PEZHVAKEIRAN.COM «لیلاحقیقت‌جو در بازداشت سپاه است»
 

«لیلاحقیقت‌جو در بازداشت سپاه است»

 


لیلا حقیقت‌جو از روز ۲۹ آذر در بازداشت به‌سرمی‌برد

لیلا حقیقت‌جو از روز ۲۹ آذر در بازداشت به‌سرمی‌برد

فاطمه حقیقت‌جو، نماینده پیشین مجلس ایران، اعلام کرد که خواهر او، لیلا حقیقت‌جو، بر اساس «شنیده‌ها» توسط سپاه پاسداران بازداشت شده اما پس از گذشت ۲۵ روز از بازداشت، ملاقاتی با خانواده نداشته و مشخص نیست که در کدام بند زندان اوین نگهداری می‌شود.

خانم حقیقت‌جو در مصاحبه با وبسایت کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران دراین‌باره گفت: «متاسفانه هیچ اطلاعات دیگری از وضعیت او نداریم. نمی‌دانیم در کدام بند است و در چه شرایطی به سر می‌برد».

به گفته فاطمه حقیقت‌جو، خواهرش پیش از بازداشت «با احضاریه یا تهدیدی» مواجه نبوده است و ناگهان ماموران روز ۲۹ آذر ماه به خانه او ریخته و با ضبط برخی از وسایل شخصی مانند تبلت، لپ‌تاپ و تلفن همراه، او را با خود برده‌اند.

وی گفت که ماموران پسر لیلا حقیقت‌جو را «تنها می‌گذارند» و او در حالی که می‌ترسیده، تا عصر که پدرش به خانه بر‌گردد، تنها بوده است.

براساس گزارش‌ها لیلا حقیقت‌جو، خواهر فاطمه حقیقت جو، نماینده مجلس ششم، ۲۹ آذرماه در منزل خود بازداشت شده است. وی دانشجوی دکترای تاریخ هنر و کارشناس آثار هنری در سازمان میراث فرهنگی است.

فاطمه حقیقت‌جو همچنین خبر داد که خواهرش تاکنون اجازه ملاقات نداشته و «فقط تماس‌های کوتاه و چند دقیقه‌ای در حد سلام و اینکه حالش خوب است» داشته است.

وی گفت که مادرش یک روز برای پیگیری وضعیت خانم حقیقت‌جو به زندان اوین مراجعه کرده و تنها یک سرباز در پاسخ به او گفته است که «جرم دخترتان امنیتی است اما هیچ توضیح دیگری نداده که دقیقا عنوان جرمش چیست».

این نماینده مجلس ششم تاکید کرد که در قوه قضائیه ایران «برای اینکه از عنوان جرم سیاسی استفاده نکنند» به همه زندانیان سیاسی «برچسب اتهام امنیتی می‌زنند».

وی گفت که خواهرش هیچگاه فعالیت سیاسی نداشته و ‌«بدون دلیل و جرم مشخص او را بازداشت کرده‌اند و حتی اجازه در اختیار گرفتن وکیل هم به او نمی‌دهند».

فاطمه حقیقت‌جو نماینده مجلس ششم با اکثریت اصلاح‌طلب بود. او یکی از منتقدان حکومت جمهوری اسلامی است.

در سال‌های گذشته نیز برخی از فعالین سیاسی و روزنامه‌نگاران ایرانی که در خارج از ایران ساکن هستند، اعلام کرده‌اند که اعضای خانواده‌شان باهدف فشار به آنها بازداشت شده‌اند.

منبع:پژواک ایران