل احمد توکلی، حامی‌اش، مسایل اقتصادی را موضوع اصلی کار خود عنوان می‌کرد.مصطفی معین به پزشکی بازگشت و پس از آن هر سال یک مقاله تخصصی درخصوص آسم منتشر کرد. قالیباف شهردار تهران شد، لاریجانی ابتدا مدیر احمدی‌نژاد و پس از برکناری رییس مجلس شد و در قامت منتقد احمدی‌نژاد ظاهر شد. بقيه ماجرا را سرداران سپاه بعد از چهار سال اينطور توضيح ميدهند :

سردار امیرعلی امیری مدیر سایت اصولگرای تابناک چهار سال بعد در آستانه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که خطر عدم پیروزی احمدی نژاد مطرح شد پیرامون آنچه در انتخابات نهمین دوره رویداد نوشت:

برآوردها نشان می‌دهد که در روزهای آینده ممکن است اصولگرایان با همان مشکل دوره نهم انتخابات مواجه شوند که هر سه کاندیدای اصولگرا، در معرض تهدید جدی کمبود آراء قرار گرفتند و موجب شد در 48 ساعت آخر فرصت تبلیغاتی شبکه تبلیغی قالیباف که مورد حمایت بخش اصلی اصولگرایان بود، به سمت احمدی‌نژاد که اقبال مردمی بیشتری را جذب کرده بود، گردش کنند و در نتیجه احمدی‌نژاد در دور اول توانست با اختلاف کمی نسبت به کروبی نفر دوم شود.[3]

علی میر باقری

از مسئولان وزارت کشور اعلام کرد که ناظرین شورای نگهبان در مراکز رای گیری تخلفات گسترده انتخاباتی داشتند. او همچنین اعلام کرد که به علت اعتراض به این تخلفات چند ساعت توسط نیروی انتظامی زندانی شد

مهدی کروبی

مهدی کروبی پس از اعلام نتایج دور اول انتخابات که حاکی از راه یابی هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد به دور دوم بود طی مصاحبه‌ای مدعی شد «آرا توسط شورای نگهبان دستکاری شده‌است».  خامنه‌ای كه اوضاع را وخيم ديده بود ، درپاسخی به وی گفته بود:

به آقای کروبی بگویید: من رئوس مطالب شما را نگاه کردم. مطالبی که شما گفتید به کلی دور از شأن شما و در جهت ایجاد بحران در کشور است. آیا متوجه هستید که چه کار دارید می‌کنید؟ آیا متوجه هستید که ایجاد بحران و بدبین کردن مردم کاملاً در جهت خواست دشمنانی است که خیز برداشته‌اند برای این که بلایی بر سر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در بیاورند که همه شما را دربرخواهد گرفت. اگر اعتراض به انتخابات دارید مگر راه قانونی وجود ندارد؟ چرا فضا را خراب می‌کنید؟ ممکن است دیگران نیز اعتراضات مشابه داشته باشند. آیا حق می‌دهید آنان فردا همه چیز را زیر سوال ببرند؟ من از شما مطلقاً انتظار چنین برخوردی ندارم و من به حول و قوه الهی نخواهم گذاشت افرادی در کشور بحران ایجاد کنند.»

این پاسخ باعث شد کروبی با انتشار نامه‌ای سرگشاده فرزند خامنه‌ای و سپاه و بسیج و شورای نگهبان را به «تقلب در انتخابات» متهم سازد:

"حدود ساعت سه بامداد شنبه بیست و هشتم خردادماه که ثبت رسمی آرا در سایت انتخابات آغاز شد، تمام آمارهای رسمی رای اینجانب را بسیار بالاتر از سایر کاندیداهای محترم نشان می‌داد.ساعت پنج بامداد که اینجانب به استراحت پرداختم، رای بنده حدود ۲۵ درصد و رای سایر کاندیداها کمتر از بیست درصد بود.در همان ساعات بعضی از دوستان با توجه به آرای شصت و هفتاد درصدی در بعضی استان‌ها، معدل بیست و پنج درصدی ثبت شده به نام اینجانب را مشکوک می‌دانستند اما پس از حدود دو ساعت که از خواب بیدار شدم، مانند بیداری از خواب اصحاب کهف، دریافتم که همه چیز تغییر کرده‌است.سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه‌ای کودتاگونه در ساعات اولیه صبح با دستپاچگی کامل و برخلاف رویه نشان داد که اعلام آرای مردم از مجرای قانون وزارت کشور مطلوب بعضی از مراکز قدرت و افراد ذی‌نفوذ نیست.اینجانب حدود ساعت هشت و نیم صبح با مسوولان وزارت کشور تماس گرفتم که آنها نیز ازاین حرکت شورای نگهبان و صدا و سیما - که به قرار مسموع بدون اطلاع مدیریت صدا و سیما انجام شد - ابراز تعجب کرده و اعلام کردند براساس اطلاعاتی که بلافاصله از صورتجلسه نهایی اخذ آرا در حوزه‌های انتخابیه استخراج و مستقیماً وارد سایت کامپیوتری وزارت کشور می‌شود، اینجانب کماکان در رتبه اول قرار دارم.موضوع دخالت احتمالی بخش‌هایی از سپاه و بسیج را اینجانب قبلاً به صورت حضوری به عرض جنابعالی رسانده بودم و آنگونه که شنیده‌ام وزرای کشور، اطلاعات و دادگستری نیز طی نامه‌ای آن را به جنابعالی منعکس و خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع آن شده بودند."

