PEZHVAKEIRAN.COM در باب نَجِّسیِ سگ و پاکی …
 

در باب نَجِّسیِ سگ و پاکی …
حمیدرضا قضاوی

 

استناد به ایات کتب باصطلاح مقدس نشان عقیده نویسنده نبوده و “دین و مذهب“ در مقالات، مشمول “همه ادیان و مذاهب ست، نه فقط اسلام و شیعه“. هدف بیداری عوام ست، توقف تقلید کورکورانه و پی بردن به قدرت تفکر برای نیل به سعادت. تاسف بارست تقید از موجوداتی که خود در همه امور اختلاف داشته و تَعَفٌّن رسوایی دزدی، فساد، فحشا و جنایاتشان فضا را آلوده کرده است ]رسوایی چندین سال تجاوز به هزاران کودک و نوجوان توسط صدها فقیه و روحانی مسیحی در ایالت پنسیلوانیا، امریکا (۱) - دزدی و فساد فقیهان و مداحان اهل بیت و اساتید قران و عرفان در ایران[. متاسفانه افشای این فجایع در ایران امکانپذیر نیست چرا که حوزویان هم بر مسند قضاوتند، هم مدعی العموم و بازپرس و هم وکیل مدافع! خانه از پای بست ویران ست.
 
اجتهاد و رای فقیهان بر منفعت شخصی و هوای نفس ست نه کمک به عوامی که در مَنظَر فقیه کنیز و غلامند، مستحق تجاوز و لایق فقر و بدبختی. اگر فردی از عوام نظری مغایر با فتوا و رای فقیهی و یا تقسیری متفاوت از قران ارائه دهد، دشمن الله ست و حکمش زندان و اعدام، ولی همان نظر توسط فقیهی دیگر ”اجتهاد و تفسیر دیگر” نامیده میشود و عوام مجبور به پیروی از فقیهان با اجتهادهای متفاوت و ضد و نقیض! هیهات بر عوام،… رحمت خالق بر مرحوم محسن امیر اصلانی، روانشناس و رواندرمان، اعدام بجرم “دشمنی خدا، سَبِّ یونس نَبی، توهین به مقدسات، تقسیر متفاوت از قران، بدعت در دین و ارتداد!“ برداشت او از داستان یونس و ماهی، ”این نیست که یونس همچون داستان پدر پینوکیو از دل نهنگ بیرون آمده باشد …” مطابق ست بر تقسیر علامه طباطبایی ”یونس ۹۸”ایه شریفه از باب تمثیل ست و حکایت، نه یک واقعیت خارجی …”، یک مفهوم ست در دو کلام. سیاهی و فضای محدود داخل شکم ماهی نشان از اوج گرفتاری و درماندگی ست و ناتوانی انسان در رفع آن، و تلاش و فریاد کمک برای نجات ”فَنادی فِی الظُّلمات”، یونس بخاطر غضب بی دلیل و رفتاری غیرقابل قبول از جانب قوم خود تحریم، و پس از مدتها سختی، با اعتراف باشتباه و طلب بخشش از قوم و جبران مافات بزندگی بازگشته است.
 
مهمترین مشخصه حکومتهای بر پایه مذهب و ایدئولوژی، حکمرانی شیادان بیسوادی ست که جهت کنترل عوام و استمرار تجارت پرسود مذهب با صدور دستورات لازم الاجرای دینی ، فتوی بعنوان سلاحی خاموش ولی کشنده، مبادرت به مجازاتهای غیرانسانی قرون وسطایی میکنند، و تاسف مضاعف، مُشَوِّق و مجری جنایات خود عوام ند، گاهی با حمایت ، زمانی سکوت. لذا بیداری مردم و خالی شدن بتکده ها (مساجد، کلیسا، حسینیه …) تنها راه دفع شَرِّ حاکمان مذهبی ست.
از جمله مواردیکه خصوصا در چند ماه اخیر در مقابل دزدیهای نجومی فقیهان و سران شیعه اسلام ناب محمدی در شبکه های اجتماعی بان پرداخته شده کنایه کاربران ست در نجس بودن سگ، همه متفق القولند که “سگ از آنروز نجس و حرام شد که پاچه دزدان را گرفت!” برخلاف ظاهر طنز، واقعیتی ست انکار ناپذیر.
 
