PEZHVAKEIRAN.COM ۱۱ تن از اعضا و طرفداران «عرفان حلقه» در نجف‌آباد اصفهان بازداشت شدند 
 

۱۱ تن از اعضا و طرفداران «عرفان حلقه» در نجف‌آباد اصفهان بازداشت شدند 

 

شاخه سپاه پاسداران در استان اصفهان روز سه‌شنبه ۲۷ تیر اعلام کرد که «۱۱ تن از اعضاء و طرفداران شبکه انحرافی عرفان حلقه در نجف‌آباد»‌ بازداشت شده‌اند.

به گزارش راديو فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، معاونت اطلاعات «سپاه صاحب‌الزمان» استان اصفهان در اطلاعیه‌ای از بازداشت این گروه به دست «سربازان گمنام امام زمان»‌ خبر داد و نوشت که با شناسایی «شبکه منحرف عرفان حلقه»‌، مدرس آن بازداشت و «سر شبکه به‌کلی متلاشی شد».

این بازداشت‌ها حدود دو ماه پس از آن صورت گرفت که همزمان با سخنرانی حسن روحانی،‌ رئیس‌جمهوری ایران، در اصفهان، که پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری انجام شد، تعدادی از هواداران محمدعلی طاهری،‌ بنیانگذار مکتب حلقه عرفان، تصاویر او را در دست گرفتند.

هواداران آقای طاهری در سال‌های گذشته چند بار در اعتراض به بازداشت او در تهران و چند شهر دیگر تجمع کرده‌اند.

در اطلاعیه معاونت اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان همچنین گفته شده که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران «مقابله با ترویج‌دهندگان و فعالان عرفان‌های کاذب و نوظهور را در دستور کار خود قرار داده است».

سپاه با متهم کردن عرفان حلقه برای «انحراف عقیدتی» جوانان و افراد جامعه افزود که «پاسداری از فرهنگ غنی ایران اسلامی جزء دستور کار ذاتی سپاه قرار دارد» و به همین سبب «هرگونه ایجاد انحطاط در این زمینه مورد رصد و اشراف» قرار می‌گیرد.

محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» تاسیس کرد که در آن به فعالیت‌هایی مربوط به «طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و ساینتولوژی» مشغول بود. او در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد و حکم اولیه‌ای که برایش صادر شد نیز «اعدام» بود.

سال ۹۵ حکم اعدام او در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه انقلاب ارجاع شد.

آقای طاهری در تیرماه سال ۱۳۹۳ در نامه‌ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه وقت سازمان ملل متحد دربارهٔ حقوق بشر در ایران، نوشته بود که «بازجویان و بازپرس‌ها» او را با «اعمال فشار و شکنجه روانی» به «اعترافات ساختگی» وادار کردند.

در این حال، محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع محمدعلی طاهری، هفته گذشته در گفت‌وگو با رادیو فردا از محاکمه مجدد موکلش در دادگاه به اتهام «افساد فی‌الارض» خبر داد و گفت که منتظر رأی نهایی است.

در این ارتباط، سازمان عفو بین‌الملل روز ۱۴ تیر از احتمال صدور مجدد حکم اعدام، برای محمدعلی طاهری خبر داد و از مقام‌های ایرانی خواست تا این زندانی عقیدتی را بی قیدوشرط آزاد کنند.

عفو بین‌الملل که مقر آن در لندن است، خواستار تحقیقات «بی‌طرف و مستقل» در مورد وضعیت محمد علی طاهری شد.

علاوه بر محمدعلی طاهری، شماری از هواداران او و اعضای مکتب حلقه عرفان در سالیان گذشته بازداشت و زندانی شده‌اند. از جمله سایت مشرق روز ۱۷ تیر گزارش داد که ۲۷ تن از هواداران محمد علی طاهری در مشهد بازداشت شدند.

مشرق با نقل قول از جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد، ضمن اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته تعدادی از طرفداران حلقه عرفان در مشهد بازداشت شده‌اند،‌ نوشت که ۲۵ تن از اعضای این گروه که در حال آموزش بودند، پس از تشکیل پرونده آزاد شدند. 

منبع:پژواک ایران