PEZHVAKEIRAN.COM اعتصاب غذای فرهاد میثمی در زندان اوین‎
 

اعتصاب غذای فرهاد میثمی در زندان اوین‎

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، فعال حقوق بشر زندانی، از اعتصاب غذای فرهاد میثمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین خبر داد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرهاد میثمی، فعال مدنی که در روز سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ با حکمی از سوی شعبه شعبه ۲ دادسرای اوین بازداشت و تحویل وزارت اطلاعات شده بود، از روز ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ در اعتصاب غذای بسر می برد.
 
رضا خندان با تایید این خبر در صفحه فیس بوک خود نوشته: « فرهاد میثمی عزیز دقایقی پیش از قرنطینه‌ی زندان اوین تماس گرفت. از همان اول متوجه صدای ضعیف‌اش شدم. گفت که از فردای روز بازداشت (۹ مرداد)، بعد از اولین بازجویی دست به اعتصاب غذا زده و امروز ۱۹ روز است که در اعتصاب غذاست. در تمام این مدت فقط آب و نمک استفاده کرده است.
 
متاسفانه به دلیل بودن در انفرادی، غیر از ماموران کسی از اعتصاب غذای ایشون خبردار نشده است.
 
در خانه‌ی فرهاد میثمی تعدادی پیکسل یا بج سینه که روی آنها نوشته شده: “من به حجاب اجباری اعتراض دارم”، چند جلد کتاب “کنش‌های کوچک مدنی” و کتاب “حقوق بشر” (از محمد جعفر پوینده) پیدا کرده و به همین اتهام او را بازداشت کرده‌اند.»
 
رضا خندان، همسر نسرین ستوده وکیلی زندانی  پیش تر از تماس تلفنی ماموران  وزارت اطلاعات با مادر فرهاد میثمی و پخش فایل صوتی شکنجه و بازجویی از وی خبر داده بود.
 
ماموران وزارت اطلاعات، روز چهارشنبه  ۱۷ مرداد‍ ۱۳۹۷، طی تماسی تلفنی با مادر سالخورده فرهاد میثمی، صدایی از فرزندش که در حال شکنجه و بازجویی است، منتشر می کنند که باعث نگرانی و وحشت شدید مادر این فعال مدنی شده بود.
 
مادر فرهاد میثمی، فعال مدنی صبح دوشنبه ۲۲ مردادماه نامه‌ای را برای پیگیری آزار و اذیت‌های مشکوک و پخش صدای کتک خوردن و اعتراف‌گیری فرزندش در تماس‌های شبانه به او در شعبه هفتم دادسرای زندان اوین تحویل داده و خواستار پیگیری مسوولان شده است.
 
فرهاد میثمی عصر روز ۹ مرداد ۱۳۹۷ از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداتشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد.
 
این فعال مدنی ۴۸ ساله‌است و در دهه ۷۰ و ۸۰ کتاب‌های آمادگی کنکور انتشارات آینده سازان را منتشر می‌کرد.
گفتنی است که آرش کیخسروی وکیل این فعال مدنی به همراه قاسم شعله سعدی صبح شنبه مورخ ۲۷ مردادماه ۱۳۹۷ مقابل درب ورودی مجلس شورای اسلامی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و پس از تفهیم اتهام در شعبه ۵ دادسرای اوین به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شدند.
 
این دو وکیل روز شنبه، ۲۷ مرداد به همراه گروهی از مردم در برابر مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تجمع کرده و به سیاست‌های حاکمیت، به ویژه نظارت استصوابی اعتراض کرده بودند.

منبع:پژواک ایران