در هیچ کتاب آسمانی صحبت صریحی از نجسی یا پاکی سگ نیست. نجاست سگ فقط در روایات است و اکثرا از امام ششم شیعیان، جعفر صادق، بنیانگذار مذهب جعفری، که سگ را نجس ترین مخلوق خدا میداند، و ترشحات، نوشیدن و وضو … با پس مانده آب سگ را حرام.
حکم سگ نمونه ای از هزاران فتوای تاجران دین ست، لذا تفکر و قضاوت صحیح و تصمیم مردم ست که زندگیشان را بسوی شادکامی یا چهل سال تقلید و سیه روزی هدایت میکند.
 
سگ در کتب آسمانی
سه آیه در قران در باب سگ ست، در جایی سگ را در کنار راست قامتان “اصحاب غار” نام میبرد که بر ضد ستم و فساد حاکم ظالم قیام کرده اند، کهف ۲۲، تاکید بر وظیفه نگهبانی، “سگشان بر آستانه  غار دو دست خود را دراز کرده بود”. از علامه طباطبائی ست که “منظور از ضمير متكلم مع الغير ( اول شخص جمع ) در قرآن اموریست كه فرشتگان به امر خداوند، مامور به انجام آن هستند“. پهلو به پهلو شدن اصحاب كهف را هر روز فرشتگان انجام ميداده اند، در حاليكه سگ اصحاب كهف بر آستانه غار خفته بود. “و پنداشتی كه آنها بيدارند در حالى كه در خواب بودند و ما آنها را به پهلوى راست و چپ میگردانديم در حاليكه سگشان بر آستانه غار دو دست خود را دراز كرده بود“.
 
جایی سخن از حلال بودن گوشت حیوانی ست که توسط سگ شکاری صید شده، مائده ۴، خالق به محمد عتاب میزند“ای پیامبر از تو سؤال کنند چه چیز بر آنها حلال ست، بگو حلال ست هر چیز پاکیزه“ و تاکیدی در ادامه “و صیدی که به سگان آموخته اید“. لذا خالق نه سگ و نه ترشحات و بزاق او را (فرو رفتن دندانها و بزاق سگ در گوشت شكار) نجس نمیداند. “پاکیزه“ در مفهوم قدیم رفع “عین/ ظاهر نجاست“ ست و امروز بهداشت و سلامتی. “سلام“ نام دگر خالق ست بمعنای “امنیت، سلامتی و بهداشت“ و دستور به طعام و ذبح با نام او بمعنای اطمینان از سلامت طعام ست، چه بهداشت ظاهری، و چه باطنی، از دسترنج خود نه دزدی بیت المال. لذا سبقت در تاسیس فروشگاههای طعام حلال (۲) با دزدی سرمایه های عوام فقیر، و تبلیغ بر منبرها و مساجد در بالا بردن فروش مراکز خود “به سایر فروشگاههای گوشت حلال اطمینانی نیست …“ خلاف دستور خالق ست.
نتیجه ۴۰ سال طعام حلال چیزی نبود جز قعل حرام! خالق صاحب همه اسماء نیکوست، توصیه به شروع امور بنام او بمعنای عمل به مفهوم اسمی ست از “اسماء الحسنی“ و نه بزبان محض. “عادل“ ست، عدالت در عمل، “ستار العیوب“ ست، لذا حکم به بیعدالتی، زندان و شکنجه و اعدام و تهمت و بیحرمتی منتقدین با “بسم الله“ عمل شیطان ست.
 
