PEZHVAKEIRAN.COM اعتصابات طولانی در مراکز بزرگ کارگری ادامه دارد
 

اعتصابات طولانی در مراکز بزرگ کارگری ادامه دارد

 

کارگران فشار قوی برق باز هم دست به تجمع زدند

 امروز ۱۲ بهمن ۵۴۰ نفر از کارگران پست‌های فشار قوی برق در مقابل ساختمان مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند و خواهان مستقیم شدن قراردادهای استخدامی و همسان‌سازی مزایای مزدی خود شدند. کارگران در اطلاعیه ای که منتشر کرده اند میگویند درست در زمانی که یکسان سازی حقوق و مزایا در برنامه ششم توسعه تصویب شده است مسئولان وزارت نیرو و شرکت توانیر درصددند که بخش فوق توزیع پست‌های فشار قوی برق کشور را به شرکت‌های توزیع که دارای مشکلات عدیده هستند، واگذار کنند. کارگران نگران امنیت شغلی خود هستند.

 

کارگران هپکو امروز هم دست به تجمع اعتراضی زدند

تجمع امروز ۱۰۰۰ کارگر هپکو در اراک پاسخ کارگران به نوبخت سخنگوی دولت روحانی است که دیروز در اراک قول های سر خرمن داد. قول هایی که اسفند سال قبل هم به کارگران داده شد اما حتی حقوق اسفندشان هم پرداخت نشد. به کارگران قول داده شده که کارفرما همه مطالبات کارگران شرکت هپکو را تا اسفند ماه پرداخت کند و بخشی از این مطالبات قرار است طی روزهای شنبه ویکشنبه هفته آینده به حساب کارگران واریز شود. اما کارگران اعتمادی به قول و قرارهای وزیر و مقامات و کارفرما ندارند و اعلام کردند که به تجمعات اعتراضی خود ادامه میدهیم تا زمانی که حقوق ها پرداخت شود. تجمعات اعتراضی کارگران از اوایل دیماه شروع شده و تاکنون بیش از ۲۰ تجمع و راهپیمایی توسط کارگران سازمان داده شده است.

 

کارگران اخراجی ثامن الحجج بار دیگر مقابل مجلس تجمع کردند

بیش از ۵۰۰ نفر از مجموع ۲۷۰۰ کارمند ثامن الحجج بار دیگر تجمعات خود را از سرگرفتند تا به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود اعتراض کنند. معترضین روز ۱۳ دیماه نیز تجمع مشابهی در مقابل مجلس برپا کرده بودند که تعدادی از نمایندگان مجلس قول پیگیری مطالبات آنها را دادند اما پس از یکماه عملی نشد.

 

تجمع اعتراضی ۴۸۰ کارگر مسجد سلیمان وارد ۲۶ مین روز شد

کارگران میگیوند در این ۲۶ روز هیچکدام از مسئولان حکومتی و مقامات کارفرمایی و نماینده مجلس از مسجد سلیمان توجهی به خواست های کارگران نداشته‌اند. دو خواست فوری کارگران پرداخت فوری معوقات حقوقی سال جاری و تضمین امنیت شغلی است. چند نفر از مسئولان کارخانه روز قبل با حضور در جمع کارگران معترض تلاش کردند با دادن وعده و وعید کارگران را از ادامه تجمعات خود منصرف کنند که با مخالفت کارگران روبرو شدند. کارگران بین ۱۵ تا ۱۸ ماه معوقه مزدی طلب دارند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۳۱ ژانویه ۲۰۱۷

منبع:پژواک ایران