PEZHVAKEIRAN.COM حکم ۲۳ ماه زندان رویا صغیری در دادگاه تجدیدنظر تایید شد‎
 

حکم ۲۳ ماه زندان رویا صغیری در دادگاه تجدیدنظر تایید شد‎

حکم 23 ماه حبس تعزیری "رویا صغیری" دانشجوی دانشگاه تبریز که در اعتراضات دی‌ماه بازداشت شده بود، در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم 23 ماه زندان رویا صغیری، دانشجوی دانشگاه تبریز، در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.
 
خانم صغیری با تایید خبر در صفحه اینستاگرام خود نوشته است " حکم ۲۳ ماه زندانش به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به ارکان نظام عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شده است".
رویا صغیری در اعتراضات دی‌ماه بازداشت و در شعبه ۱۰۳ کیفری دادگاه تبریز به ریاست قاضی وطن‌خواه به اتهام "اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی  و عدم رعایت حجاب شرعی" به تحمل ۱۰ ضربه شلاق و یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.
 
او همچنین در پرونده ای جداگانه به همراه نریمان ولی دخت در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهامات "فعالیت تبلیغی علیه نظام" و "توهین به رهبری" با استناد به مواد ۵۰۰ و ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و مواد ۱۳۴و ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ و با توجه به عدم سابقه کیفری ۸ ماه حبس تعزیری از بایت اتهام "تبلیغ علیه نظام" و از بابت اتهام "توهین به رهبری" به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

منبع:پژواک ایران