کی روش: نمی توانید روحیه ایران را تضعیف کنید

 
سرمربی تیم ملی ایران دقایقی پیش در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار برابر تیم ملی اسپانیا حضور یافت و به سوال خبرنگاران پاسخ داد.
 
به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش در این نشست به صحبت پرداخت. او صحبت های خود را این گونه آغاز کرد: در ابتدا به اهالی رسانه که این جا هستند خوش‌آمد می گویم. این یک افتخار است که ایران در این بازی ها حضور دارد و از این موضوع بسیار خوشحالیم. یک فرصت منحصر به فرد برای ماست که مقابل اسپانیا که یکی از کاندیداهای جدی قهرمانی است بازی کنیم.

او ادامه داد: بازیکنان من روحیه بسیار بالایی دارند و مسعود شجاعی می‌تواند این مساله را تایید کند. بازیکنان بسیار هیجان زده هستند که این فرصت را دارند که مقابل یک تیم عالی با بازیکنان خوب بازی کنند. همه ما در این جا برنده‌ایم چون بازیکنان می‌توانند از بازیکنان اسپانیا بیاموزند و رشد کنند. ما اینجا نیامدیم که همه چیز برای ما ساده باشد. ما با این آرزو به روسیه آمدیم که بهتر شویم. همین که می‌توانیم که با اسپانیا بازی کنیم برای ما برد محسوب می‌شود.

کی روش در پاسخ به سوال خبرنگار اسپانیایی درباره این که آیا ایران فردا می خواهد اسپانیا را شگفت زده کند یا خیر گفت: فردا تلاش می‌کنیم که بازی خوبی انجام دهیم. با توجه به این که می‌دانیم لازم است بیشترین تلاشمان را به خرج دهیم،‌ باید به بهترین شکل ممکن باشیم. باید به فوتبال احترام بگذاریم. هرچه برای فوتبال خوب است برای زندگی هم خوب است. فردا ایران تلاش می‌کند که مقابل اسپانیا بازی خوبی به نمایش بگذارد. تیمی که سبک دشواری را پیاده می‌کند و این قدرت را دارد که توپ، سرعت و زمان را کنترل کند. نگرش ما به عنوان یک گروه این است که می‌خواهیم از هر فرصت استفاده کنیم. این مهم است که مثبت بیندیشیم.
 
کی‌روش ادامه داد: ما بازیکنان عالی مانند بازیکنان اسپانیا در اختیار داریم. ممکن است که بازیکنان ما در حد آن‌ها نباشند اما بازیکنان ایران، عالی هستند که نیاز نیست اسم‌شان را بگویم چون آن‌ها خودشان این را می‌دانند. این فرصت را در اختیار داریم که بهتر شویم. ما باید سخت تلاش کنیم و متمرکز باشیم. با سخت‌تر شدن شرایط، بازیکنان ما فداکاری بیشتری می‌کنند. فکر می‌کنم باید با احترام بازی کنیم. ما باید به این نیت بازی کنیم که اسپانیا را شکست دهیم. این کاری است که باید انجام دهیم. البته باید منتظر بمانیم بعد از 90 دقیقه چه اتفاقی می‌افتد. اسپانیا شهرت بالایی دارد. آنها شاید از نظر فیزیکی و تکنیکی از ما بالاتر باشند اما هرگز نمی توانند روحیه و ذهنیت ما را خراب کنند. 
 
او درباره رویارویی با هیرو گفت: همه می‌دانند که فوتبال پر از سورپرایز است. الان هیرو رقیب من شده که این خنده دار است. من دوست داشتم که هیرو شاگرد من باشد اما در حال حاضر او رقیب من است. او می‌تواند تیم اسپانیا را متحد کند بنابراین فکر می‌کنم انتخاب هیرو امری بود که نشان داد او چه فرد باارزشی است. به عنوان یک مربی نشان داد که اسپانیا مقابل پرتغال متحد است.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اسپانیا قوی ترین تیم جام است یا خیر گفت: همه ۲۳ نام اسپانیا مرا نگران می کنند! در نهایت آن کوسه های قوی در جام جهانی خواهند بود. مطمئنا اسپانیا انجا خواهد بود. اما چیزی که من نگران آن هستم این است که بازیکنانم مثبت بیندیشند. من می توانم درباره تک تک بازیکنان اسپانیا صحبت کنم اما مهم نیست که چه کسی برابر ماست و ما باید قوی باشیم. ما ابر بازیکنانی که در اختیار اسپانیا هستند نداریم اما مطمئنا می‌توانیم بیشترین تلاش را داشته باشیم.
 
سوال بعدی از کی روش درباره مصدومیت روزبه چشمی بود و در پایان این نکته مطرح شد که: در یک تمرین ساده یک حادثه به وجود آمد و روزبه مصدوم شد. او دیگر نمی تواند در جمع ما حضور داشته باشد. ما به اینجا آمدیم که رقابت کنیم. ما دو اصل کلی داریم. همه درباره سابقه آماده سازی ما برای جام جهانی خبر دارند که امیدوارم به بازیکنان ایران اجازه داده شود که در شرایط نرمال مثل بقیه باشند.

او ادامه داد: عده زیادی زن و مرد و کودک و بزرگسال هستند که در ایران با موفقیت و شکست ما خوشحال یا ناراحت می شوند. هیچ بهانه ای وجود ندارد و ما برای این پیراهن بازی می کنیم. هیچکس در این تیم انگشتش را به سمت دیگری نمی گیرد و من به بازیکنان خیلی افتخار می کنم. مطمئن باشید وقتی به رختکن می رویم هواداران ایرانی هم به ما افتخار می کنند. فردا هم مثل همیشه است.
 
سوال بعدی از سرمربی تیم ملی توسط خبرنگار پرتغالی پرسیده شد. او گفت با توجه به همبستگی زیادی که در تیم ملی ایران دیدیم چگونه می توان بازی را مدیریت کرد تا برابر تیم پرستاره اسپانیا به نتیجه رسید؟ باید بگویم اگر یک معجون جادویی بود که بتوان اسپانیا را با سه میلیون دلار خرید ما هزینه می کردیم. بسیار به صرفه بود. ما اما واقع بین هستیم. هیچ تیمی کامل نیست. هیچ قانون نانوشته برای پیروزی نیست.

او ادامه داد: امکانی که برای تمام تیم ها وجود دارد یک تیم در اشتباه تیم بهتر بدتر عمل کند. ما مقابل اسپانیا چیزی برای از دست دادن نداریم. تیم ملی ایران در حال اماده شدن برای جام آسیایی است. د‌و گزینه هست یا برد یا شکست. آنها قهرمان اروپا هستند. آنها مجموعه ای از ارزش ها را در خدمت دارند و باید بر رنج ها فایق بیایم. آنها هرگز قادر نخواهند بود از نظر روانی تیم من و انگیزه جنگندگی تیمم را کاهش دهند. ما به دنبال بازی غافلگیری خواهیم بود. ما در‌لحظاتی که باید دفاع کنیم مبارزه جمعی خواهیم داشت. با تمام احترام به قوانین فوتبال. ما تسلیم نمی شویم و این امکان را داریم که توپ را در اختیار داشته باشیم.

منبع:پژواک ایران