کروبی همچنین پسر خامنه اي را به دخالت در انتخابات متهم کرد و گفت از تمام پست‌های خود در نظام استعفا می‌دهد و مسئولیت تمام اتهاماتی را که وارد کرده‌است می‌پذیرد:

"به‌رغم شفافیت مواضع جنابعالی، اخباری مبنی بر حمایت فرزند محترم شما - آقا سید مجتبی - از یکی از کاندیداها منتشر شد که پس از به تواتر رسیدن این اخبار نگران شدم که مبادا این موضوع مرتبط با دیدگاه حضرتعالی باشد اما تجربیات سابق و شناختی که از شما داشتم مرا مطمئن کرد که این موضوع، نظر شخصی ایشان است.پس از آن هم شنیدم که یکی از بزرگان به جنابعالی گفته‌اند که «آقازاده حضرتعالی از فلان شخص حمایت می‌کند» و شما فرموده‌اید «ایشان آقا است نه آقازاده» و به هر حال مشخص شد که آن حمایت‌ها نظر شخصی آقا مجتبی بوده‌است.در عین حال کماکان خبرهایی در مورد فعالیت ایشان به نفع یکی از کاندیداها - که سه روز قبل از انتخابات ناگهان ستاره بخت او افول کرد و عنایت‌ها به طرف فرد دیگر سرازیر شد - و حتی رفت‌وآمد به ستاد انتخاباتی آن کاندیدا منتشر شد."

علاوه بر كروبي،  رفسنجاني كه رئيس شوراي تشخيص مصلحت رژيم  هم است به تقلبات در انتخابات اشاره كردكه  باشگاه خبرنگاران جوان، مواضع او و زير سوْال بردن انتخابات را تفرقه افكنانه ميگويد : 

هاشمي رفسنجاني پس از پيروزي احمدي نژاد در تيرماه 1384 طي مصاحبه‌اي  با القاي ترديد درباره نتيجه انتخابات و دستکاري آراي مردم به ايجاد تشکيک در جامعه دامن زد و با صدور بيانيه‌اي تفرقه‌انگيز، انتخاباتي که همفکران وي برگزار کرده بودند را زير سوال برده و مستقيمن خامنه اي و مجتنايش را چنين مورد خطاب قرار ميدهد كه از زمان تضادهايش با خامنه اي بالا گرفت: 

"در مرحله نخست انتخابات، حضور مردم حماسه‌ای عظیم را رقم زد و اگر اشکالاتی بروز کرد غفلت مدیریت و نظارت بود که در نتیجه، شاهد برخی تخلف‌ها از جمله تخریب‌های زننده و دخالت‌های ناروای سازماندهی شده بودیم. متأسفانه همان تفکری که در دوران مبارزه در مقابل امام (ره) و همراهان ایستادگی می‌کرد و امام(ره) را مسئول خون‌های ریخته شده در راه انقلاب معرفی می‌کرد، امروزه پوستین اسلام را وارونه پوشیده و ریاکارانه به فریبکاری مشغول است و اصرار دارد که افکار معیوب خود را به جای معارف اصیل اسلام به دیگران تحمیل کند، تفکری که حامیان امروزی آن علی‌رغم اعلام و دستور صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر تخریب دیگران در مبارزات انتخاباتی، میلیاردها تومان از بیت‌المال را صرف تهیه و نشر تهمت‌ها و اهانت‌ها و دروغ‌های خطرناک می کنند که تاکنون ده‌ها میلیون شبنامه منتشر کرده و هنوز هم دست بردار نیستند... در متن برگزاری انتخابات به برخی دخالت‌های سازمان‌یافته در هدایت آرا انجامید و معلوم نیست این رویه ناصواب اگر نهادینه شود، رو به کجا خواهد برد؟ روزنامه و سايت ها اصول گرايان هم او را فتنه گر ميخواندند:

