طبق گزارشی که یکی از منابع زمانه از تهران فرستاده، زنی که امروز چهارشنبه دوم اسفند در خیابان قیطریه تهران با چوبی که شال سفید خود را بر آن زده بود به حجاب اجباری اعتراض کرد، از سوی مأموران دستگیر شده است.

این زن امروز چهارشنبه دوم اسفند پس از اعتراض بازداشت شد

این منبع که از زن معترض عکس گرفته، به زمانه گفته که پلیس از پشت سر به این زن حمله کرده و او را پایین کشیده و در مقابل چشم مردم دستگیر کرده است. بر اساس این گزارش، این زن معترض به حجاب اجباری تا پیش از انتقال به ماشین پلیس مقاومت کرده اما در نهایت بازداشت شده است و کسی نتوانسته کاری بکند.

در هفته‌های گذشته چندین زن با بر سر چوب زدن روسری و شال خود بر بلندی‌ها ایستاده و به حجاب اجباری اعتراض کرده‌اند. این حرکت نخست با اعتراض ویدا موحد در خیابان انقلاب تهران آغاز شد و پس از آن چندین نفر با الهام از حرکت او، اعتراض‌های مشابهی را انجام دادند و به دختران خیابان انقلاب مشهور شدند. پلیس تاکنون علاوه بر ویدا موحد، نرگس حسینی و اعظم جنگروی را که به این شکل اعتراض کرده بودند، دستگیر کرده است. نرگس حسینی و ویدا موجد اکنون با قرار وثیقه آزاد شده‌اند اما اعظم جنگروی هنوز زندانی است.

علاوه بر این ۲۹ نفر هم به اتهام ارتباط با کمپین چهارشنبه‌های سفید و کشف حجاب بازداشت شده اند.

دادستان کل ایران در سخنانی که ۱۱ بهمن ایراد کرد، این حرکت اعتراضی و نمادین دختران خیابان انقلاب را «بچه‌گانه» توصیف کرد و به «القائات دشمن» نسبت داد.

علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حرکت اعتراضی دختران خیابان انقلاب گفته بود هیچ اجباری برای حجاب زنان در جامعه دیده نمی‌شود و بسیاری از آنان با هر وضعی که دوست دارند در جامعه حضور پیدا می‌کنند: پس اجباری در کار نیست.

به گفته او، «این‌که چهار نفر روسری خود را هوا می‌کنند، اتفاق مهمی نیست. اگر قرار بر مساله مهمی باشد باید پرسید که چرا دولت در رعایت حجاب نظارت کافی ندارد؟ مشکل امروز کشور حجاب نیست و زنان کم و بیش حجاب را رعایت می‌کنند و ما هم قائل به سختگیری نیستیم.»

۳۹ سال از اجباری شدن حجاب در ایران می‌گذرد و هر روز زنان زیادی در کشور به علت بدحجابی از سوی پلیس و گشت ارشاد تذکر دریافت می‌کنند یا بازداشت می‌شوند. در سال‌های اخیر حتی خودروی اشخاص بدحجاب توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.