باز هم دستگيري یک معلم دلسوز و فعال

 

سه روز پیش محمد حبيبي، یکی از معلمان مبارز و با سابقه در محل كار خود ، در مقابل چشمان نگران دانش‌آموزان و همکاران و بعد همسایگانش با ضرب و شتم بازداشت شد. این شیوه خشونت بار دستگیری، نگرانی‌هایی را در مورد تامین سلامت وی در دوران بازداشت دامن می زند.

به نظر می آید اعمال خشونت هایی این گونه و شدیدتر حربه ای براي برخورد با فعالان اجتماعي  و به منظور محدود کردن و مهار اعتراضات رو به افزایش است؛ امری که برای همه قابل پیش بینی است و گریز ناپذیر به نظر می رسد.

 اما روشن است که این حربه نیز دیگر کارایی ندارد چرا که  دلیل گسترده شدن اعتراضات افزایش بی عدالتی ها و حق کشی هایی است که همه ی اقشار از کارگران و معلمان گرفته تا زنان و دانشجویان و... در این سالها تجربه کرده اند. بی عدالتی هایی که محمد حبیبی و سایر فعالان اجتماعی و صنفی را به عرصه حق خواهی کشانده است. هر چه دزدی ها اختلاس ها، حق کشی ها افزایش یابد، بی تردید عدالت خواهی و اعتراض به این شرایط گسترده تر خواهد شد و در مقابل هر چه خشونت علیه مردم و زحمتکشان و معترضان افزایش یابد، همدلی و همراهی مردم نیز افزایش خواهد یافت و صفوف معترضان فشرده تر و مستحکم تر.

بی شک دانش آموزانی که شاهد دستگیری معلمشان بوده اند، به جرگه معترضان خواهند پیوست، همسایگانی که صحنه های ضرب و شتم را دیده اند و از آن به پلیس 110 (بخش دیگری از سیستم سرکوب) شکایت برده اند، همراهی و همدلی شان با خانواده این معلم بازداشت شده افزایش خواهد یافت، همکارانی که محمد حبیبی را از دور و نزدیک می شناسند و بارها و بارها صبر و متانت او را در شرایط متفاوت دیده اند، او را تنها نخواهند گذاشت و ...

ضمن آنکه خواستار آزادی بی قید و شرط محمد حبیبی و سایر زندانیان سیاسی هستیم، بار دیگر یادآور می‌شویم که تامین سلامت جسمی زندانیان و حفظ جان آنان بر عهده ی زندانبانان است و تنها راه پیش رو، توجه و برآورده کردن خواسته های به حق معلمان، کارگران، زنان و دانشجویانی است که خواهان عدالت و آزادی اند.

کانون مدافعان حقوق کارگر

14 اسفند 1396

منبع:پژواک ایران