PEZHVAKEIRAN.COM خداوند خود داور جشنواره فجر بود!
 

خداوند خود داور جشنواره فجر بود!
بصیرنصیبی

رابطه خرس برلیناله،با ممنوع التصویر شدن گلشیفته، واعتراض ایرانیان برلین به مدیر جشنوار،با پاسداران خارج نشین،دولت احمدی نژاد با آقای کسلیک وباقی قضایا...

 من از همان ابتدا که رژیم خود بازی ی ممنوع التصویر شدن گلشیفته را  آغاز کرد به اپوزیسیون هوشدار دادم که باز در دام رژیم نیفتیم. اما بازهم اتهام سیاه بینی را به من زدند وبعد، وقتی مهرجویی هم با خانم در لوس آنجلس روی صحنه رفت بار دیگر بر نظرم تاکید گذاشتم ونوشتم:

«مراقب باشیم نکند این بار هم کاسه ای زیر نیم کاسه باشد. زیر ذره بین شماره 22 و 23 »

 هنوز موج افتخار به گلشیفته فراهانی وشهامت قابل ستایشش فروکش نکرده است که می شنویم آقای داریوش «مهرجویی» هم عازم امریکای جهانخوار می شود البته دلیل خروجش هم حضور در مراسم بزرگداشتش در دانشگا ه لوس آنجلس اعلام می شود. مهرجویی بعد از اینکه دولت مهر ورز با او چپ افتاده وفیلم علی سنتوری را توقیف و عوامل رژیم خود در بازار قاچاق هم پخشش کرده اند.گاه ناپرهیزی می کند وبرضد سانسور هم نظر می دهد با اینکه خود در سرمقاله مجله فیلم -ویژه صد سالگی سینما- از اینکه سینما در ایران خط دار و اسلامی شده ابراز خشنودی کرده بود و تاثیر سانسوربر خلاقیت را حرف بی ربطی می دانست.اما در مراسم بزرگداشتش در دانشگاه لوس آنجلس اندر مضار سانسور فیلم در ج. اسلامی سخن می گوید.اما دولت مهرورز آزادیخواه! برای خروج وی از جمهوری اسلامی وشرکت در مراسم بزرگداشتش که خبر گزاری مسیحیان ایران هم اشاعه اش میدهد مانعی ایجاد نمی کند-آفرین - ،گلشیفته خانم در ابتدا در باره بازی بدون حجابش در سینمای هو لیودهمان دلایلی را می آورد که ما از قبل پیش بینی کردیم ونوشتیم:

«اما این اولین صادرات فرهنگی/هنری وحقوقی! جمهوری اسلامی نیست که پوشش وآریشش برای مردان غریبه هیز خارج از کشور مجاز است اما چرا در داخل ودر میان مسلمانان چشم پاک! وبی خطر به زیر حجاب میخزند؟ این رفتار وکرداروپوشش، نیکی کریمی درجشنواره ها، دریا دادور ودیگر دوزیستیان مونث دربرنامه های آواز خوانی، شیرین عبادی در محافل ومجالس خارج از کشور،به امری عادی مبدل شده زیر ذره بین شماره 22 و 23 -»

بازهم بیادتان بیاورم که در سایت های اپوزیسیون این خانم را به پناهنده سیاسی هم مبدل کردند ومن هم نوشته بودم:

«این روزها ،ساز دیگری کوک کرده اند وانشاء های سوزناکی بابت غم غربت نامبرده نقل میکند. به فاصله چند روز اصلا خانم تبدیل به مهاجر شده است! (البته از مصرف واژه پناهنده مثل همیشه پرهیز کرده اند چون برای برگشت افتخار آمیز، بعد از خوابیدن سروصدا ها ممکن است اشکال تولید کند) گلشیفته خانم هنوز نیامده دلش برای وطن تنگ شده است.چه مبارز تبعیدی ی دل ناز کی زیر ذره بین شماره 22 و 23 -»

اما شاه بیت گفته های گلشیفته خانم را با ید در آخرین کلمات بیان شده اش یافت .ما عین گفته های نامبرده را  نقل می کنیم ودخالت های خودمان را داخل پرانتز می آوریم.

