PEZHVAKEIRAN.COM تکذیبیه علیه مطالب خلاف واقع وبسایت موسسه فرهنگی ایران
 

تکذیبیه علیه مطالب خلاف واقع وبسایت موسسه فرهنگی ایران
احمد باطبی

وبسایت موسسه فرهنگی ایران، شبکه ایران ( INN , Iran Newspaper on Network ) در تاریخ 10.12.1387 مطلبی را با عنوان «صدای آمریکا» قطع و وصل می‌شود! منتشر نموده که بخشی از این مطالب به من مربوط است .

این رسانه آنلاین و به ظاهر دولتی در اقدامی  غیر حرفه ای و غیر مستند ، اقدام به انتشار مطالبی خلاف واقع نموده که باعث بروز شبهاتی شده است .

وبسایت مذکور در مقاله ای به قلم سه نفر ، ( کامران عدل، مسعود لواسانی، محمد محمود رضاپور ) مدعی شده است که من کارمند صدای آمریکا هستم و به دلیل عدم پرداخت حقوق کافی از این رسانه ، از حضور در آن سرباز زده ام . همچنین برای اثبات ادعای خود به متنی از وبلاگ قدیمی من اشاره میکند و آن را یکی از مستندات خود  قرار میدهد .

همچنین در ادامه من را یکی از دوستان نزدیک سازمان مجاهدین خلق ایران و یکی از سامان‌دهندگان برپایی کمپین‌های حمایت از اردوگاه اشرف در عراق و مخالف برچیده شدن پایگاه اشرف  معرفی کرده و ادعا میکند که من در برگزاری تجمع اعتراضی در نیویورک ، همزمان با سفر محمود احمدی نژاد دخالت داشتم و به همین دلیل به توسط پلیس  ضد تروریست نیویورک دستگیر شدم .

البته انتشار اینگونه اخبار و اطلاعات نادرست از سوی این دسته از رسانه ها مسبوق به سابقه است . از این رو توضیحات زیر برای تنویر افکار عمومی منتشر میگردد:

1 _ من هیچ گاه کار مند صدای آمریکا نبوده و نیستم . و تا به این لحظه هیچ مبلغی به عنوان حقوق ، حق الزحمه ، پاداش و یا امکاناتی از هر نوع از این رسانه دریافت نکرده ام .

2 _  من علیرغم اینکه انتقاداتی به صدای آمریکا داشته و دارم ، هیچ گاه ارتباطم را با این رسانه قطع نکرده ام . و صدای آمریکا را صرفا به عنوان یک تریبون آزاد ، همانند هر رسانه دیگری شناخته و از آن برای فعالیت های رسانه ای ، خبری و در راستای اهداف حقوق بشری و دموکراسی خواهانه استفاده میکنم . و تا زمانی که امکان بیان افکار و عقایدم را بدون محدودیت و سانسور  داشته باشم ، به فعالیت در آن ادامه خواهم داد . و طبیعتاَ اگر احساس اختناق ، سانسور و اعمال نظر داشته باشم ، بدون فوت وقت ارتباطم را با آن قطع خواهم کرد .

3 - مطالبی را که این مقاله از وبلاگ قبلی من  به عنوان مستندات ادعای خود قرار داده ، اساساَ با موضوع مورد اشاره بی ارتباط است . مطالب منتشر شده در وبلاگ قبلی  ( که هنوز هم قابل مشاهده است) یادداشت های شخصی از وقایع روزانه من بوده و اساساَ ارتباطی با صدای آمریکا و یا ادعاهای مطروحه مبنی بر کارمند  و حقوق بگیر بودن من در صدای آمریکا ندارد . از این رو  گزینش و بکار گیری بخش هایی از  متن و مفهوم نوشته های من برای ساختن داستانی جعلی ، کاری است غیر اخلاقی .

4 _  من هیچ گاه دخالتی در سامان‌دهی کمپین‌های حمایت از اردوگاه اشرف  نداشته و ندارم . این گونه کمپین ها اساساَ فعالیتی سازمانی محسوب شده و با هماهنگی و سازماندهی اعضاء و هواداران سازمان مجاهدین خلق  برگزار میشود .

5 _ موضع گیری من در خصوص پایگاه اشرف مربوط میشد به واگذاری مسئولیت حفظ امنیت ساکنان پایگاه اشرف ، از نیرو های آمریکائی به دولت عراق . من به عنوان یک فعال حقوق بشر  هنوز هم مخالفت خودم را با واگذاری مسئولیت حفظ امنیت ساکنان پایگاه اشرف ، از نیرو های آمریکائی به دولت عراق  اعلام میکنم . و معتقدم درصورت بروز این اتفاق ، و با توجه به روابط نزدیک حکومت ایران با دولت عراق ، و همچنین سابقه عملکرد نظام اسلامی در ترور و حذف فیزیکی انسانها در داخل و خارج مرز های ایران ، بدون شک تک تک افراد ساکن این پایگاه در فضائی نامناسب و به دور از نظارت جامعه جهانی به توسط نظام اسلامی و عوامل آن در عراق قصابی میشوند . 

6 - تنها دلیل دستگیری من در مقابل سازمان ملل متحد ، در تابستان 2008 تماسی بود که عوامل نظام اسلامی در دفتر نیویورک ، با پلیس برقرار کرده بودند . در این تماس  مشخصات من به عنوان کسی که قصد ترور محمود احمدی نژاد را دارد ، به پلیس نیویورک گزارش شد . طبیعی است،  در زمانی که سران تمام کشور های جهان در سازمان ملل متحد جمع میشوند ، آن هم در شهر نیویورک که فجایع یازدهم سپتامبر در آن به وقوع پیوسته ، پلیس اولین کاری که میکند ، طبق گزارش شخص مضنون را متوقف میکند و به بررسی موضوع می پردازد . 

من هم در همین فرایند توسط پلیس متوقف شدم و بعد از یک بازجویی سرپایی و مشخص شدن اصل مطلب  بدون توقیف کارت خبرنگاری ام و یا بروز مشکل خاصی  ( آن هم با مشایعت پلیس ضد تروریست ) به داخل ساختمان سازمان ملل متحد رفته و گزارش و عکس خودم را از مراسم پرسش و پاسخ محمود احمدی نژاد تهیه کردم و این گزارشدر رسانه هایی نظیر روزآنلاین ، گویا نیوز و ... منتشر شد .

 روزنامه نگاری رسالتی است مقدس . بازی با اعتماد خواننده و القاء مطالب و تصورات غیر واقعی نتیجه ای به جز سلب اعتماد مخاطب نخواهد داشت . همچنین حقوق بشر تکلیفی است انسانی . بدون تبعیض و یا خط قرمز . دفاع از حقوق انسانها جهت گیری فکری و سیاسی نمیشناسد . ودفاع فعال  حقوق بشر از حقوق انسانی اعضای یک جریان ، دلیل عضویتش در آن حریان نیست . 

به امید فردایی اخلاقی تر

احمد باطبی

8.اسفند .1378

منبع:پژواک ایران