مهمترین مورد، اوج نفرت خالق ست از عالمان بی عمل و پيرو هواى نفس، فقیهان فاسد دنياپرست، بلعم باعورا، اعراف ۱۷۶ تشبیه به “سگ هار“، ناشی از عطشِ نامحدود و بيمارگونه به لذتهای دنیوی و ثروت اندوزی و فساد و تجاوز، “سگی که پارس میکند چه بر او هجوم بری وچه اورا واگذاری“.
خالق میدانست که سگ آلوده به ویروس مرگبار هاری را درمانی نیست، و پایان حمله و تجاوز چیزی نیست جز نابودی، ولی قربانیان مورد حمله سگ، با اقدام عاجل قابل درمانند، و در صورت صبر و تاخیر درمان، پایان تلخی چون سگ هار.
کم نیستند سگان هاری که سالهاست زندگی مردم را به تباهی کشانده اند. خالق حکم سگ هار را مشخص کرده و نکاتی را در فحوای تمثیل، بانسانها متذکر شده، اول، بیماری هاری و فساد فقیه قابل درمان نبوده و پایان آن مرگ خفت بار ست. دوم بیماری مسری و کشنده ست، سریعا به سایرین منتقل میشود، سوم، فقیه خود آگاه به بیماری نیست (دزدی و فساد برای خدا و خرافات ۱۴۰۰ ساله) چهارم، بی اهمیتی به عوام، سنگدلی و خوی تجاوز، جزء لاینکف بیماری ست پنجم، عوام برای نجات خود باید از سگان هار دوری کنند، ششم، انسان در صورت آسیب باید سریعا درمان شود (توقف تقلید کورکورانه از فقیهان و خرافات) در غیر اینصورت مرگ و نابودی خود و نسلش حتمی ست هفتم، بیماری درصورت واکسیناسیون به موقع قابل پیشگیری ست، هم برای “حیوانات، سگ“، هم برای “عوام“ و هم برای “نسل های بعد“ با واکسیناسیون زنان باردار (استفاده از عقل و تفکر و رد خرافات و آموزش فرزندان). هشتم، صبر و سکوت عوام یعنی نابودی، به بیان دیگر، راه مقابله با حمله سگ هار سکوت و فرار نیست.
خوی سگ هار سنگدلی، حمله و قتل ست، وحشیگری و فساد.
شیادانیکه در اوهام نمایندگی خدا و رسول سیر کرده و تجاوز به جان ومال و ناموس عوام را حق خود میپندارند.
وه که چه تهوع آور ست رفتار و کلامشان، ظاهر به نفاق، سر بسجده، زبان به تسبیح، ولی پندار و عمل به فساد. خود واقف به بوی تعفنشان نیستند. “میگویند وانچه خود عمل نمی کنند“ صف ۲.
تفاوت شهر نو با شهر قم اینست که اولی از عوام ساده فقیری بود بدون تظاهر، مجبور و شرمنده از گناه، دومی، قوم لوط ست حق بجانب، مُصِّر به گناه، و پرده سیاهی از مذهب بروی فساد. اعتیادشان نابودکننده حس همدردی و مسولیت پذیریست، بی خیال از زمین و زمان، جنایت، دزدی بیت المال و تجدید فراشهای مجدد در سنین پیری باوجود موج کثیر جوانان مجرد بیکار و فقیر. چراکه “مصرف تریاک” با دو هدف در مسولین و رهبران مذهبی کشور شایع ست اول تقویت “قوه باه”، دوم افزایش “طول عمر”. (اولین مقاله ارتباط طول عمر با مصرف تریاک در قرن ۱۵ توسط پزشک سم شناس Dr. Christinson, Edinburgh University انجام شد، همزمان در چین و هند نیز بررسیهایی صورت گرفته است - رجوع به مقاله ”هشدار به جانشینان ولی فقیه”).
بدبختی عوام کژ اندیشی ست، اینکه ساجِد و ذاکری دشمن “خالق و مخلوق برترش“ باشد در اندیشه عوام نمیگنجد. عوام نمیفهمند که شیطان همیشه در سجده و تسبیح خداست.، این سخن خالق است (۳) (رجوع به دو مقاله شیطان و فقاهت / خرافات و مقدسات). خالق ساده و واضع ابلیس / شیاطین را بانسان  معرفی کرده، موجودی با سالها سجده و تکبر ناشی از تَمَلُّق و پرستش کورکورانه. شوربختانه، شیطان در مَنظَر عوام، کلام دو نامحرم ست و تار موی زنان، قرنهاست که  توسط شیادان چنین تلقین شده.
 
