وکیل شاکیان مرتضوی به ۱۰ ماه زندان و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد

 

Saeid_Mortazavi.jpgرادیو فردا ـ همزمان با انتشار خبر تبرئه شدن سعید مرتضوی در پرونده سازمان تامین اجتماعی، مصطفی ترک همدانی، وکیل جمعی از شاکیان این پرونده خبر داد که با شکایت آقای مرتضوی به ۱۰ ماه زندان و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

آقای ترک همدانی روز دوشنبه ششم آذر در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفت که این حکم به دلیل گفته‌هایش درباره حکم محکومیت بدوی آقای مرتضوی صادر شده است.

این وکیل دادگستری اعلام کرد که در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا نامی از آقای مرتضوی نبرده بود اما شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو استان تهران او را به اتهام «افترا» به زندان و شلاق محکوم کرده است.

آقای ترک همدانی جزئیات بیشتری درباره این مصاحبه بیان نکرده است.

وی سال گذشته خبر داده بود که سعید مرتضوی سه بار از او و وکیل سازمان تأمین اجتماعی شکایت کرده است.

پس از انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی در ۱۳ آذر ۹۲ که سعید مرتضوی را به تخلفات گسترده مالی بالغ بر میلیارد‌ها تومان متهم کرد، مصطفی ترک ‌همدانی، ‌علیرضا دقیقی و پیمان حاج محمود عطار به وکالت از تعدادی از کارگران از آقای مرتضوی شکایت کرده بودند.

سازمان تامین اجتماعی نیز از آقای مرتضوی شکایت کرده بود.

در همین حال مجتبی نظری وکیل سازمان تأمین اجتماعی روز دوشنبه خبر داد که شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، آقای مرتضوی را از «اتهام تحصیل مال نامشروع و تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تأمین اجتماعی» تبرئه کرده است.

سعید مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی در دولت محمود احمدی‌نژاد در دادگاه بدوی به شش ماه حبس تعلیقی، شش ماه حبس تعزیری و رد ۴۶ میلیون تومان حقوقی که در دوره سرپرستی سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده بود محکوم شده بود.

آقای مرتضوی در بخش دیگری از این پرونده به اتهام «تصرف غیرقانونی» و «اهمال در انجام وظیفه» به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه شلاق محکوم شده بود.

این حکم به شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان ارجاع شده و هنوز حکم دادگاه تجدیدنظر صادر نشده است.

منبع:پژواک ایران