...او در ادامه این سخنان گفت:

«به هر حال من همیشه یکی ازافتخاراتم این است که بتوانم یک سفیر خیلی خوبی برای ایران( ج.اسلامی) باشم برای اینکه به شدت عاشق ایران (نظام ج. اسلامی) هستم و مطمئنم هیچکس به اندازه من برای ایران( جمهوری اسلامی) تبلیغ نکرده و نخواهد کرد. من همیشه گفته ام که ایران( تحت سلطه رژیم ولایت فقیه )بهترین جایی است که یک فرد می تواند در آن زندگی کند و جایی است که یک نفر می تواند خوش(! )بگذراند. در هر شرایطی و فردا هم همه چیز را مشخص می کند که چه خواهد شد. به هرحال من با پاسپورتم از ایران(پاسپورت ح. اسلامی  ) آمده ام و انشاءالله با همین پاسپورت هم به ایران( دار الخلافه) بازخواهم گشت.»

وحالاسر وکله گلشیفته در برلین در بساط آقای کسلیک پیدا شده که مخالفان ج. اسلامی به او آیت الله کسلیک میگویند، آنجا هم همان حرف ها را تکرار کرد. حالااو سفیر هنری دولت احمدی نژاد است وبه این بهانه که فیلم فرهادی در ایران به خاطربازی این خانم توقیف شده هم برای  فیلم الی یک خرس جور کردند وهم فیلم را در شبه جشنواره مسخره ای به اسم فجر نمایش دادند وفرهادی برای نمایش آن در فجر از خدا تشکر کرد!

آقای کاسلیک با نمایش تحفه ای دیگر، سفر های استانی احمدی نژآد نشان داد که چگونه در همین شرایط هم سهمیه ج. اسلامی را تقدیمشان می کندو نسرین بصیری که مدتی است برای خانه بخت جدیدش محافظ پاسدارآورده همچنان در خدمت است و حرکت های اعتراضی مهم وموثر کلوپ فیلمسازان ایرانی و اروپایی را در برنامه صبجگاهی صدای امریکا به مسخره میگیرد. ایا مسئولین برنامه به معترضین هم فرصت می دهندتا در شرایط مساوی جواب این خانم را بدهند؟همین طور امسال خانمی که چند سالی است کار واسطگی را آغاز کرده هم برای تبلیغ برنامه های جمهوری اسلامی از کلن به برلین سفر کرده و دور و بر فرستادگان ج. اسلامی می پلکید که البته ما او را می شناسیم امانام وی را شایسته حتا یاد آوری هم نمی دانیم. وبهر حال یادداشت یکی ار خوانندگان در خصوص وی را هم در شماره بعد منعکس می کنیم.

جشنوارۀ فیلم برلن به فرومی برای رژیم تروریستی ایران تبدیل شده است

نامۀ سرگشادۀ کلوپ فیلمسازان ایرانی واروپایی

به جشنوارۀ فیلم برلن (برلیناله) و به مدیر این جشنواره آقای دیتر کُسلیک

به همۀ جشنواره های بین اللملی فیلم

به شهردار برلن

به سناتور فرهنگ برلن

به همۀ فراکسیون های مجلس فدرال و مجلس های استانیِ آلمان

به رسانه های بین اللملی و آلمانی

26 ژانویه 2009

آقای کسلیک گرامی،

ما با شگفتی از حضور فِیلم های ایرانی در پنجاه و نهمین جشنوارۀ بین اللملی فیلم برلن آگاه شدیم  و در حیرتیم که شما می خواهید به نام " گفتگوی فرهنگی "، فیلمی تبلیغی را در بارۀ احمدی نژاد که منکر هولوکاست است، به نمایش درآورید. فیلمِ " نامه به رئیس جمهور" که ساختۀ مشترک ایران و کاناداست، تلاش دارد که یک رئیس جمهور مورد تنفر را برای تماشاچیان، به صورتِ رئیس جمهوری " نوع دوست و نزدیک به خلق " به نمایش درآورد.

در ایران، منتقدان رژیم، دگراندیشان، هنرمندان و شاعران، هنرپیشگان، نویسندگان و فعلان هنری، به گونه ای مستمر، بازداشت، دستگیر و اعدام می شوند. ترور علیه اقلیت های دینی مانند بهائیان، پیگیرانه و رَوشمند، اجرا می شود. زنان ایرانی در آشکارا، خوار و تحقیر می شوند. همجنس گرایان زن و مرد، به گونه ای وحشیانه تحت پیگرد قرار می گیرند. دستگیری و شکنجۀ فعالان حقوق بشری، هموندان سندیکاها، آموزگاران و دانشجویان از مسایل روزمره در این رژیم هستند.

سیاست خارجی رژیم شیعی ایران بر یهودستیزی نابود کننده ای بنا گردیده که همۀ یهودیان جهان و اسرائیل را هدف گرفته است. این سیاست با پشتیبانی از نیروهای تعصب گرای اسلامی و تروریست و نیز با تلاش برای مجهز شدن به تسلیحات اتمی، دنبال می شود.