در بررسی کتب عهد عتیق و جدید اشاره ای به نجسی یا پاکی سگ نیست در عوض سگ در روایات بسیاری بعنوان توهین و دشنام رهبران باصطلاح مذهبی به افراد شریر، گناهکار و شیطان صفت و مهمتر، به غیر همکیشان در سایر ادیان و مخالفین و کسانیکه رآی و عمل و نظرشان خلاف فقیهان آن دین ست اطلاق شده، به بت پرستان، غیر یهودیان، غیر مسیحیان، … و همجنس بازان، تثنیه فصل ۲۳ آیه ۱۸، “شما نباید پولی را که از راه فحشا و سگ (لواط) به دست می آید، به عنوان نذر به خانه خداوند بیاورید، زیرا خداوند از فاحشه ها بیزار است“. توهین پولس به معلمانیکه نجات شناسی در مسیحیت را به طرز غلط تعلیم می دادند:“مواظب سگ های خطرناک باشید، منظورم آن شیطان صفتانی است که می گویند برای نجات یافتن از گناه باید ختنه شد“، فیلیپیان فصل ۳ آیه ۲. و روایت مشابهی ست از مسیح، متی فصل ۷ آیه ۶ در اطلاق اشخاص شریر و خبیث به سگ و خوک که بشارت انجیل را شنیده ولی با گستاخی و تمسخر رد کرده اند “آنچه مقدس است به سگان ندهید و مرواریدهای خود را جلوی خوکان نریزید. مبادا آن ها را زیر پا لگدمال کنند و برگشته شما را بکشند“. و مکاشفه یوحنا فصل ۲۲ آیه ۱۵ چنین ست: “سگان، جادوگران، زناکاران، آدمکشان، بت پرستان و همه کسانی که در قول و فعل دروغگویند، در خارج از شهر (بهشت) هستند”. از فقیهان مسیحی ستکه منظور از «سگ» اشاره به سگ های ولگرد است!!!
 
سگ از منظر فقیهان دین اسلام
اکثریت قریب باتفاق مراجع شیعه به استناد روایات امام جعفر صادق متفق القول سگ را نجس دانسته اند با دستوراتی تقریبا مشابه جهت رفع نجسی! “هرگاه سگ ظرفي را ليسيده، يا از آن، آب يا مايع ديگري خورده باشد، اول بايد آن را با خاك پاك، خاكمال و بعد دو مرتبه در آب قليل و يا يك مرتبه در آب كر يا جاري شست”.
از انگشت شمار موارد مهم استثنا، سید مرتضی (۴) از نوادگان امام هفتم شیعیان، موسی کاظم، ست. از بزرگترین فقیهان شیعه، قاضی القضات و علم الهدای خلیفه وقت عباسی ست، که به نجاست سگ باور نداشته یعنی مخالفت صریح با نظر باصطلاح معصوم، جَدِّ خود امام ششم شیعیان! شریف مرتضی در فقه گرایش عقلانی داشته، در همه عرصه ها، عقاید و مباحث کلامی، و هر چیزی را که مخالف عقل بوده باطل می‌شمرده، به بیان ساده با اعتقاد قاطع به عدم صحت بسیاری از روایات، در هنگام تعارض روایات با عقل، جانب عقل را گرفته است.
بین فقهای اهل سنت در نجس یا پاک بودن سگ اجماعی نیست. برخی با استناد نص صریح قرآن، آب دهان سگ و حیوانی را که سگ شکار کرده را پاک می دانند (مالک بن انس از امامان چهارگانه). برخی بدن سگ را پاک و تنها آب دهان سگ را نجس می دانند و خرید و فروش سگ را جایز ( ابوحنیفه). دو امام دیگر اهل سنت همچون فقیهان شیعه، سگ را نجس دانسته اند (شافعی و احمد بن حنبل).
 
سگ در روایات
رویات کتب شیعه، اصول کافی … همه منقول از امام صادق، سگ را نجس دانسته از آن جمله ست در پاسخ به سؤالی امام ششم در مورد نجاست سگ، سه بار بصراحت پاسخ داده “سگ نجس است“.
از راویان معروف اهل سنت چون ابوهُرَيرِه (۵)، معروفترین آنستکه “فرشتگان به خانه اي كه در آن سگ و تصوير، و عكس و نقاشي باشد وارد نميشوند”.
بحارالانوار جلد ۶۲ حیوة الحیوان دمیرى، ”در نگه دارى سگ فائده اى نیست و داراى مفاسدى ست از قبیل ترساندن مردم و شیوع بعضى میكروب ها و امراض از قبیل هارى و جنون، لذا گفته شده ملائكه به خانه اى كه در آن سگ باشد، وارد نمى شوند، همچنین چون سگ از نجاسات مى خورد و بدبو است، نگهدارى آن ها كراهت دارد.”
علامه حلّى در كتاب منتهى فتوی میدهد: ”نماز خواندن در خانه اى كه سگ باشد، كراهت دارد”.
 
