PEZHVAKEIRAN.COM سهیل عربی و نسترن نعیمی به حبس محکوم شدند
 

سهیل عربی و نسترن نعیمی به حبس محکوم شدند

سهیل عربی زندانی عقیدتی محبوس در زندان تهران بزرگ، از بابت پرونده ای که در دوران زندان بر علیه او و همسر سابقش مفتوح شده است طی حکمی توسط قاضی مقیسه، به اتهامات تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات به تحمل ۶ سال حبس محکوم شد. همچنین نسترن نعیمی، همسر سابق آقای عربی نیز طی حکمی توسط قاضی مقیسه، به اتهام توهین به مقدسات و معاونت در جرم به تحمل یک سال و نیم حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیل عربی زندانی عقیدتی محبوس در زندان تهران بزرگ، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال و به اتهام توهین به مقدسات به ۵ سال حبس محکوم شد.

یک منبع نزدیک به خانواده سهیل عربی ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “همزمان با ابلاغ حکم سهیل عربی، نسترن نعیمی، همسر سابق سهیل عربی نیز طی حکمی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام توهین به مقدسات و معاونت در جرم سهیل عربی به تحمل ۱ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد”.

لازم به یادآوری است، سهیل عربی، عکاسی که اکنون ۳۳ ساله است، در شانزدهم آبان ماه ۱۳۹۲ به دلیل مطالب انتقادی که در صفحۀ فیسبوک خود منتشر کرده بود، توسط ماموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران بازداشت شد. او در شعبۀ ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی به دلیل نوشته‎هایش در فیسبوک به اتهام سب النبی (توهین به پیامبر) به اعدام محکوم شد. پس ازآن وکلای او به شعبۀ ۳۶ دیوان عالی کشور درخواست تجدید نظر فرستادند و مادۀ ۲۶۳ قانون مجازات اسلامی را با توجه به شرایط پرونده و اقرارهای خود متهم برای عفو او مطرح کردند.

منبع:پژواک ایران