PEZHVAKEIRAN.COM کشف مفاهیم نادرست قرآن با ترجمه کلمه به کلمه آیات‎
 

کشف مفاهیم نادرست قرآن با ترجمه کلمه به کلمه آیات‎

طرح شبهه نکرده ایم بلکه به کمک برهان خلف ومضامین نادرست قرآن اثبات علمی نمودیم که قرآن کلام خداوند نیست.  اشتباهات واضح قرآن را از من نپذیرید و کلمه به کلمه را خودتان معنا کنید به جوانانی که شهید شدند قسم تان میدهم به ترجمه کلمه به کلمه آیات قرآن دقت نمایید مینوشانیم به شما ازآنچه درشکم دامهاست از بین فضولات وخون شیری خالص نحل66  آیا شیر از بین خون و فضولات دامها تولید میشود؟ «اشتباهات علمی قرآن و برهان خلف» سرآغازی در تغییر مسیر تاریخ است
 
«برهان خلف  و ترجمه لفظ به لفظ اشتباهات علمی قرآن» آغازی بر تغییر تاریخ
 
بنده فرد متدینی بوده‌ام اما با آشنایی اتفاقی با یک کتاب وبعد مطالعه، تحقیق و اطمینان کامل از حقایق بسیار مهم و غیر قابل باور در مورد مهمترین حقیقت زندگی؛ بر خود واجب دیدم که این حقایق مهم و عمیق را مستدل، دقیق و خلاصه در 4 بخش بنویسم و نشر دهم و مسؤولیت بزرگ آنرا در پیشگاه خداوند و بشریت بپذیرم.
قرآن را خداوند بر پیامبر نازل کرده و قرآن کلام خداوند است (حجر9، احقاف2، قدر1) و چون بارها در قرآن آمده «خداوند بر همه چیز داناست - ٱللَّهَ بِكُلِّ شَىْءٍ عَلِيمٌ » پس اشتباهی در قرآن نیست. لذا طبق برهان خلف فرض این است که قرآن کلام خداوند علیم است پس اشتباهی در قرآن نیست اما اگر خلاف آن اثبات شود یعنی اگر حتی یک مورد اشتباه فاحش در قرآن ثابت شود اثبات میگردد که قرآن کلام خداوند نیست. درواقع حداقل شرط لازم برای آنکه بگوییم قرآن کلام خداوند است آن است که در قرآن اشتباهی نباشد.  البته در قرآن به صراحت بیان شده که قرآن کتاب حق است (نساء105) و باطل در آن راه ندارد (فصلت 42) اما با جستجو در اینترنت میتوان کتاب نقد قرآن، ویرایش دوم، نوشته دکتر سُها که خود از مدرسان قبلی حوزه بوده را یافت که بطور ناباورانه‌ای در قرآن، صدها مورد اشتباه علمی و تناقض برشمرده است. اما به علت عدم اعتماد ناشی از احتمال تحریف حقایق؛ اصل آیات را با ترجمه های دقیق مانند المیزان یا با ترجمه های لفظ به لفظ مقایسه کردم و باز معنی هر لغت را در لغت نامه و اینترنت  خود جستجو و معنا کردم. نتیجه آنکه در بعضی تفاسیر و ترجمه‌ها تلاش شده با تأویل یعنی بازگردانیدن معنای کلام، اشتباهات قرآن پوشانیده شود.
الف)  مثالهایی از انواع گوناگون اشتباهات قرآن: (برای رفع هر گونه شک و شبهه از دقیقترین روش ترجمه یعنی ترجمه لفظ به لفظ که هر کلمه با معنای آن در زیر آن یک رنگند استفاده شده تا خود شما با حداقل آشنایی با عربی یا با بررسی معانی در لغت نامه یا اینترنت بتوانید به اشتباهات قرآن پی ببرید. البته در صورت استفاده از موبایل لطفاً موبایلتان را افقی بگیرید تا معنی هر کلمه دقیقاً زیر آن باشد. ترجمه زیر متعلق به محمد علی کوشا است که از متخصص ترین مترجمان حال حوزه است)
1)  و   يُنَزِّلُ  مِنَ  ٱلسَّمَآءِ مِن   جِبَالٍۢ          فِيهَا     مِن  بَرَدٍ
وفرومی فرستد از  آسمان از کوههایی که در آنجاست از تگرگ
فَيُصِيبُ    بِهِۦ    مَن    يَشَآءُ   (نور43)
ومیرساند آنرا به هرکه خواهد