"البته تجربه ثابت کرده است که چنين اقداماتي از سوي آيت‌الله رفسنجاني بعيد نبوده و امري طبيعي است. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ششمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي که باز هم دولت اصلاحات آن را برگزار کرده بود، ادعاهاي خود مبني بر تقلب در انتخابات را مطرح کرد که در نهايت منجر به استعفاي وي و حوادث ناگوار و فتنه‌انگيز آن دوره از مجلس شد." (٢٨ ارديبهشت ٩٢)

برادر او محمد هاشمي رفسنجاني  پس از سالها گذشت از انتخابات دور نهم جرأت كرده و ميگويد: "من معتقدم از ابزار غیر رایی استفاده شد حال اسمش را هر چه می‌خواهید بگذارید من دست کاری  در آرا، تعویض رای و استفاده از امکانات دولتی در انتخابات را ابزار غیر رایی می‌دانم اگر شما کشوری را به من نشان دهید که در دو دوره انتخابات رای هفت میلیونی به هفده میلیون و رای بیست میلیونی به ده میلیون تبدیل شده باشد من حرف شما را می‌پذیرم."علاوه بر كانديدهاي اصلي" مصطفا معين "نامزد جبهه دموکراسی و حقوق بشر نیز در بیانیه ای به آنچه "دخالت سازمان یافته نظامی و نظارتی" در روند انتخابات خواند، اعتراض کرد. معین در قسمت هایی از بیانیه خود در اعتراض به تقلب در انتخابات نوشت: "هشیار باشیم که این قبیل تلاشهای پیچیده و خزنده نهایتاً در این کشور سر از نظامی گری، اقتدارگرایی و خفقان سیاسی و اجتماعی در خواهد آورد. این روند تهدیدی برای جامعه مدنی و انسداد راه اصلاحات است."او گفت که این اقدامات، "زنگ خطری برای دموکراسی نوپای" ایران است و هشدار داد که چنین روندی به "نظامی گری"، "اقتدارگرایی" و "خفقان سیاسی و اجتماعی" منجر خواهد شد،معین در این بیانیه از مردم ایران خواست "خطر فاشیسم، از میان رفتن نقش مردم و حذف جمهوریت" را جدی بگیرند.[4]

گزارش بازرسان وزارت کشور:

بازرس ویژه وزارت کشور که بدلیل اعتراض به اقدامات ناظران شورای نگهبان و وضعیت شعب رای گیری توسط چند ساعتی در بازداشت بود وضعیت را اینطور گزارش داد:

به عنوان بازرس ویژه وزارت کشور در حوزه انتخابیه تهران برای سرکشی به محله‌های نازی آباد و عبدل‌آباد در جنوب تهران رفته بوده و در آنجا مشاهده کرده بوده که در اکثر شعب، ناظران به جای نظارت کار اجرایی انجام می دادند، شناسنامه‌ها کنترل نمی‌شده و افراد بدون کنترل بعد از ورود به شعب رأی می‌دادند.وی گفته که با مشاهده این رویکرد، به عملکرد ناظران شورای نگهبان و دخالت آنان در اجرای انتخابات اعتراض کرده اما پس از اعتراض، دو نفر که خودشان را مسئولان شورای نگهبان در ناحیه معرفی می‌کردند او را بازداشت و به مدت دو ساعت در شعبه توقیف کردند و سپس با اکیپ سی نفره‌ای به کلانتری نازی آباد فرستادند تا اینکه سرانجام پس از دو ساعت و نیم بازداشت در کلانتری با وساطت مسئولان وزارت کشور آزاد شده‌است.

اظهارات فرماندهان سپاه:

محمدباقر ذوالقدر معاون سپاه پاسداران که در دولت احمدی نژاد به سمت معاون وزارت کشور منصوب گردید، چند ماه پس از پیروزی احمدی نژاد در جمع بسیجان پیرامون پیروزی وی در انتخابات گفت:«انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری در نوع خود بی نظیر» خواند. وی با تخطئه کسانی که «نیروهای اصولگرا را در جریان انتخابات به بی برنامگی، اختلافات، قدرت طلبی و عدم تفاهم بر سر کاندیدای واحد متهم می‌کردند» اظهار داشت: «در شرایط پیچیده سیاسی که قدرت‌های خارجی و جریان‌های فزون خواه در داخل از مدت‌ها قبل مترصد بوده و برنامه ریزی کرده بودند که نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهند و از شکل گیری یک دولت کارآمد اصولگرا جلوگیری نمایند، باید پیچیده عمل می‌شد و نیروهای اصولگرا بحمدالله با طراحی درست و چند لایه توانستند در یک رقابت واقعی و تنگاتنگ، حمایت اکثریت مردم را به خدمتگزاری بیشتر و موثرتر به آنها جلب نمایند.» وی در اظهار نظر دیگری گفته بود:«موفقیت در انتخابات شوراها و مجلس شورای اسلامی پاک سازی دو رکن مهم از عناصر نفوذی بود.»

