صدور حکم ۵ سال زندان برای شهریار سیروس، هنرمند بهایی برای برگزاری «کلاس‌های هنری در خانه‌اش»





وکیل شهریار سیروس، هنرمند و نقاش بهایی، مدرس پیشین دانشگاه آنلاین بهاییان که پس از تعطیلی این دانشگاه در تیر ماه سال ۱۳۹۴ به دلیل برگزاری «کلاس هنری در خانه اش» به مدت پنجاه روز بازداشت و دربند ۲۰۹ زندان اوین زندانی شده بود به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت موکلش از سوی دادگاه انقلاب به پنج سال زندان محکوم شده است اما پس از اعتراض موکلش به حکم صادر شده پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده و او منتظر رسیدگی و صدور حکم نهایی است.

شهریار سیروس، نقاش و هنرمند بهایی، متولد ۱۳۴۸، متاهل و دارای یک پسرهشت ساله است. او نهم تیرماه سال ۱۳۹۴ از سوی وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و در ۲۸ مردادماه ۱۳۹۴ با سپردن وثیقه آزاد شد. پرونده او در مرحله بازپرسی به شعبه سوم دادسرای شهید مقدس اوین و پس از آن برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه ارجاع شد و این شعبه در پانزدهم شهریور ۱۳۹۵ این شهروند بهایی را به پنج سال زندان محکوم کرد.

محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل مدافع شهریار سیروس، به کمپین بین المللی حقوق بشر گفت: “من بعد از بازپرسی به پرونده ایشان وارد شدم و دفاع کردم، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب موکلم را به اتهام تشکیل دسته و گروه موضوع ماده ۴۹۸ به پنج سال زندان محکوم کرد، اتهام وارد شده به موکلم صحت ندارد و به همین دلیل به حکم صادره اعتراض کردیم و قرار است پرونده در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر رسیدگی شود.”

منبع:پژواک ایران