PEZHVAKEIRAN.COM نامه زیباکلام به رئیس قوه قضاییه
 

نامه زیباکلام به رئیس قوه قضاییه

 

041018A_top.jpgصادق زیبلا کلام در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه نسبت روند دادگاه خود اعتراض کرد. در بخشی از نامه زیباکلام که در اینستاگرام شخصی نویسنده منتشر شده، آمده است: "من در دفاع از اتهامات وارده به‌اندازه یک دفترچه ۴۰برگ در مراحل بازپرسی، تفهیم اتهام، در دادگاه و مکتوب به حضرت‌عالی نوشته‌ام. با قطعیت میگویم که حتی یک سطر از آن‌ها توسط مقامات ذی‌ربط قرائت نشده. اساساً نفس «اتهام سیاسی» به معنای آن است که متهم می‌بایستی مجازات شود و اینکه چه گفته یا نوشته، قرار نیست چیزی را تغییر دهد. «مجرم سیاسی» می‌بایستی مجازات شود؛ تمام شد و رفت."

زیباکلام در پایان این نامه تاکید کرده که این نامه ادامه دارد و بازهم خواهد نوشت.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی
حضرت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه قضاییه شیدالله ارکانه

با سلام و احترامات فائقه، اینجانب صادق زیباکلام به‌واسطه مصاحبه با رادیو آلمان(دویچه وله) پیرامون ناآرامی‌های دی‌ماه از سوی دادستان متهم به «تبلیغ علیه نظام» شدم. شعبه۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست جناب قاضی ابوالقاسم صلواتی در اسفندماه بنده را محکوم به ۱۸ماه حبس و دو سال محرومیت از کلیه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، مطبوعاتی، رسانه‌ای و حضور در فضای مجازی نمود.به حکم صادره اعتراض نمودم که عن‌قریب به دادگاه تجدیدنظر ارجاع می‌شود. بنده می‌بایستی دفاعیه‌ای خطاب به دادگاه تجدیدنظر نوشته و دلایلم را در چرایی اعتراض به حکم صادره تشریح نمایم.

اما حضرت آیت‌الله آملی بزرگوار، هرچه فکر می‌کنم که چه بر روی کاغذ بیاورم، عقلم بجایی نمی‌رسد. بگویم با رادیو آلمان مصاحبه نکرده‌ام، که کرده‌ام؛ بگویم آن مطالب را نگفته‌ام که صدایم ضبط است؛ بگویم پشیمانم ازآنچه گفته‌ام، که نیستم. من در دفاع از اتهامات وارده به‌اندازه یک دفترچه ۴۰برگ در مراحل بازپرسی، تفهیم اتهام، در دادگاه و مکتوب به حضرت‌عالی نوشته‌ام.با قطعیت میگویم که حتی یک سطر از آن‌ها توسط مقامات ذی‌ربط قرائت نشده. اساساً نفس «اتهام سیاسی» به معنای آن است که متهم می‌بایستی مجازات شود و اینکه چه گفته یا نوشته، قرار نیست چیزی را تغییر دهد. «مجرم سیاسی» می‌بایستی مجازات شود؛ تمام شد و رفت.

واقعیت تلخ آن است که جرم سیاسی یعنی داشتن نظری مغایر با نظر حکومت؛ و بالطبع مجازات. مابقی تشریفات است. به همین خاطر است که نه بازپرس، نه جناب قاضی صلواتی و نه نماینده محترم دادستان، نه یک سطر از مدافعات بنده را خواندند، نه شنیدند و نه پشیزی برایشان اهمیتی داشت چه گفته‌ام و چه نگفته‌ام.برایشان گزارش ‌شده که صادق زیباکلام گفته بالای چشم حکومت ابروست و می‌بایستی مجازات شود.

منبع:پژواک ایران