وکیل دادگستری به اتهام توهین به رهبری بازداشت شد

 

روز جاری، دانیال استخر، وکیل دادگستری در شیراز، به اتهام توهین به رهبری بازداشت و راهی زندان این شهر شد. گفته میشود مصداق توهین به رهبری در رابطه با یکی از نوشته های ایشان که ریشه در واقعه قتل عام زندانیان سیاسی در دهه شصت دارد مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دانیال استخر، وکیل با سابقه شیرازی امروز بازداشت و به زندان این کلان شهر منتقل شد.

در این پرونده که در مرحله دادسرا است، آقای استخر به توهین به رهبری متهم شده است.

یک منبع نزدیک به آقای استخر ضمن تایید این موضوع به گزارشگر هرانا گفت “گویا مصداق اتهام طرح شده در خصوص یکی از نوشته های اخیر ایشان است که پیش از انتخابات منتشر شد. ایشان بابت همان نوشته که ریشه در وقایع دهه شصت دارد در ایام انتخابات به دادسرا احضار شده بود که به ایشان گفتند فعلا بروید تا تماس بگیریم”.

این منبع مطلع افزود “نهایتا ایشان سه شنبه گذشته احضار شدند که گفتند بروید و هفته دیگر برگردید که اینبار بازگشت ایشان به دادسرا به بازداشت و انتقال ایشان به زندان منتهی شد.”

نبع مطلع از وضعیت آقای استخر در مورد قرار بازداشت در دادسرا توضیح دادند “برای ایشان قرار وثیقه ۵٠ میلیون تومانی تعیین کردند و بعد هم ایشان را فرستادند زندان. دلیل عدم قبول کردن وثیقه هم این بود که سندی که آقای استخر ارایه کردند از اسناد مشاعى بود و بازپرس نپذیرفت.”

لازم به ذکر است دانیال استخر، وکیل کهنه کار شیرازی به دلیل فعالیت های فرهنگی خود نیز اشتهار دارد.

 

منبع:پژواک ایران