کوههایی که در آنجاست؟ آیا در آسمان کوه است؟ آیا کوههای آسمان اشتباه مسلم نیست؟ آیا کوههای آسمان تخیلات بشرعهد باستان نیست که علت ایجاد تگرگ را نمیدانسته و گفته تگرگ از کوههای آسمان میآید؟ به تأویل مترجمان و تغییر معانی توجه کنید: آ.مکارم: ازابرهایی که همچون کوهها انباشته شده اند تگرگ میبارد. الهی قمشه‌ای: از کوه هایی (از ابرهای منجمد شده) که در آن است تگرگ فرو بارد. به نظر شما کدامین ترجمه دقیق است؟
2)إِنَّ  لَكُمْ    فِى ٱلْأَنْعَٰمِ  لَعِبْرَةًۭ        نُّسْقِيكُم           مِّمَّا  فِى   بُطُونِهِۦ
همانابرای شمادردامها پندی است مینوشانیم به شما ازآنچه درشکمهایشان است
مِنۢ بَيْنِ فَرْثٍۢ  وَ  دَمٍۢ   لَّبَنًا   خَالِصًۭا     سَآئِغًۭا      لِّلشَّٰرِبِينَ (نحل66)
از بین سرگین وخون شیری خالص که گوارای آشامندگان است
فَرْثٍۢ به معنای سرگین یا پِهن یا مدفوع دامهاست. آیا شیر از بین خون و مدفوع دامها تولید میشود؟ شیر از درون هزاران غدد تولید کننده شیر درون پستانها تولید میشود و خون درون رگها و مویرگها جاریست و مدفوع درون قسمت انتهایی روده است. پس بین خون و مدفوع دامها تنها جداره روده است و از بین خون و مدفوع دامها شیر تولید نمیشود شما بگویید چه اشتباهی از این بزرگتر را میتوان به خدا نسبت داد و به خالق جهان و شعور انسان توهین کرد؟ به بزرگی خداوند قسمتان میدهم که مثل همیشه نگویید علم آن هنوز کشف نشده است زیرا دانشمندان حتی تا اتمهای شیر و خون و مدفوع را کامل میشناسند. حداقل مطالعه کنید یا از یک تحصیل کرده علوم تجربی سؤال کنید بین مدفوع و خون دامها چیست؟  البته آ.مکارم، فرث را به غذای هضم شده تغییرو تأویل داده اند اما با مطالعه دستگاه گوارش و نحوه تولید شیر میفهمیم که معنای آن بازغلط است زیرا بین غذای هضم شده وخون نیز تنها جدار روده است.
3)فَلْيَنظُرِ    ٱلْإِنسَٰنُ    مِمَّ     خُلِقَ  (5) خُلِقَ     مِن مَّآءٍۢ دَافِقٍۢ (6)
پس باید بنگرد انسان از چه آفریده شده آفریده شده از آب جهنده
  يَخْرُجُ    مِنۢ  بَيْنِ  ٱلصُّلْبِ  وَ  ٱلتَّرَآئِبِ (7) طارق
بیرون میاید از بین   پشت   و  استخوانهای سینه
محمد حتی محل تولید آب منی را نمیشناخته است. و در قرآن آورده منی از جایی بین کمر و سینه تولید میشود که اشتباه مسلم است. زیرا 1)  دانشمندان کوچکترین ذره بدن انسان را میشناسند و میتوانند ثابت کنند که هیچ اندامی بین پشت و استخوانهای سینه که آب جهنده تولید کند و انسان بدون دخالت تخمک زن از آن ایجاد میشود وجود ندارد. 2) تنها آب جهنده بدن که در تولید مثل دخالت دارد منی است و مفسران نیز چنین نظری دارند اما اندام تناسلی مرد که منی را تولید میکند و شامل بیضه ها، پروستات و غدد سمینال است در قسمت جلو و پایین لگن قرار دارد و پشت آن قسمت انتهایی روده بزرگ است. با مطالعه یا حتی مشاهده بدن خودتان خواهید دید که اندام تناسلی درپایین وجلو لگن است و به هیچ عنوان بین کمر واستخوانهای سینه قرار ندارد 3) خود منی نیزهیچ ارتباطی با کمر و سینه ندارد وتنها ارتباط آن است که گذشتگان گمان میکردند آب منی از کمر است زیرا بعد از چند بار تخلیه منی احساس درد یا شل شدن در کمر میکردند و آنرا آب کمر میخواندند. تفاسیر را بخوانید و ببینید چگونه تلاش شده معانی مختلف بجای کمر وسینه قرار دهند تا بگونه ای آنرا توجیه کنند اما بازمعنای آن اشتباه مسلم است مثلاً تأویل الهی قمشه‌ای و آ.مشکینی: از آب جهنده ای آفریده شده که از میان صلب (پدر) و سینه (مادر) بیرون آید.
