دادستانی: رضا شهابی باید تا ۱۷ ماه دیگر در زندان بماند

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه اعلام کرد که دادستانی به همسر رضا شهابی اطلاع داده است که این فعال کارگری باید تا ۱۷ ماه دیگر در زندان بماند.

به گزارش راديو فردا، این تشکل کارگری در بیانیه ای نوشت که طبق اطلاع دادستانی، آقای شهابی باید تا روز ۱۸ دی ماه سال آینده در زندان باشد. این خبر تاکنون از سوی مقام های جمهوری اسلامی ایران تکذیب نشده است.

بر اساس این گزارش،‌ عضو زندان هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه در پرونده جدیدی که این تشکل کارگری «پرونده‌سازی» نامید، به یک سال زندان دیگر محکوم شده است. ضمن آنکه دادستانی پنج ماه از زمانی که رضا شهابی با تایید پزشکی قانونی از مرخصی پزشکی برخوردار شده بود را «غیبت»‌ محسوب کرده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه در بیانیه خود در این مورد اشاره کرد که «ادعای دادستانی مبنی بر پنج ماه غیبت از محکومیت حبس شش ساله شهابی» در حالی صورت می‌گیرد که او پس از مراجعه به زندان «نامه آزادی و اتمام محکومیت شش ساله خود را که به تاریخ ۱۸ شهریور سال ۹۴ بوده در پرونده زندان دیده است».

رضا شهابی در پی فشارهای دادستانی برای بازگرداندن رضا شهابی، عضو هیئت مدیره این تشکل، به زندان، روز ۱۸ مرداد، خود را به زندان رجایی‌شهر کرج معرفی کرد.

بر اساس گزارش‌ها، مقام‌های قضایی در حدود یک سال گذشته بارها این فعال کارگری را برای بازگشت به زندان تحت فشار قرار داده بودند.

در این ارتباط، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه ای در روز دهم اردیبهشت خبر داده بود که «رضا شهابی که از مهر سال ۹۳، پس از گذراندن ۴ سال زندان به مرخصی درمانی آمده بود، اخیراً به زندان فراخوانده شده است».

همچنین کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری در بهمن سال گذشته در نامه ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بازگشت آقای شهابی به زندان را به معنای «نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر» دانسته و خواستار «پایان اذیت و آزار» او شده بود.

منبع:پژواک ایران