درگیری فیزیکی بازیکنان تیم ملی واترپولو ایران

کمیسیون کمیته فنی فینا دراین باره تصمیم گرفت هر دو تیم را دیسکالیفه کرده و از جدول رقابت ها خارج کند. بدین ترتیب تیم اروگوئه که در دیدار رده بندی برابر عربستان به پیروزی رسیده بود، به عنوان قهرمان رقابت ها معرفی شد و عربستان نیز روی سکوی دوم جای ایران را گرفت.
کد خبر:۷۴۰۹۷۷
تاریخ انتشار:۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰23 October 2017
 
در فینال رقابت های فیناترافی اتفاقات عجیبی رخ داد و بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند.
 
به گزارش تابناک ورزشی، فینال رقابت های واترپلوی فیناترافی در مالت با یک اتفاق عجیب همراه شد. در ششمین دوره رقابت های توسعه جهانی واترپلو ۲۰۱۷ (فینا ترافی) که  از ۲۵ الی ۳۰ مهر ۱۳۹۶ (۱۷ الی ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷) به میزبانی کشورمان مالت برگزار شد، ایران و میزبان به فینال رسیدند اما در بازی فینال اتفاقات عجیبی رخ داد.
 
درگیری فیزیکی بازیکنان تیم ملی ایران

بازی تا ثانیه های پایانی با نتیجه 8 بر 6 به سود مالت در جریان بود اما درگیری بازیکنان دو تیم در آب سبب شد تا بازی نیمه کاره باقی بماندو داور 33 ثانیه مانده به پایان، بازی را قطع کند. داور بعد از درگیری بازیکنان دو تیم 5 کارت قرمز به بازیکنان ایران و دو کارت قرمز به بازیکنان حریف نشان داد و بازی عملا نیمه کاره ماند. 

نکته عجیب اینکه درگیری ها باز هم ادامه یافت و بازیکنان دو تیم به همراه بازیکنانی که خارج از آب قرار داشتند، در بیرون از آب درگیری را ادامه دادند و تنها مربیان دو تیم تلاش کردند تا این درگیری خاتمه پیدا کند. 

با توجه به اخراج گسترده بازیکنان دو تیم و بالا گرفتن درگیری ها، عملا ادامه بازی ممکن نبود. از همین رو کمیسیون کمیته فنی فینا دراین باره تصمیم گرفت هر دو تیم را دیسکالیفه کرده و از جدول رقابت ها خارج کند. بدین ترتیب تیم اروگوئه که در دیدار رده بندی برابر عربستان به پیروزی رسیده بود، به عنوان قهرمان رقابت ها معرفی شد و عربستان نیز روی سکوی دوم جای ایران را گرفت.

نکته عجیب اینکه سایت فدراسیون که در ابتدا خبر نایب قهرمانی ایران را در این رقابت ها مخابره کرده بود، با تاخیری چند ساعته خبر خود را اصلاح کرد اما به جزئیات ماجرا و ناتمام ماندن بازی هیچ اشاره ای نداشت در حالیکه سایت فدراسیون جهانی گزارش کامل این بازی و اتفاقات آن را کامل بازتاب داد.

منبع:پژواک ایران