بر شما روشن است که در رژیم اسلامی، همۀ فیلم ها باید از دستورهای سختِ سانسور اسلامی تبعیت کنند. نیز، می دانید که تنها آن فیلم هایی مورد پشتیبانی رژیم قرار می گیرند و مجاز به حساب می آیند که با پیشداده ها و دستورهای اسلامی " وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران" هماهنگ و همخوان باشند.

سهمیۀ جشنواره ها که از سوی این وزارتخانه تأیید شده اند، مجازند اندازۀ معینی از انتفادهای اجتماعی را بازتاب دهند. اما، درست به همین خاطر، این فیلم ها برای فریبِ صحنه های فرهنگی جهان، همچون تبلغاتِ مورد نیاز حکومت اسلامی عمل می کنند؛ چرا که بسیاری از این فیلم ها، تنها برای جشنواره های فیلم ساخته و پرداخته شده اند و نمایش آنها برای مردم ایران ممنوع هستند

سال هاست که ویژگی چشمگیر جشنوارۀ فیلم برلن (برلیناله) به مدیریت آقای دیتر کُسلیک، پیوند و دلبستگی با دستگاه های رسمی حکومت در ایران است. به این وسیله، شما با پشتیبانی ازاینگونه تبادل فرهنگی، حقانیت ویژه ای به رژیم ترور می بخشید. این، کمک به مردم ایران نیست.

بلکه برعکس: زیر لوای " گفتگوی فرهنگی "، رژیمی مقبولیت می یابد که سیاست اسلامیزه کردن ایران و جهان را به گونه ای تهاجمی و خشونت آمیز دنبال می کند و در پی آن است که اقلیت های قومی ایرانی را بیشتر از بیش به حاشیه رانده و نیز همۀ جلوه های غیر اسلامی فرهنگ و تمدن ایرانی را از میان ببرد

 -از اینرو، ما خواهان آن هستیم که مدیر جشنواره، آقای دیتر کسلیک که سال هاست به عنوان مسئول اصلی، برلیناله را به صحنۀ تبلیغی رژیم ایران تبدیل کرده است، کناره گیری کند

 -ما همچنین خواستار آن هستیم که فیلم های ارسالی از ایران و نیز فیلم " نامه به رئیس جمهور" ساختۀ مشترک ایران و کانادا از برنامه حذف شوند؛ زیرا این فیلم ها نه تنها بازتاب دهندۀ دستاورده های هنری نیستند، که بیشتر اهداف تبلیغی رژیم ترور را به نمایش می گذارند

 

با درودهای دوستانه

از سوی کلوپ فیلمسازان ایرانی و اروپایی

آرمان نجم  (فیلمساز و دراماتور)

CIEF Club  iranisch

*واکنش شتاب زده جمهوری اسلامی به حرکت های اعتراضی برلین

تجمع هشت نفره دراعتراض به شرکت فيلم هاي ايراني در جشنواره برلين

برلين- هشت نفر از اعضاي منافقين و لابي هاي صهيونيستي پنجشنبه شب در اعتراض به شرکت فيلم هاي ايراني در جشنواره فيلم برلين مقابل يکي از سينماهاي محل نمايش اين فيلم ها تجمع اعتراض آميز برگزار کردند. 

به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين تجمع که در منطقه "پوتسدام "و يکي از مراکز مهم تجاري – توريستي برلين انجام شد، تجمع کنندگان با در دست داشتن عکس ها و پلاکاردهايي خواستار قطع رابطه فرهنگي آلمان با ايران شدند.

حضور نسبتا زياد خبرنگاران رژيم صهيونيستي و رسانه هاي آلمان براي پوشش اين تجمع قابل توجه بود.

درحاشيه اين مراسم نيز برنامه اعضاي منافقين براي "گدايي" با توجه به اينکه اين مکان از محل هاي گردشگري است و تعداد زيادي توريست نيز براي ديدن فيلم هاي جشنواره برلين به اين شهر آمده بودند، داغ بود.

از ايران چهار فيلم" در باره الي"، "نامه هايي به رييس جمهور" ،" نيلوفر" و" برف "در جشنواره برلين که تا روز يکشنبه داير خواهد بود، شرکت کرده اند.

لابي هاي صهيونيستي و منافقين از چندين روز قبل براي برگزاري اين تجمع اعلاميه هاي مختلف صادر کرده و از مخالفين براي شرکت در آن دعوت مي کردند.

