گزارش نرگس محمدی از دیدار مادران زندانی با فرزندان خردسال‌شان


نرگس محمدی از زندان نوشته است: «بعضی روزهای هفته برای زنان زندانی اوین روزهای خاص است، از ۳۱ زندانی، هشت نفر یعنی مریم اکبری‌منفرد، لیلا جماعت، نیگارا افشارزاده، نرگس محمدی، زهرا ذهتابچی، فاطمه مثنا، آزیتا رفیع‌زاده و نازنین زاغری، کودکان خردسال دارند.»

مقررات زندان به این مادران در این روز یک ساعت وقت ملاقات با فرزندانشان را می‌دهد. نرگس محمدی از "دیدارهای کوتاه و حسرت و محرومیت‌های سنگین" بر روح و جان این کودکان، از حس مشترک این مادران پس از پایان ملاقات نوشته است.

یکی از این مادران نازنین زاغری است که برای دیدن مادر بیمار خود به ایران رفت و حالا محکوم به ۵ سال حبس است. فرزند خردسال نازنین زاغری را از مادرش جدا کرده‌اند.

یکی دیگر از زنانی که نرگس محمدی نامش را آورده زهرا ذهتابچی است. او با ۴۹سال سن به ۱۲ سال زندان محکوم شده است. نرگس محمدی نوشته: «زهرا زنی بسیار آرام و صبور است. صبرش باورنکردنی است. مینای کوچکش چهارشنبه‌ها به دیدار مادر می‌آید. از مدرسه به سرعت خودش را به زندان می‌رساند تا به ملاقات مادر بیاید.»

فاطمه مثنی، مادری ۴۸ ساله به تحمل ۱۵ سال زندان محکوم شده‌است. نرگس وضع فاطمه و رابطه با دو کودکش را این گونه به تصویر کشیده است: «فاطمه خیلی تنهاست. همسرش حسن آقا در زندان رجایی‌شهر است و مریم و ایمان یک هفته برای دیدار پدر به رجایی‌شهر و یک هفته برای ملاقات مادر به اوین می‌آیند.»

منبع:پژواک ایران