اتحادیه اروپا در برابر رسوایی فیس‌بوک خاموش نمی‌ماند

 

توضیح مدیریت فیس‌بوک در توجیه رسوایی اطلاعاتی این شبکه برای اتحادیه اروپا قانع‌کننده نیست. هنوز لطمات این رسوایی برای کاربران اروپایی روشن نیست، با این همه اتحادیه اروپا در برابر فیسبوک تدابیری شدید اتخاذ خواهد کرد.

ورا ژورووا: سوءاستفاده از داده‌های اطلاعاتی کاربران فیسبوک به هیچوجه قابل‌قبول نیست

ورا ژورووا: سوءاستفاده از داده‌های اطلاعاتی کاربران فیسبوک "به هیچوجه قابل‌قبول" نیست

ورا ژورووا، کمیسر اتحادیه اروپا در امور حقوقی، گفته است که سوءاستفاده از داده‌های اطلاعاتی حدود ۵۰ میلیون از کاربران فیسبوک "به هیچوجه قابل‌قبول" نیست.

خانم ژورووا به روزنامه آلمانی "ولت ام‌زونتاگ" گفته است که طی نامه‌ای از مدیران فیس‌بوک توضیحات بیشتری تقاضا کرده، از جمله در این مورد که این رسوایی تا کجا دامن‌گیر اروپا بوده است؟

به گفته کمیسر امور حقوقی اروپا، مقام‌های امریکایی قول داده‌اند که تخلفات فیس‌بوک را با جدیت دنبال کنند، اما خانم ژورووا تأکید می‌کند: «این رسوایی باید به مثابه بیدارباشی برای ما باشد، زیرا امانت‌داری در اطلاعات شخصی، یکی از بنیادهای مهم دموکراسی ماست».

او توضیح داد که از ماه مه آینده اتحادیه اروپا قوانین شدیدتری برای حفاظت از اطلاعات شخصی شهروندان به اجرا می‌گذارد که برای خلافکارانی مانند فیس‌بوک بسیار گران تمام خواهد شد.

هفته گذشته فاش شد که شرکت تحلیلگر بریتانیایی کمبریج از داده‌های شخصی حدود ۵۰ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک استفاده کرده است. هدف این اقدام حمایت از دونالد ترامپ در رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ بوده است.

بیشتر بخوانید: به دنبال رسوایی اطلاعاتی، شرکت‌های بزرگ به فیس‌بوک پشت می‌کنند

از زمانی که رسوایی سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فیس‌بوک، فاش شد، اشخاص حقیقی و حقوقی بیشماری این بزرگترین شبکه آنلاین را ترک کرده‌اند.

به خاطر اقدام غیرقانونی فیسبوک، که این شبکه اینترنتی می‌کوشد آن را بی‌اهمیت جلوه دهد، ارزش سهام آن طی یک هفته به مبلغ ۵۶ میلیارد دلار کاهش یافته است.

منبع:پژواک ایران