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 352903

*اینها که به  تجمع هاو اعتراض های چندین هزار نفره دانشجویان، معلمان، کارگران و.. کوچکترین بهایی نمی دهند چطور تجمع 8 نفره اینقدر معذبشان کرده است؟

• ایمیل به آدرس سینمای آزاد

* اطلاعیه جمشید گلمکانی مستند ساز مقیم پاریس

لابد پیش از این با گزارش ها و مستندهایی که من در شرکت فرانسوی تولید فیلم «هوریزون» ساخته ام آشنا هستید. فیلم هایم تحقیق های دراز مدت درباره رویدادهای مهم بیست سال گذشته در ایران هستند که دیدن آن ها همیشه تازگی دارد. کارهایم همگی از تلویزیون فرانسه و کانال های اروپایی پخش شده اند. اکثر فیلم ها به فرانسوی، انگلیسی و فارسی هستند. برای معرفی و پخش بیشتر آن ها به تازگی یک سایت به فرانسه و انگلیسی، همراه با بخش هایی از فیلم را ساخته ام. در وهله اول از شما دعوت می کنم از این سایت دیدن کنید. اگر سایتی را سراغ دارید که مشخصات کارهایم می تواند برایشان جالب باشد، به آن ها پیشنهاد کنید که آن را در مجموعه لینک هایشان بگذارند.

http://horizondoc.jimdo.com

 

