مادر نادر افشاری: پسرم روز بازداشت سالم بود، او را سالم می‌خواهم

 

مادر نادر افشاری، فعال حقوق بشر زندانی از شرایط نامطلوب پسرش سخن گفته است. مریم سبزه‌پرور به دویچه وله گفت، پسر او که پیش از این اعتصاب غذا کرده، گفته در صورت ادامه بلاتکلیفی خود باز هم اعتصاب خواهد کرد.

شنیدن صوت02:00

مادر نادر افشاری، فعال حقوق بشر که ۱۲ بهمن در پارک دانشجوی تهران بازداشت شد، از بلاتکلیفی و بازپرسی طولانی پسرش انتقاد کرده است.

خانم مریم سبز‌ه‌پرور در گفت‌وگویی به دویچه وله گفت، پسرش که در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی است هنوز هم تحت بازجویی قرار دارد.

به گفته سبزه‌پرور، نادر افشاری یک بار برای پرهیز از خوردن دارو که همراه آب و غذا به او داده می‌شد، به اعتصاب غذا دست زده است. او در این مدت توانسته دو بار با پسر خود ملاقات داشته باشد. طی این ملاقات‌ها نادر افشاری گفته است، بازجویی‌ها از او پرسیده‌اند که آیا جزو "مجاهدین خلق یا ضد انقلاب" است و او پاسخ داده که به هیچ کدام از این دو متعلق نیست و فعال حقوق بشر است.

مریم سبز‌ه‌پرور می‌گوید، در دومین ملاقات مطلع شد که پسرش از اعتصاب دست کشیده است. اما پسرش با توجه به عدم اطلاع از زمان پایان قرار بازداشت یا برپایی دادگاه تأکید کرد، در صورتی که اوضاع بر همین منوال بگذارد و همچنان در بی‌اطلاعی باقی بماند باز هم اعتصاب غذا خواهد کرد.

مریم سبزه‌پرور تأکید کرد که پسرش بسیار ضعیف شده بود و خیلی سنگین صحبت می‌کرد. او گفت: «به عنوان یک مادر که سال‌ها برای فرزندش زحمت کشیده سزاوار نیست که در بی‌اطلاعی بمانم. چرا یک بازپرسی این قدر طولانی می‌شود و پسر من در بلاتکلیفی می‌ماند؟ پسر من روزی که بازداشت شد سالم بود و من او را سالم می‌خواهم.»

منبع:پژواک ایران