مقاله روزنامه کیهان:

روزنامه کیهان در مقاله‌ای به مناسبت برگزاری جلسات هادیان سیاسی سپاه پاسداران به اثر گذاری سپاه از طریق هادیان سیاسی در انتخابات اعتراف کرد و نوشت: « به جز طیف رای دهندگان، مجموعه‌ای از رای سازان و فعالان سیاسی وجود دارند که نقش اصلی در شکل گیری پدیده مبارک سوم تیر داشته‌اند. این مجموعه هنوز هم به همان نیرومندی سابق و بلکه با نشاط تر از قبل در صحنه حضور دارد و در هر آوردگاهی در آینده نقشی کلیدی بر عهده خواهد داشت. بی آنکه قصدی برای محدود ساختن این مجموعه در طیفی خاص در میان باشد، صرفاً به عنوان یک آدرس می‌شود اینگونه فرض کرد که تشکل‌هایی چون بسیج دانشجویی، بسیج طلاب، بسیج اساتید و حوزه‌های شهری و روستایی مقاومت بسیج جزو اصلی‌ترین ارکان مجموعه رای ساز در سوم تیر ۸۴ بودند.»

دولت‌های خارجی: دولتها و كشورهاي خارجي انتخابات ايران را در اين دوره بطور ظاهري هم مخدوش زا دانسته و به رد صلاحيت هاي گسترده اشاره كرده بودند.

حاميان احمدي نژاد :  
دوره نهم انتخابات رياست جمهوري به این شکل پایان میرسد ، دراین انتخابات در کل کشور فقط  جامعه اسلامي دانشجويان بود که با صدور بیانیه ای حمایت خود را از محمود احمدی نژاد اعلام کرد! احمدی نژاد از سوی هیچ گروهی مورد حمایت قرار نگرفت  اما چگونه توانست نه تنها چهار سال که دور دوم ریاست جمهوری را رییس جمهور شود(کردندش) ؟این بخوبی نشان دهنده یک کودتایی بود که در همان دور اول هم اتفاق افتاده بود . بدین صورت دولت امام زمان  فقط یک حامی (اصلی) داشت که به کمک فرزندش و سپاه  توانست، احمدی نژاد را برای سرپرسی  این دولت (امام زمان) برگزیند تا براحتی در مقابل میلیونها ایرانی و با سرکوبهای گسترده و  جالبت تر نظارت  و بعضا حمایت ( خصوصا آمریکا ) جهانیان  بایستد. دور اول ریاست جمهوری یدین صورت و بدون سرو صدا برگزار شد، بعدها با به رسمیت شناختن دولت امام زمان از طرف غربیها و در ادامه دوره دوم ( دهم )  به کودتایی انجامید که دنیا را تکان داد ، ولی این بار  اعتراضات مردم شکل دیگری بخود گرفت بطوری که به کشتار و دستگیریهای گسترده مردم انجامید . در این میان این خامنه ای بود که تصمیمش را دوسال قبل از کودتای دوم گرفته بود و نظر خود را علنی کرده بود . خامنه ای بعد از گذشت دوسال از تشکیل دولت امام زمان  خیلی روشن گفته بود" این دولت (امام زمان) برای دوسال نیست بروید و خود را برای دوره بعد هم آماده کنید" به این صورت بود که در سال هشتاد و هشت تا توانست به جنایات ادامه داد بطوری که به نیروهایش گفته بود به هیچ کس رحم نکنید و در این رابطه اوضاع را دنبال میکرد تا هرچه زودتر  و به هر قیمت  غائله اعتراضات" رای من کو "جمع شود به همین دلیل بود که  مزدورانش به روی مردم شلیک میکردند و  با موتور و ماشین به روی مردم می رفتند باید گفت تنها" ندا آقاسلطان" نبود که در آئورت او شلیک مستقیم شد دهها نفر دیگر در این اعتراضات کشته شدند که امروز نام یکی دیگر از این قربانیان  بنام"  امیر ارشد تاجمیر " انتشار می یابد . مادر او  از در این کودتا به خامنه ای چنین می گوید :    

امیرارشد تاجمیر، یکی از جوانانی است که در روز عاشورای سال 88 توسط خودروی  ماموران سرکوبگر ولی فقیه زیر گرفته شد و به شهادت رسید. این بخش را با نوشته های مادر امیر به پایان می برم.