منبع:سینمای آزاد در تبعید ۴ اسفند ۱۳۸۷


بصیرنصیبی

فهرست مطالب بصیرنصیبی در سایت پژواک ایران 

*من هم با آنها که از خاموشی فروزان متاثر شدند همراهم!.. وچرا؟  [2016 Feb] 
*نوید کرمانی، خبرنگار دفتر اروپایی شهروندکانادا، کلیسای پاولوس و…  [2015 Nov] 
*جمهوری اسلامی، نمایشگاه جهانی فرانکفورت، فستیوال های جهانی فیلم، سلمان رشدی و …  [2015 Oct] 
*نسرین ستوده ،جعفر پناهی وخیمه شب بازی اتمی  [2015 Sep] 
*طنز نوروزی ؟! دعای تحویل سال،همراه با بانوی اول ،میشل اوبام  [2015 Mar] 
*خرس طلایی را چگونه سوار تاکسی کنیم!  [2015 Feb] 
*بار دیگر پیشگو شدم!  [2015 Feb] 
*بصیر نصیبی: بار دیگر اسلام گرایان فاجعه و جنایت آفریدند!  [2015 Jan] 
*سینمای جمهوری اسلامی، از مک کارتیسم تا خمینیسم  [2014 Aug] 
*(کارنامه سينمايی احمد شاملو)  [2014 Jul] 
* وداع با دوربین !  [2014 Jun] 
* ۲۰۱۳ سال خوبی نبود!  [2014 Jan] 
*دریغا که فقر چه به آسانی احتضار فضیلت است!   [2013 Dec] 
*ژیلا مهرجویی را جمهوری اسلامی سالها قبل کشته بود!  [2013 Dec] 
*بعد از ۲۲ سال گزارشی از یازدهمین جشنواره ی بین المللی سینمای در تبعید سوئد/ گوتنبرگ  [2013 Nov] 
*احمدی‌نژاد دستور داد اسکار بگیریم، ما لابی کردیم، فرهادی اسکار گرفت  [2013 Feb] 
*ترور کافه میکونوس،نخل طلای کن به طعم گیلاس کیارستمی و آزادی زود هنگام کاظم دارابی به مناسب سالگرد جنایت در کافه میکونوس برلین [2012 Sep] 
*دیپلمات گروگان گرفته شده در سفارت امریکا هم برای سینمای جمهوری اسلامی دلالی می کند!  [2012 Jan] 
*نخستین فیلم تجربی، ضد قصه،آغاز سینمای دیگر در ایران!  [2011 May] 
*سفارشنامه یا شناحتنامه اسماعیل جان خویی برای بهمن جان!؟  [2011 May] 
*ازمروارید های خونین میدان لو لوی بحرین تا ضد انقلاب های فتنه گر میدان انقلاب تهران!  [2011 Apr] 
*3سال زندان به چه جرمی؟!  [2011 Mar] 
*حرف ها وسوالهای یک تبعیدی به بهانه انتشاراعلامیه رسانه« ایران ندا»  [2010 Nov] 
*درباره‌ی یک پیشنهاد، بستن سفارت خانه های جمهوری اسلامی!  [2010 Nov] 
*کارنامه بصیر نصیبی به اختصار  [2010 Nov] 
*30 سال سینما در جمهوری اسلامی ( قسمت آخر )  [2010 Apr] 
*هشداری دیگر به فیلمسازان سینمای جمهوری اسلامی  [2010 Mar] 
*30 سال سینما در جمهوری اسلامی (5)  [2010 Mar] 
*30 سال سینما در جمهوری اسلامی( 4)  [2010 Feb] 
*جشنواره گرم سینمای مقاومت ایران در تبعید، روزها وشب های سرد برلین!!  [2010 Feb] 
*۳۰ سال سینما در جمهوری اسلامی(۴)  [2010 Jan] 
*استقلال سینمای جمهوری اسلامی درمعرض خطر است! شوخی نمی فرمائید ؟  [2009 Nov] 
*سیستم بدل ساز و سینمای زیر زمینی ایران  [2009 Oct] 
*اولین و آخرین جواب در ارتباط با جواب من به بیانیه رخشان بنی اعتماد  [2009 Oct] 
* زیر پوست شب چه میگذرد؟  جواب به بیانیه رخشان بنی اعتماد [2009 Sep] 
*دولت دست نشانده نوری المالکی و پایگاه اشرف   [2009 Jul] 
*جواب به مقاله ی درباره ی حضور مخملباف در پارلمان اروپا و نامه ی منتقدین   [2009 Jul] 
*صدای پای انقلاب، آغاز پایان   [2009 Jun] 
*آیا می شود برای رفاه شهرزاد کاری کرد؟  [2009 Mar] 
*مجموعه دروغگو ها*  شبه نمایشنامه در ۳ پرده  [2009 Mar] 
*خداوند خود داور جشنواره فجر بود!  [2009 Feb] 
*«یک لحظه برای آزادی» یک اثر فوق العاده ویک سند تکان دهنده!  [2009 Feb] 
*«یک لحظه برای آزادی» یک اثر فوق العاده ویک سند تکان دهنده!   [2009 Feb] 
*فیلمبردار در غربت،غریبانه خاموش شد!  [2009 Feb] 
*فرموده و افزوده یک بار گولم زدی شرم برتو، بار دوم گولم زدی شرم برمن (یک ضرب المثل امریکایی) [2008 Nov] 
*سانسور فيلم در ايران (۱۳۷۸_۱۲۸۳) آغاز سانسور فیلم در ايران- ۱۲۸۳ [2008 Nov] 
*حسن داعی وشبکه گسترده لابی ها  [2008 Oct] 
*حسن بنی هاشمی، چهره درخشان جنبش سینمای آزاد ایران  [2008 Oct] 
**شهرزاد وسینمای آزاد  [2008 Sep] 
*دريغا که فقر چه به آسانی احتضار فضيلت است!  (کارنامه سينمايی احمد شاملو)  [2008 Jul] 
*مدیر روابط عمومی جشنواره یکی بود و یکی نبود، یا آرتیست مستقل و خلاق تئاتر؟!  [2008 Jun] 
*مسعود بهنود، کتاب سوزان هیتلر، فیلم سوزان خمینی  [2008 Jun] 
* آش یک ملیون دلاری  حرفهایی در باره جشنواره ی یکی بود ویکی نبود در کانادا [2008 May] 
*چگونه هوشنگ توزیع از شعار به شعور رسید!  [2008 May] 
*زیر ذره‌بین  [2008 May] 
*گفت وشنود با بصیر نصیبی در حاشیه برنامه پرویز قلیج خانی در زاربروکن( آلمان) جمهوری اسلامی مار-بروکن!! [2008 May] 
*کوروساوا، گودار، عمرشریف و سینمای جمهوری اسلامی درجواب آقای ارژنگ بامشاد [2008 Mar] 
*سینمای سیاسی، زندان وسینمای ایران در تبعید  با یادهادی حسین زاده عضوگروه سینمای آزاد مشهد که در سال ۶۰ اعدام شد وهمه جانباختگان راه رهایی . [2008 Feb] 
*پرسپولیس، ونسان پارونو- مرجان ساتراپی وموفقیت های دیگر ...   [2008 Feb] 
*نامه سرگشاده به مدیر جشنواره ی جهانی فیلم برلین  [2008 Feb] 
*عشق من، جمهوری اسلامی! در باره شرکت کارگردان «عشق من وین» در برنامه تبلیغاتی احمدی نژاد  [2008 Jan] 
*من اگر جای تو بودم!  [2007 Dec]