تناقضات و چرایی نجاست سگ
چنانچه بیان شد سند عقلانی و قرانی بر نجاست سگ وجود ندارد لذا دو دلیل در حرام شمردن سگ توسط رهبران شیعه، بر خلاف نص صریح قران، قابل بحث ست. اول و نکته بسیار مهم اینکه شواهد تاریخی نشان داده است که مذهب و دین سیاستی مزورانه در کسب قدرت، ثروت و بی اعتبار کردن رقیب و انتقام از دشمن ست، و شروع شیعه گری از زمان بنیانگذار آن، امام ششم، استثنا نمیباشد، انتقام از قاتلان جدش حسین و بی اعتبار کردن بنی امیه بعنوان مهمترین دشمن بنی هاشم.
در میان اعراب گذاشتن نام سگ و القاب مربوطه روی فرزندان رایج بوده است. (۶) اعراب سگ را به عنوان جانوری با وفا و شجاع ستایش کرده اند، به بیان دیگر، واژه سگ در عرب نه تنها بعنوان دشنام بکار نمی رود بل برای ستایش افراد و توصیف آنان به قدرت ست و نمادی از شجاعت و جنگاوری، چنانچه معاویه در لغت به معنای سگ ماده ای است که عوعو می کند. برجسته شدن اهمیت موضوع این ست که همسر معاویه (میسون) دختر شیخ قبیله کلب (سگ) ست، یعنی حاصل این ازدواج، یزید، از تبار جنگاوران و شجاعان مورد ستایش اعراب بوده است.
 
بهترین راه برای بی اعتبار کردن دشمن و رقیب تبدیل سگ به نماد ناپاکی و دوری جستن از آن میان اعراب ست. کم نیست فتاوایی که جهت حفظ منافع سیاسی و مالی فقیه یا گروه و کشوری خاص صادر شده است، از جمله فتوای فقیه اعظم، آقا نجفی باستناد دستور اکید اقا امام زمان، در ثواب روشن نمودن شمع در امامزاده ها با هدف کمک و سود قابل توجه به کمپانی ورشکسته انگلیسی تولید شمع (رجوع به مقاله خرافات و مقدسات)، همچنین اعلام اقا نجفی به وجود سگ در خانه حاکم اصفهان بعنوان دلیل قحطی شهر (بدنبال اطلاع از اینکه حاکم اصفهان در صدد افشا و اعلان انبارهای احتکار مایحتاج مردم توسط اقا نجفی و فرزندانش میباشد) و بالطبع هجوم عوام نادان برای کشتن حاکم و سگ و نجات از فقر و بدبختی.
دلیل دوم که در ادامه مقاله مفصلا توضیح داده خواهد شد، سگ تنها حیوان خانگی ست که قادر به درک موجودات نامرئی و هشدار به انسان با اعمال و حرکات غیر عادیست، و چرایی نجاست سگ از اینست که بسیاری از شیاطین در لباس فقیهان و رهبران دین بواسطه سحر و جادو، به جاسوسی و تخریب زندگی مردم میپردازند.
 
