فرزند محمدرضا عالی‌پیام، شاعر طنزپرداز با تخلص «هالو»، اعلام کرده که پدرش در مراسم بزرگداشت کوروش، پادشاه هخامنشی، در پاسارگاد دستگیر شده است. عالی‌پیام را در حین دستگیری کتک زده‌اند و اکنون به دلیل جراحات در بیمارستان بستری و تحت بازداشت است.

mohammad-reza-aali-payam-haloo-halu

جمعه شب هفتم آبان ماه (۲۸ اکتبر) فرزند محمدرضا عالی‌پیام در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است از دستگیری و ضرب و شتم پدرش در مراسم بزرگداشت کوروش هخامنشی خبر داد. عالی‌پیام در محل پاسارگاد-شیراز حاضر شده بود تا در این مراسم که هر سال برگزار می‌شود شرکت کند که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

فرزند عالی‌پیام نوشته است که پدرش پس از دستگیری و کتک خوردن با «آمبولانس به بیمارستان سعادت‌شهر منتقل شده است.»

فرزند عالی‌پیام از همه حاضران در برنامه بزرگداشت کوروش خواسته است که اگر فیلم یا عکسی از جریان دستگیری پدرش دارند برای او بفرستند.

فرزند عالی‌پیام نوشته است: «طی تماسی که با من گرفته شد به من خبر رسیده که پدرم (سیدمحمدرضا عالی‌پیام-هالو) امروز ساعت دوازده ظهر در شیراز (پاسارگاد) بازداشت شده کتک مفصلی بهشون زدن.»

او در ادامه گفته است که ماموران نگذاشته‌اند که داروهای این شاعر و طنزپرداز که مربوط به بیماری صرع و فشار خون است به او برسد.

این سومین بار است که این شاعر و طنزپرداز دستگیر می‌شود.

محمدرضا عالی‌پیام، روز ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ توسط ماموران امنیتی دستگیر شد و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. در ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ با وثیقه صد میلیون تومانی از بند ۳۵۰ زندان اوین به صورت موقت آزاد شد.

سوم اردیبهشت ۱۳۹۴ دوباره راهی اوین شد. او در پیامی ویدئویی در فیسبوک شخصی خود نوشت: «برای اجرای حکمی که بر شعرهایم بریده‌اند به اوین می‌روم. شعرهایی که یکبار در سال ۹۲ محاکمه شدم و مجددا در سال ۹۳ به خاطر همان شعرها محاکمه و مجرم شناخته شدم.»

حکم او ۱۵ ماه زندان بود که نهایت در تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۴ از زندان اوین آزاد شد.

هنوز مشخص نیست که آیا عالی‌پیام برای دستگیری روز هفتم آبان ماه در پاسارگاد تفهیم اتهام شده است یا نه.