با وجود اعتراض‌های بین‌المللی به ایران در مورد اجرای اعدام و اعدام در ملاء عام، روز چهارشنبه سوم آذر ماه، چهار نفر در بلوار ساحلی جزیره قشم در ملاءعام اعدام شدند. جرم این افراد تجاوز به عنف اعلام شده است.

edam

اعدام در ملاء عام/ جزیره قشم

پایگاه خبری قشم آزاد با انتشار این خبر و عکس‌هایی از بر دار کردن این افراد در حضور مردم نوشته است که متهمان در ماه رمضان سال ۹۳، یکی از دختران روستایی جزیره قشم را با ماشین ربوده‌اند، او را با سلاح سرد تهدید کرده‌اند، تجاوز به عنف کرده‌اند و از اعمال مجرمانه خود هم فیلم گرفته‌اند و این فیلم را وسیله تهدید قرار داده‌اند تا رابطه نامشروع ادامه یابد.

بر اساس این خبر با شکایت شاکی و پس از سیر مراحل قضایی، متهمان به جرم تجاوز به عنف به اعدام با چوبه دار محکوم شدند این حکم پس تأیید دیوان عالی کشور صبح روز چهارشنبه سوم آذر به اجرا گذاشته شد.

در مراسم حلق آویز کردن و اعدام در ملاء عام این چهار نفر اما ده‌ها نفر از اهالی قشم حاضر شده‌اند و به تماشای این مراسم پرداخته‌‌اند.

اعدام افراد در ملاء عام از جمله مواردی‌ست که انتقادهای تند نهادها و سازمان‌های حقوق بشری را علیه ایران به دنبال دارد. در تازه‌ترین قطعنامه سازمان ملل متحد درباره نقض حقوق بشر در ایران هم به اعدام‌های در ملاء عام اشاره شده است: سازمان ملل قطعنامه نقض حقوق بشر علیه ایران را تصویب کرد

تأثیر روحی و روانی شدید نظاره‌گر بودن مراسم اعدام به‌خصوص در کودکانی که ممکن است شاهد این اعدام‌ها باشند، از جمله نکاتی‌ست که در این انتقادها مورد اشاره قرار می‌گیرد.