نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر بازداشت شد

 

Nasrin_Sotoudeh.jpgرادیو زمانه ـ رضا خندان در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که همسرش نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر بازداشت و به دادسرای زندان اوین منتقل شد.

رضا خندان چهارشنبه ۲۳ خرداد در فیس‌بوک خود نوشت: «من یک بار به بازجویان در اتاق بازجویی گفتم: "شما از کل کارهایی که یک حکومت باید برای کشورش انجام دهد؛ فقط یکی را بلدید؛ آن هم آدم گرفتن. " ـ ساعتی پیش نسرین در خانه بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شد.»

او درباره اتهام یا اتهامات همسرش چیزی ننوشته است.

نسرین ستوده در آبان‌ماه سال گذشته نیز یک بار به دادسرای ناحیه ۲۳ تهران، مستقر در زندان اوین، احضار شده بود.

نسرین ستوده در ۱۳ شهریورماه ۱۳۸۹ بازداشت و به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت از خروج از کشور، محکوم شد. در دادگاه تجدیدنظر حکم این فعال حقوق بشر به شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از شغل وکالت کاهش یافت.

او در سال ۱۳۹۲ پس از گذراندن سه سال از مدت محکومیتش از زندان آزاد شد. پس از آزادی در روز ۲۶ مهر ۱۳۹۳ شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا حکم محرومیت سه ساله نسرین ستوده از وکالت را صادر کرد و او از صبح روز ۲۹ مهر همان سال در مقابل کانون وکلا تحصن کرد و مدت‌ها به این تحصن ادامه داد. این تحصن منجر به تمدید پروانه‌ وکالت خانم ستوده شد.

او در بهمن‌ماه سال گذشته وکالت نرگس حسینی، یکی از معترضان به حجاب اجباری که «دختران خیابان انقلاب» نام گرفته‌اند را برعهده گرفت.

منبع:پژواک ایران