مادر امیر می نویسد:«خدایا ناله های امیر ارشد ام دیگر بس است. این بار نوبت ناله های حاکمان ظالم است. آنها که خود کباب می خورند و سهم ملت را اشکنه می دانند. آنها که دکل می‌دزدند و اختلاس می‌کنند اما، دست و پای گرسنه بیکار را به جرم دزدی می‌برند. آنهایی که فرزندان شان با پول ملت در مرگ بر آمریکا عشق می‌ کنند و فرزندان شریف و فرهیخته‌ مان را در عنفوان جوانی به سیاهچال می‌فرستند. آنها که چون خود به خلوت می‌ روند آن کار دیگر می‌ کنند و جوانان ما را برای شادی و خوشحالی، بزه ‌کار و خلافکار می ‌خوانند. این‌بار نوبت ماست که آفتابه به گردن شان بیاندازیم و در شهرها بگردانیم‌ . این‌بار دیگر نوبت ماست که حق ‌مان را بطلبیم و بگوییم پولها و سرمایه‌ های ‌مان چه شد؟؟ این‌ بار دیگر حق حکومت ملت بر خود است. ما خود امیر خودیم.»از جنایات رهبر یک شبه حکومت ولایی بیشتر خواهم نوشت .

___________________________________________________________________________________

[3] ویکیپدی

[4] همانجا

 

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب عباس رحمتی در سایت پژواک ایران 

