PEZHVAKEIRAN.COM ۲۵ حقوق‌دان بین‌المللی در نامه‌ای سرگشاده خواستار توقف انکار آزار و اذیت بهائیان ایران شدند
 

۲۵ حقوق‌دان بین‌المللی در نامه‌ای سرگشاده خواستار توقف انکار آزار و اذیت بهائیان ایران شدند

 

۲۵ حقو‌قدان بین‌المللی، از جمله اساتید دانشگاه در زمینه حقوق، وکلا و قضات شناخته شده جهانی، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران خواستار تصدیق آزار و سرکوب بهائیان و اقدام برای بهبود وضع موجود شدند.

این نامه سرگشاده که روز شنبه در روزنامه تایمز چاپ بریتانیا منتشر شده از آقای لاریجانی می‌خواهد تا محتوای وب سایت «خانه اسناد بهایی‌ستیزی در ایران» را مطالعه کند و اظهارات خود مبنی بر انکار تبعیض علیه بهائیان ایران را بازبینی و آن را تصحیح کند.

وب سایت «خانه اسناد بهایی‌ستیزی در ایران» به تازگی از سوی جامعه جهانی بهائی راه‌اندازی شده و مدارک و شواهد آزار و سرکوب بهائیان در دهه‌های گذشته را ارائه می‌دهد.

در این نامه سرگشاده آمده است که وب‌سایت جدید «وسعت و عمق سرکوب نظام‌مند، ناعادلانه، و بی‌‌امانِ یک اقلیت مذهبی را به روشنی نشان می‌دهد.»

در این وب سایت اعلام شده است که در پاسخ به درخواست‌های مکرر روزنامه‌نگاران، پژوهشگران و فعالان حقوق بشر در ایران و در سایر کشورها، برای نخستین بار و برای آگاهی از دامنه و عمق بهایی‌ستیزی هزاران سند، گزارش دست اول و عکس و فیلم انتشار می‌‌یابد راه‌اندازی شده است.

منبع:پژواک ایران