فوائد سگ
فوائد بسیاری در نگهداری از حیوانات خانگی ذکر شده است خصوصا سگ، از آن جمله است حفاظت و ایجاد امنیت، ایجاد آرامش روحی روانی، کاهش ترشح هورمون استرس و تسکین اضطراب و بهبود ضربان قلب خصوصا در مردان (ضربان قلب منظم و آهسته تر)، بهبود افسردگی، افزایش فعالیت بدنی و بالطبع کاهش تری گلیسرید و کلسترول و کاهش ابتلا به بیماری (مجبور به حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روری روزانه با سگ)، و بالاخره سگ حیوانی با وفا و بهترین همدم در دوران سالمندی ست خصوصا موجب بهبود نسبی خشونت و پرخاشگری در بیماران آلزایمر. همچنین تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان داده کودکانی که از بدو تولد با سگ بزرگ شده اند کمتر دچار آلرژی شده و سیستم ایمنی قوی تری دارند.
سگ قادر به درک آثار هنری تقلبی (Flea Market)، پول تقلبی، درک باقیمانده مدفوع و ادرار پس از پاک کردن ظاهری میباشد.
براساس تحقیقات (Lead researcher Dr. Athia Andics, Eotvos Lorand University, Budapest)، فرایند درک گفتار در سگ کاملا شبیه انسان ست، نیمکره راست در درک هیجانات، آهنگ و لهجه، و نیمه چپ در فرایند درک مفهوم لغات.
دید سگ بسیار واضحتر از انسان ست خصوصا در شب و نور پایین. نور حاوی طیف وسیعی از امواج ست و فقط نور مرئی از قرمز تا بنفش توسط انسان قابل تشخیص ست و نه فرای آن، ولی سگ قادر به درک و دیدن امواج فرا بنفش (Ultraviolet) و حس انرژیهای منفی و بد میباشد، به بیان ساده، هرآنچه برای انسان نامحسوس و نامرئیست (جن، روح، شبح، …) سگ دیده و با تغییر رفتار واکنش نشان میدهد. البته حیوانات دیگری چون برخی دوزیستان و پستانداران، خزندگان، پرندگان و برخی حشرات (زنبور) نیز قادر به درک امواج فرابنفش میباشند.
در تحقیقات (Dr. Ron Douglas, Biologist, City University, London) چنین آمده است که سگ قادر به رویت و درک ردپای موجودات نامرئی و درک اثر جهان های موازی و درک فعالیتهای ماورائ طبیعی (Paranormal Activities) میباشد.
سگ قادر به درک میدان مغناطیسی زمین ست و موقع ادرار خود را در محور شمال-جنوب مغناطیسی همسو میکند.
(Animal Planet)
سگ قادر به درک امواج و صداهایی ست که انسان از درک آن عاجز ست (Higher-Pitched noises). درک شنوایی سگ بالاتر از ۶۰ هزار هرتز و بیش از سه برابر انسان بوده و قادر به درک فرکانسهای بالا و شنیدن صدا از فاصله بسیار دور ست.
سگ قادرست احتمال وقوع زلزله و سایر بلایای طبیعی را با حس و درک تغییر ارتعاشات امواج زمین پیش بینی و با تغییر رفتار هشدارهای صوتی، دویدن های غیر عادی، عدم اطاعت و حرکات غیر طبیعی بانسان هشدار دهد. (Animal Planet)
قدرت شامه فوق العاده سگ با درک سریع تغییر بوی بدن بهمراه درک تغییر ارتعاشات امواج مغزی و حس انرژی های غیر قابل رویت در تشخیص برخی بیماریها، سرطانها استفاده شده است، از جمله درک تشنج قبل از دست دادن هوشیاری و هشدار به بیمار با تغییر رفتار، حرکات عجیب و پارس غیر طبیعی.
بر اساس تحقیقات (Dr. Art Markman, PhD, Cognitive Scientist, University of Texas) سگ قادر به درک ضمیر ناخودآگاه (Subconscious Mind) و درک لکه های سرد (Cold Spots) در شکار شبح (Ghost Hunting) میباشد.
رابطه سگ و جن
در کتب معروف به آسمانی صحبت از مخلوقاتیست از آتش بنام جن، و دستور به منع ارتباط انسان با این موجودات نامریی که عملشان سحر و جادوست ( Magic و در زبان پهلوی jâdug از واژهٔ «مجوس» یا «maguš» نام یکی از موبدان ستاره شناس زردشتی). سحر بمعنای فريب و پندارهاي فاقد حقيقت و غیرواقعی ست (مفردات راغب اصفهاني). گروهی معتقدند که سحر حقيقت و واققيت ندارد، (ابن حجر در فتح الباري، متعزله، تفسير كبير امام فخر رازي). ولی خالق “فلق“ میگوید “شياطين به مردم سحر مي آموزند“.
از علاّمه طباطبائی ستکه ”سِحر در اینجا یک نوع تصرّف در حاسّة انسان است، به‌طورى‌که حاسّة بیننده چیزهایى را ببیند و یا بشنود که حقیقت نداشته باشد”، به بیان ساده ساحران حس “چشم و گوش“ مردم را تحت تأثیر قرار میدهند، نه قلب و عقل را.
قران، بقره 102 و 103 صحبت از هبوط دو فرشته هاروت و ماروت ست بزمین برای حمایت انسان و مبارزه با ساحران و باطل کردن سحر. خالق قاطعانه کسانیکه از طریق جن با سحر و جادو و طلسم زندگی انسانها را ویران میکنند، را کافر مینامد و جایگاهشان را آتش، “هر کس خریدار سحر باشد در آخرت هیچ بهره ای ندارد و همانا بد چیزی است آنچه خود را به آن فروختند اگر میدانستند و اگر آنان ایمان میآوردند و از سحر و جادو پرهیز می کردند، قطعاً پاداشی که از جانب خداست بهتر از منافع سحر برای آنان بود، وه كه چه بد بود آنچه به جان خريدند اگر میدانستند”. چراکه ساحران تنها بعد از تقرب، عبادت و خدمت شياطين سحرشان آشکار میشود و شرط ارتباط، آلوده بودن به جنایت، فساد و شنیع ترین منکرات ست، لذا هيچ يك از اديان آن را جايز ندانسته اند.
 
