PEZHVAKEIRAN.COM «محمدعلی طاهری» پس از هفت سال بازداشت، مجددا به ۵ سال حبس محکوم شد!
 

«محمدعلی طاهری» پس از هفت سال بازداشت، مجددا به ۵ سال حبس محکوم شد!



«محمدعلی طاهری» بنیان‌گذار عرفان حلقه، پس از هفت سال بازداشت مجددا توسط «ابوالقاسم صلواتی» رئیس شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم شد!

آقای طاهری پیش‌تر به کررات هشدار داده بود که «هدف بازجویان، طولانی کردن مدت حبس و قتل من است و این‌ها مرا آزاد نمی‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا) طبق گزارش منابع خبری، در روز شنبه مورخ ۱۲ اسفند ۹۶، «ابوالقاسم صلواتی» با استناد به تبصره ذیل ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲، مبادرت به صدور حکم محکومیت برای «محمدعلی طاهری» کرده است.

این در حالیست که شعبه ۳۳ دیوان‌عالی کشور در دو نوبت به صورت مبسوط و مدلل، اتهام افساد فی الارض را به طور کلی مردود اعلام کرده بود. اما صلواتی بدون هیچ اعتنایی به آرای دیوان عالی کشور، مجددا اتهام افساد فی‌الأرض را به طاهری منتسب کرده است. کارشناسان حقویقی معتقدند این رای برخلاف قانون است و در مراجع قضایی بالاتر نقض خواهد شد.

نکته حائز اهمیت این‌که این‌بار برخلاف دفعات قبل آقای طاهری بدون حضور وکلا و بی سرو صدا به دادگاه برده شده و حکم به شخص او ابلاغ شده است. در حالیکه بر اساس قانون، حکم صادره علاوه بر شخص متهم باید به وکلای او نیز ابلاغ شود.

ابوالقاسم صلواتی ریاست شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، در اولین حرکت غیرقانونی، به بهانه تبصره ذیل ماده ۴۸ قانون ایین دادرسی کیفری دو تن از وکلای محمدعلی طاهری (محمود علیزاده طباطبایی و زینب طاهری) را حذف و در دومین حرکت غیرقانونی، دیگر وکیل پرونده، (احمد خسروی) را علیرغم مراجعات هر روزه به دادگاه انقلاب، در شعبه نپذیرفته است!

به نظر می‌رسد دست‌های پشت پرده در این پرونده، با دیکته کردن آراء غیرقانونی به «ابولقاسم صلواتی» و حذف غیرقانونی وکلای پرونده، به دنبال اهداف خاصی هستند.

حال با قطع ارتباط وکلا با دادگاه و تشدید محرومیت آقای طاهری از حقوق قانونی‌اش، اعمال شیطانی بازجویان امنیتی راحت‌تر انجام شده و «قاضی فاسد» نیز با خیالی آسوده‌تر به انشای احکام مبادرت می‌کند.

منبع:پژواک ایران