*نانو چيپ براي كنترلِ كرونا، تا رديابي اطلاعات درجهان؟!   [2020 May] 
*جنگ بيولوژيك ( بيوتروريسم) با نام كرونا؟!  [2020 May] 
*نگراني جهان از شيوع ويروس ديگر در آينده!   [2020 Apr] 
*جن و أنس و رهبري ولايت فقيه   [2020 Apr] 
*ويروس كرونا و رنسانس   [2020 Mar] 
*بيت خامنه اي وتيم امنيتي ،براي مهار خبرها ونه ويروس كرونا!   [2020 Feb] 
*لائيسيته !   [2020 Feb] 
* مُرده گردونی ولايت فَقِيه !   [2020 Feb] 
*ابوبكر البغدادي و علي الخامنه اي هردو تروريست؟!   [2019 Dec] 
*چهل سال رابطه مخفي آمريكا با ملايان تهران!   [2019 Dec] 
*گراني بنزين وعبور از فاشيست مذهبي !   [2019 Nov] 
*‏ بيست و ششمين فستيوال تئاتر ايرانيان تبعيدي ،شهر كلن آلمان!‏   [2019 Nov] 
*‏«روح الله زم »، اپوزيسيون يا مهره ي سوخته؟!‏   [2019 Oct] 
*بانوان ايران استاديوم هاي كاملن آزاد ميخواهند!‏   [2019 Oct] 
*چپاول ثروت و عطش خونریزی را حمایت نکنید! سیری کوتاه در نشست سازمان ملل  [2019 Sep] 
*پشت پرده سياست ولايت فقيه، مذاكره با آمريكا !   [2019 Sep] 
*سپاه پاسداران با چهل سال تروردرصدر فهرست سازمانهای تروريستي خارجی آمریکا !  [2019 Apr] 
*چهل سال جنايت و ترور سركوب و عقبگرد كامل (شماره يك)‏   [2019 Feb] 
* سال ۲۰۱۸ سال هشدار و پر حادثه به پایان رسید!  [2019 Jan] 
* فرار سرمايه از ايران افزايش مي يابد!‏   [2018 Dec] 
*یک ربع قرن فستيوال تئاتر تبعيدي در كلن!   [2018 Nov] 
*ترور به بهانه هموار کردن جاده بهشت براي تروریست ها!   [2018 Nov] 
*خيانت روحاني ( فريدون) به مردم ایران از زبان یک آشنا!  [2018 Oct] 
*احضار روحانی به مجلس و رویای دیر باز خامنه ای!‏   [2018 Sep] 
*غول ديماه بر مي خيزد!   [2018 Aug] 
* ١٣٦ مين سالگشت زاد و بود دكتر محمد مصدق در شهر كلن چگونه برگزار شد؟   [2018 Jul] 
*خامنه اي و رؤياهاي آشفته بمب اتم!‏   [2018 Jun] 
*سود و زيانهاي خروج آمريكا از برجام   [2018 May] 
*رضا شاه جزئي از تاريخ ايران است!   [2018 Apr] 
*ارمنستاني ها فقط با اراده بود که ديكتاتور را سرنگون كردند!   [2018 Apr] 
*احمدي نژاد بدنبال اپوزيسيون سازي است ؟   [2018 Feb] 
*فاز تغيير !  [2018 Feb] 
*جمهوري اسلامي ؟ نه ، رژيم توتاليتر!   [2018 Feb] 
*جنبش ملي ،پايه هاي نظام ولايي را فرو خواهد ريخت!‏   [2018 Jan] 
*احمدی نژادی ها؛ واکنش تهدید آمیز خامنه ای   [2018 Jan] 
*شعله جنگ منطقه خليج فارس زبانه مي كشد  [2017 Dec] 
*بيست و چهارمين سال فستيوال تئاتر در تبعيد كلن بياد مجيد فلاح زاده   [2017 Dec] 
*جنگ أفروزي هاي دوباره جمهوري اسلامي ، تمام منطقه را درگير خواهد كرد!‏   [2017 Nov] 
*رفراندوم اقليم كردستان و دخالت ملاها و افزايش بحران در عراق!   [2017 Nov] 
*فوتبال ايران و سوريه، نقش زنان و مردان ايران !‏   [2017 Oct] 
*فردوسي را بايد جدي گرفت و خوب شناخت !‏   [2017 Oct] 
*انتخابات آلمان ، شكست سنگين دو حزب برتر و رشد پوپوليست ها !‏  [2017 Sep] 
*‎ ‎دو رهبر در يك موضع و حمله به ملاها درسازمان ملل   [2017 Sep] 
*همكاري كاشاني و بهبهاني با انگليسيها در كودتاي ٢٨ مرداد عليه دكتر مصدق   [2017 Sep] 
*معامله بزرگ بر سر كابينه آينده و نقش ولايت فَقِيه ! ‏   [2017 Aug] 
*دولت امام زمان معجزه هزاره سوم ( قسمت ششم)‏   [2017 Aug] 
*«ماجراي نيمروز» نيمه پنهان ماجرا بود!‏   [2017 Jul] 
*جنبش دانشجویی و ادامه مبارزه   [2017 Jul] 
*اتحاد اپوزيسيون با مردم رمز پيروزي است!‏   [2017 Jul] 
*دولت امام زمان ،معجزه هزاره سوم ( قسمت پنجم )‏   [2017 May] 
*چهار سال با دولت تدبير و اميد و ركوردهاي تازه !‏  [2017 Apr] 
*اسكار سياسي! ‏   [2017 Mar] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم ( قسمت چهارم )   [2017 Feb] 
*«اوباما» با اُونا، ماند و به تاریخ پیوست!  [2017 Jan] 
*گورخوابان ارمغان ديگر جمهوري اسلامي‎!‎   [2017 Jan] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم ! ( قسمت سوم)   [2016 Dec] 
