حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 1200 كاربر اينترنت از سوی ماموران پلیس سایبری (فتا) در تهران خبر داد.
به گزارش سايت «سيج پرس» ساجدی نیا گفته در مدت هشت ماه ابتدایی سال 95 شمسی، بیش از 12000 نفر 986متهم مرد و 298 متهم زن در رابطه با پرونده هائی که از سوی شکات در خصوص مسائل اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی تشکیل شده از سوی ماموران پلیس فتا در تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شده اند.

به گفته رییس پلیس تهران «تحریف اطلاعات، انتشار صوت و فیلم های مستهجن، انتشار فیلم و تصاویر خصوصی افراد، نشر اکاذیب، تهدید و اخاذی و مزاحمت های اینترنتی، هک سیستم های رایانه ای، فروش کالاهای غیرمجاز، سایت های خلاف عفت عمومی و همسر یابی غیر مجاز، برداشت غیر قانونی از حساب مالی افراد، کلاهبرداری، فیشینگ و... از جمله جرایمی هستند که در این مدت پلیس فتای پایتخت با آن برخورد کرده است".

وی افزود: «طی 8 ماه نخست سال جاری 871 پرونده در خصوص جرایم اقتصادی که در فضای مجازی رخ داده تشکیل شده که با تلاش مهندسان پلیس فتا تهران بزرگ 746 پرونده کشف و 247 متهم مرد و 75 متهم زن که از این طریق اقدام به برداشت غیر مجار اینترنتی از حساب کاربران می کردند دستگیر شدند».

ساجدی‌نیا در بخشی از سخنان خود به جرایمی که از طریق شبکه های اجتماعی در فضای مجازی روی می دهد اشاره کرد و گفت: «نرم افزارهایی همچون، تانگو، اینستاگرام، تلگرام و ... که کاربران اطلاعات شخصی و تصاویر خود را بر روی صفحه های آن قرار می دهد، فضایی را در اختیار هکرها و سارقان اینترنتی قرار می دهد تا با سوء استفاده از این اطلاعات به حریم خصوصی افراد نفوذ کرده و از این اطلاعات بهره برداری نادرست انجام دهند».