دستگیری ۲۱ خواننده زیرزمینی زن و مرد

 

رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان از شناسایی و دستگیری 21 خواننده زیرزمینی و پلمب 6 استودیوی غیرمجاز در بندرعباس خبر داد.

‌‌به گزارش ایسنا، ‌سرهنگ علی اصغر عبادی نیک در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی استان با انجام کار اطلاعاتی و رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تعدادی که با هویت‌های مستعار بصورت زیر‌زمینی اقدام به فعالیت خوانندگی حرفه‌ای کرده و کلیپ‌هایی از ترانه‌های خود را با محتوا و مضامین غیر اسلامی و بعضا بدون رعایت شونات اخلاقی و اجتماعی در سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و فضای مجازی انتشار می‌دادند، شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی و با تشکیل اکیپی به محل و مخفیگاه متهمان اعزام طی دو عملیات جداگانه تعداد 21 نفر از خوانندگان زیر‌زمینی غیر مجاز که 9 نفر آنها خانم بودند را دستگیر کردند.

این مسئول انتظامی گفت: اغلب دستگیر شدگان اظهار عدم آگاهی از ممنوعیت و غیر مجاز بودن موضوع داشتند که در صورت عدم اطلاع ‌سانی این گونه موضوعات، شاهد افزایش و گسترش روزافزون این موضوع در استان خواهیم بود.

سرهنگ عبادی نیک تصریح کرد: این گونه اقدامات غیرمجاز به استناد مواد قانونی باعث اشاعه ضد فرهنگی و جریحه دار کردن عفت عمومی می‌شود که در این راستا 6 استودیوی غیرمجاز متعلق به متهمان شناسایی و پلمب شد.

این مسئول انتظامی استان اظهار کرد: این نوع موسیقی با توجه به منشأ شکل گیری، عناصر فعال در آن و منابع مالی‌، شخصیت گردانندگان، فرهنگ حاکم بر گروه‌ها و کارکرد آنها‌ در سطح جامعه آسیب‌های متعددی برای جوامع د‌اشته و به دنبال آن پیامدهای منفی و البته گسترده دیگری را به همراه خواهد داشت.

رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان بیان کرد: فعالان این بخش از موسیقی آهنگ های خود را مخفیانه تولید و عامدانه عبارات و عناوینی نامأنوس را در ریتم‌ها به کار می‌گیرند تا هیچ دولت و یا مرجع رسمی ‌نتواند به اینگونه آثار مجوز فعالیت و یا فروش را به صورت قانونی اعطا کند و به تعبیر دیگر ارائه کنندگان این نمونه آثار عامدانه از رسانه‌ای شدن پرهیز دارند.

سرهنگ عبادی نیک در پایان علل و عوامل مشترکی که منجر به پیدایش و گسترش موسیقی زیرزمینی در اقصی نقاط کشور شده است را پیشرفت فنی ابزارهای مورد نیاز، جاذبه‌های مجازی، نوع برخورد دستگاه‌های مسئول، الگو و سوابق ذهنی مخاطبین، شهرت طلبی و سود‌جویی عنوان کرد.

منبع:پژواک ایران