*بيست و سومين فستيوال تئاتر در تبعيد شهر كلن با موفقيت برگزار شد   [2016 Nov] 
*پيروز انتخابات‎ ‎‏ آمریکا كيست ؟ ‏   [2016 Nov] 
*دولت امام زمان ، معجزه هزاره سوم( قسمت دوم)‏   [2016 Oct] 
*دولت امام زمان و معجزه هزاره سوم !( بخش اول)‏  [2016 Oct] 
*فوتبال و حزب اله ، ياحسين ، گل تاسوعائي!‏   [2016 Oct] 
*مردم چون كوه مي مانند تا علم الهدي برود  [2016 Sep] 
*جنگنده های روسی در پايگاه شاهرخي (نوژه) همدان ، خيانتي كه كتمان نتوان کرد؟  [2016 Aug] 
*كودتاي نافرجام تركيه و روياهاي اردوغان   [2016 Jul] 
*زلزله خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا و پس لرزه هايش  [2016 Jul] 
*قضاوت كنيد!   [2016 Jun] 
*نقش مستشاران و مدافعان حرم، حضور محرز جمهوري اسلامي در جنگ سوريه!   [2016 Jun] 
*أهداف خامنه اي با رياست جنتي در مجلس خبرگان  [2016 May] 
*ترس خامنه اي از فرا گيري زبان انگليسي چيست ؟   [2016 May] 
*فرار مالياتي و پولشويي هاي گسترده جهاني درپاناما، بهشت مالياتي!  [2016 Apr] 
*انتخابات دهم و حیله های جدید نظام ولايي   [2016 Mar] 
*ميزان رأي يك نَفَر است!  [2016 Feb] 
*ريشه ها را بايد شناخت !  [2016 Feb] 
*سفر روحاني به فرانسه و معامله پشت پرده بر سر مجاهدین   [2016 Jan] 
*بيست و دومين فستيوال تئاتر درتبعيد «كلن» با شعار «ما پارازيت نيستم »  [2015 Dec] 
*جنايات اخير رژيم فاشيستي مذهبي ايران يك عمل تروريستي و محكوم است   [2015 Nov] 
*خودرو ملي يا اسلامي ،ايدئولوژيك ( مكتبي ) ؟  [2015 Oct] 
*داستان دعواها و بر هم زدن رابطه ایران با آمريكا و توافقنامه هسته اي وین !  [2015 Sep] 
*چه سیاستی پشت هجوم گسترده پناهندگان به اروپا نهفته است؟  [2015 Sep] 
*چرا پزشكان به مناطق دور افتاده نمي روند؟( بخاطر روز پزشک )  [2015 Aug] 
*گروه اسلامي داعش بهانه اى براى حضور هميشه آمريكا در خاورميانه!  [2015 Aug] 
*توافق هسته اي وين ، فرصتي براي خواسته هاي مردم ايران!   [2015 Jul] 
*مذاكرات هسته اى و هسته اصلی ترور در خاورمیانه   [2015 Jul] 
*تنها راه نجات ايران بازگشت به اصالت خويشتن خويش!  [2015 Jun] 
*رعايت حفظ فاصله با بمب اتم ، راه حل پشت درهاي بسته است!   [2015 May] 
*تفاهم يا توافق لوزان شكستِ دلواپسان و جام زهر ديگر  [2015 Apr] 
* تاكسي جعفر پناهى به برلين آمد ،شوخى نيست !   [2015 Feb] 
*خاكسپارى بيژن دادگرى و بعضى دوستان !  [2015 Feb] 
*راز اشغال سفارت آمریکا درتهران !  [2014 Dec] 
*بزرگداشت فريدون تنكابنى، در شهر كلن كارى پسنديده !   [2014 Dec] 
*بيست و يكمين سال فستيوال تئاتر كلن به همراه يار دبستانى !   [2014 Nov] 
*از هيچِ خمينی تا پيچ بی احساسی مطلق!  [2014 Nov] 
*ترور خاموش و پيچيده سرهنگ عزيز خزاعى !  [2014 Oct] 
*ایران و بردگی مدرن ؟!  [2014 Oct] 
*چه درسهايى ميتوان از انقلاب ٥٧ گرفت؟ ( قسمت دهم ، پايانى )  [2014 Sep] 
*چه درسهایی میتوان ازبهمن پنجاه و هفت گرفت ؟(بخش نهم)  [2014 Aug] 
*آلمان معادلات فيفا را بهم ريخت !   [2014 Jul] 
*آلمان چگونه مجددا ،جام را به خانه آورد؟  [2014 Jul] 
*چه درسهايى مي توان از انقلاب ٥٧ گرفت (بخش ٨)  [2014 Jul] 
*چه در سهايى ميتوان از انقلاب ٥٧ گرفت ؟ ( بخش هفتم)  [2014 May] 
*چه درسهايى مي توان از انقلاب ٥٧ گرفت ( بخش ششم )  [2014 May] 
*چه درسهايى مي توان از بهمن پنجاه وهفت گرفت ؟ ( بخش پنجم)  [2014 Apr] 
*چه درسهايى مي توان از بهمن ٥٧ گرفت ؟ (بخش چهارم )  [2014 Apr] 
*چه درسهايى ميتوان از بهمن ٥٧ گرفت ( بخش سوم )  [2014 Mar] 
*چه درسهايى ميتوان از بهمن ٥٧ گرفت؟( بخش دوم)   [2014 Feb] 
*چه درسهايي می توان از انقلاب بهمن ٥٧ گرفت !(بخش نخست )  [2014 Feb] 
*پزشك ، نقدى بر فيلم مديكووس  [2014 Jan] 
* نلسون ماندلا سنبل مبارزه با آپارتايد ( تبعيض نژادى ) و درسهايى كه بايد از او گرفت!  [2013 Dec] 
*بيستمين فستيوال تئاتر ايرانيان در تبعيد خجسته باد  [2013 Nov] 
*تروريست كيست ،تروریست دولتی کدام است ؟  [2013 Nov] 
