وخامت حال مجید اسدی، فعال سابق دانشجویی در زندان رجایی‌شهر

وضعیت جسمانی مجید اسدی، فعال سابق دانشجویی که در زندان رجایی‌‌شهر کرج در حبس است، وخیم گزارش شده است. شرایط او به گونه‌ای است که احتمال ابتلایش به سرطان بیشتر شده است.

مجید اسدی، زندانی سیاسی و فعال سابق دانشجویی

یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی به زمانه گفته است که در روزهای گذشته مجید اسدی را برای انجام عکس‌برداری به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

این منبع آگاه در ادامه گفته است: «طی این عکس‌برداری پزشکان متوجه شدند که در کبد مجید توموری وجود دارد.»

پزشکان معالج توصیه کرده‌اند تا با توجه به وضعیت خطرناک مجید اسدی، عکس‌برداری دوباره و آزمایشات لازم بر روی صورت بگیرد اما مسئولان زندان رجایی‌شهر از آن تاریخ به بعد، از اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان جلوگیری کرده‌اند.

ناظران و فعالان حقوق بشر شرایط زندان رجایی‌شهر را از نظر امکانات و خدمات درمانی اسفناک می‌خوانند. زندانیان گرفتار بیماری‌ در این زندان شرایط وخیمی دارند و از دسترسی به خدمات درمانی و پزشکی مناسب محروم‌اند.

مجید اسدی روز سوم اسفند سال ۹۵ توسط ماموران (بدون نشان دادن حکم و معرفی خود)، برای چندمین بار در خانه‌اش در کرج بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران که سابقه بازداشت و محکومیت به زندان را دارد، نخستین بار در تاریخ سیزدهم تیر ماه سال ۸۷ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از حدود سه ماه، با سپردن وثیقه آزاد شد.

اسدی در اسفند ماه سال ۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز تایید شد.

سیزدهم مهر ۱۳۹۰، مجید اسدی برای تحمل زندان به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد و هجدهم خرداد ۱۳۹۴ با پایان محکومیت آزاد شد.

فروردین ماه امسال پدر مجید اسدی خبر داد که فرزندش ۵۰ روز در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات اوین، بدون دسترسی به وکیل، بازجویی شده است:

منبع:پژواک ایران