نماینده ملایر: نوجوان 15 ساله‌ای که در ناآرامی‌های اخیر پرچم را پایین آورد به 5 سال حبس محکوم شد

محمد کاظمی نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: در بازدید ۴ ساعته مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان همدان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر، تعداد این افراد را قریب به چهل نفر اعلام کرد که اهالی شهرهای همدان، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان بوده‌اند.
 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از موافقت قوه قضاییه با ملاقات تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بازداشت‌شدگان حوادث و ناآرامی‌های اخیر و بازدید اخیر جمعی از نمایندگان از زندان اوین، صبح امروز محمدکاظمی نماینده مردم ملایر از زندان مرکزی همدان بازدید و با بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در استان همدان گفتگو کرد.

محمد کاظمی نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: در این بازدید ۴ ساعته مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان همدان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر، تعداد این افراد را قریب به چهل نفر اعلام کرد که اهالی شهرهای همدان، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان بوده‌اند.

نماینده مردم ملایر با تاکید براینکه با حضور در بند ویژه نگهداری از این بازداشت‌شدگان از نزدیک با آنان گفتگو کرده است افزود: بازداشت‌شدگان ضمن ابراز رضایت از وضعیت رسیدگی به آن‌ها در طول بازداشت اعم از خدمات رفاهی و درمانی از سوی مسئولان زندان خواستار پذیرش قرار تأمین صادره از سوی مقام قضایی و تبدیل قرارهای بازداشت به تأمین سبک‌تر و تسریع در رسیدگی به وضعیت خویش شدند.

او ادامه داد: همچنین در این بازدید، با نوجوان ۱۵ ساله‌ای که در حوادث اخیر اقدام به پایین آوردن پرچم جمهوری اسلامی دریکی از میدان‌های ملایر کرده بود، گفتگو کرده است.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی قضایی گفت: در حال حاضر دادگاه بدوی مجازاتی معادل پنج سال حبس تعزیری برای نامبرده معین کرده که با اعتراض وی پرونده به مرجع تجدیدنظر ارسال‌شده است.

منبع:پژواک ایران