 4) وَ مِن كُلِّ شَىْءٍ خَلَقْنَا  زَوْجَيْنِ      لَعَلَّكُمْ    تَذَكَّرُونَ
    و از همه چیز آفریدیم دو جفت، باشد که شما متذکّر شوید (ذاریات 49) به قید همه چیز توجه کنیدخودتان بگویید آیا خداوند همه چیز را زوج آفریده است؟ آیا جانداران تک جنسیتی مانند کرمها، باکتری ها و برخی آبزیان و گیاهان تک جنسی و موجودات بیجان مانند کوه یا آب زوج هستند؟ تأویل میکنند زوج به معنای دوتایی است آیا درخت، شاخه آن و میوه آن دوتا است؟ این یک اشتباه ساده بچگانه استکه هر بچه ای میفهمد که همه چیز زوج یا جفت یا دو تا نیست. و مطمئناً نه خداوند ونه هیچ انسان عاقلی چنین اشتباهی را وارد مهمترین کتاب بشر نمیکندپس با توجیه و سفسته خود را فریب ندهیم!
5) در سوره کهف داستان ذوالقرنين میگوید:
   فَأَتْبَعَ           سَبَبًا (85) حَتَّىٰٓ إِذَا  بَلَغَ    مَغْرِبَ       ٱلشَّمْسِ
پس در پی گرفت راهی را  تا چون رسید جای فرو شدن خورشید
وَجَدَ  هَا     تَغْرُبُ    فِى   عَيْنٍ     حَمِئَةٍۢ (86)
یافت آن را فرو میرود در چشمه ای گل آلود
اشتباه اول؛ مگر زمین مسطح است که بتوان به محل فرو شدن یا غروب خورشید رسید؟ دوم؛ آیا خورشید در چشمه گل آلود فرو میرود؟ آیا این خیال پردازی بشر عهد حجر نیست؟ آیا اشتباهی از این بزرگتر را میتوان از کسی شنید که آنرا به خداوند نسبت میدهیم؟ بیاییم از خداوند شرم کنیم و نگوییم خداوند این را برای سطح فهم بشر 1400 سال پیش گفته است زیرا حتی یک انسان عاقل میداند چگونه هر کلام اشتباهی را بر زبان نراند؛ حال خداوند در مهمترین کتاب که برای همه اعصار است مکتوب کند خورشید در چشمه گل آلود فرو میرود! تأویل آ.مشکینی نیز خواندنی است: چون به مغرب خورشید رسید (که شاید غرب آفریقا وساحل اقیانوس بوده) خورشید را دریافت که (گویی) در چشمه ای گرم و گل آلود فرو می رود. به نظر شما کدامین ترجمه حقیقت را پنهان میکند؟
6) إِلَى ٱلْأَرْضِ كَيْفَ  سُطِحَتْ (غاشیه20)
به   زمين كه چگونه مسطح شده است. مشابه آیه بالا، اما در اینجا به صراحت آمده زمین مسطح استالبته تأویل میکنند سطح کره بزرگ زمین، مسطح بنظر میرسد. اینجا لفظ زمین بدون هیچ قیدی آمده است پس از هر بچه دبستانی که خواستید بپرسید که آیا زمین مسطح است یا گرد؟ آیا یک نفر پاسخ میدهد مسطح است که قبول کنیم خالق جهان چنین اشتباهی را به صراحت در قرآن مکتوب کرده باشد؟
7) وَ  جَعَلْنَا    ٱلَّيْلَ      لِبَاسًۭا  (النبأ 10)
   و قرار دادیم شب را پوششی  تفسیر نمونه تأویل کرده پرده شب لباس و پوششى است بر اندام زمين.اما هر دانش آموزی میداند که شب به علت نبود و عدم نور خورشید در آسمان است و شب هیچ پوشش یا لباسی نیست که به تن زمین رفته باشد و این تخیلات بشر چند هزار سال پیش است که شب را لباس یا پوششی به تن آسمان میدانسته است. پس بیاییم از عظمت و بزرگی خداوند شرم کنیم و چنین اشتباهات سخیفی را به خداوند نسبت ندهیم و با توجیه و سفسته خداوند را اینقدر کوچک نکنیم.

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب  در سایت پژواک ایران