*حل مسئله اتمى ايران با سوريه گره خورده است !  [2013 Oct] 
*اوباما يك گام به پيش ، روحانى دو گام به پس !   [2013 Oct] 
*روحاني و باب مذاكره با آمريكا در سازمان ملل !  [2013 Sep] 
*حزب مرکل در آلمان اکثریت آراء را کسب کرد، ولى ائتلاف با كدام حزب ؟   [2013 Sep] 
*سوريه خط مقدم و خاكريز اول جمهورى اسلامى!  [2013 Sep] 
*جنايت ضد انسانى در اشرف و يا ليبرتى محكوم است   [2013 Sep] 
*رای اعتماد وزارت اطلاعات یا مجلس؟!  [2013 Aug] 
*اتحاد ، مبارزه ، تنها راه مقابله با رژيم فاشيستى مذهبى است ؟  [2013 Aug] 
*حسن روحانى ، شايد فرصتى ديگر؟!(قسمت سوم)  [2013 Jul] 
*حسن روحانى ، شايد فرصتى ديگر ؟!( قسمت دوم ) آيا جو پادگانى از ايران رخت بر خواهد بست ؟ [2013 Jul] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ (قسمت چهارم ) تحليلى از وضعيت كانديداها [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ ( قسمت سوم ) كانديداهاى بدون برنامه ، خصوصا براى كارگران ! [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال ؟ ( قسمت دوم)- مضحكه انتخابات ١٣٩٢  [2013 Jun] 
*انتخابات يا ابتذال؟ قسمت اول رد صلاحیت ها و آغاز مهندسی های انتخابات زیر چتر ابتذالات ١٣٩٢ [2013 Jun] 
*انگليس پشت پرده انتخابات ايران   [2013 May] 
*" مادورو " و " چاوز " دو روى يك سكه اند !  [2013 Apr] 
*جريان فتنه چيست ، فتنه گر كيست ؟  [2013 Apr] 
*اپوزیسیون سازی !  [2013 Feb] 
*تابلوی فساد جمهوری اسلامی!  [2012 Dec] 
*کاریکلماتور سی یاسی!  [2012 Nov] 
*انتساب احمدی ‌نژاد کلاه گشاد بر سر خامنه ای!  [2012 Sep] 
*پارازیت قربانی مماشات !  [2012 Jun] 
*آیا سوسیالیست های فرانسه با انتخاب اولاند مسیرکشور را عوض خواهند کرد؟  [2012 May] 
*انتخابات مجلس نهم فریب دیگری برای جهانیان !  [2012 Mar] 
*فیسبوک وشبکه های اجتماعی مجازی !  [2012 Feb] 
*تحلیلی بر گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی  [2011 Nov] 
*چراغ سبز هیلاری کلینتون به رژیم فاشیستی ایران رشته ها را پنبه خواهد کرد!   [2011 Nov] 
*قذافی رفت ، آینده لیبی به کجا می رود ؟  [2011 Oct] 
*استبداد و پیامد های آن درجامعه !  [2011 Aug] 
*هدی صابر و بابی ساندز دو فدایی آزادیخواه !  [2011 Jun] 
*ولایت فقیه بدتر از فرعونیت !   [2011 Jun] 
*حمله به اشرف ، چرا ؟  [2011 Apr] 
*تفاوت های دو قیام در دو نظام دیکتاتوری ایران و مصر !  [2011 Mar] 
*مصر به کدام حکومت تن در خواهد داد  [2011 Feb] 
*بی بی سی ، بی بی باجی رژیم برای تست دستگیری موسوی و کروبی !  [2011 Jan] 
*اعدام ها در روند جنبش مردم ایران چه تاثیری می گذارد؟   [2011 Jan] 
*آیا جزایر سه گانه بهانه ای برای حمله نظامی به ایران خواهد شد ؟  [2010 Dec] 
*مرضیه گل سر سبد هنرمندان  [2010 Nov] 
*دیه گو و محمود را باهم به چه کار آیند ؟ چه سنخیتی بین مارادونا و احمدی نژاد وجود دارد ؟ [2010 Jul] 
*میزبانی جام جهانی فوتبال برای آفریقا جنوبی براحتی بدست نیامد ! بازی‌های جهانی فوتبال در آفریقا جنوبی بخوبی در حال برگزاری است؟ [2010 Jul] 
*سی سال مبارزه و یکسال فعالیت بی امان مردم بر علیه ولایت فقیه در ایران  [2010 Jun] 
*ترور نرم در زندانهای رژیم  مجید توکلی و زندانیان سیاسی دیگر را در یابیم  [2010 May] 
*آواتار ( Avatar) جنبش سبزی که سرخ می شود !  [2010 May] 
*پشت صحنه ارتجاع ولایت فقیه !   [2010 May] 
*خامنه ای قاتلی که باطل است !   [2010 Apr] 
*آواتار ( Avatar) جنبش سبزی که سرخ می شود !   [2010 Mar] 
*پیروز میدان مردم متحدند !   [2010 Feb] 
*مبارزه و سازماندهی ( شماره 2 )  [2010 Jan] 
*مبارزه و سازماندهی تنها راه حل در مقابل رژیم (شماره 1)   [2010 Jan] 
*" نه "   [2009 Dec] 
*جنبش سبز وارد مرحله دیگری شد !   [2009 Nov] 
*جنبش سبز به کجا میرود ؟ (شماره ۳)  [2009 Nov] 
*جنبش سبز به کجا میرود ؟( شماره 2)   [2009 Oct] 
*جنبش سبز به کجا می رود ؟! (شماره1)   [2009 Oct] 
*رد پای رژیم و حمایت علنی از حماس در غزه !  [2009 Jan]