از دیدگاه تورات همچون قرآن این عمل مذمّت شده و جادوگر واقعی مجرم و محکوم است (کوهن، 1350: 283). «اعمال منافی عفّت، زناکاری و جادوگری همه چیز را تباه کرد» (میشنا سوطا، 13: 9)؛ «وقتی کسانی که طلسم‌ها وافسون‌ها را به عنوان حفاظت خود در مقابل خشم و قهر خداوند به کار می بردند فراوان شدند، غضب الهی بر جهان نازل شد و سیحنا از اسرائیل دور گردید» (توسیفتا سوطا 3: 14). آیه‌ 10 ،12 فصل هجدهم سِفر تثنیه، «هیچ یک از شما نباید به جادوگری بپردازد یا غیب‌گویی و رمّالی و فال‌گیری کند و یا ارواح مردگان را احضار نماید. خداوند از تمام کسانی که دست به چنین کارهایی می‌زنند، متنفّر است به‌خاطر انجام همین کارهاست که خداوند، خدایتان این قوم‌ها را ریشه‌کن می‌کند».
تورات اعمال ساحران مصر را به عنوان اعمالی شیطانی و نوعی مبارزه در مقابل موسی (ع) معرّفی می‌نماید (سفر خروج باب هفتم: آیات 11 و 12 و 22 و نیز باب هشتم: آیة 7). 
نویسندة قاموس کتاب مقدّس اعتراف میکند «لکن برخلاف تورات این مادّة فاسده در میان قوم یهود داخل گردید، قوم به آن معتقد شدند و در وقت حاجت بدان پناه بردند» (هاکس، 1377: 471). کتاب ‌مقدّس تمام اَعمال جادوگری را به شدّت محکوم کرده و به تمام کسانی که خود را درگیر چنین کارهایی می‌کنند، هشدار می‌‌دهد که داوری هولناکی در انتظار آنها است: «و در میان تو کسی یافت نشود که پسر یا دختر خود را از آتش بگذراند و نه فال‌گیر و نه غیب‌گو و نه افسونگر و نه جادوگر و نه ساحر و نه سؤال‌کننده از اجنّه و نه رمّال و نه کسی که با مردگان مشورت می‌کند؛ زیرا هر که این کارها را کند، نزد خداوند مکروه است» (تثنیه، باب ۱۸: آیة۱۲ـ10)؛
«با موعظۀ مسیح در افسس، بسیاری نیز که پیش از آن جادوگری می‌کردند، کتاب‌های خود را آوردند و در برابر همگان سوزاندند...» (اعمال، باب ۱۹: آیة ۱۹).
آخرین مکاشفه کتاب ‌مقدّس، در مورد رؤیایی از شهر سماوی ست که مقدّسین، ابدیّت را در آنجا به سر خواهند برد، امّا در بیرون از دروازه‌های این شهر، «سگان و جادوگران و زانیان و قاتلان و بت‌پرستان و هر که دروغ را دوست دارد و به‌عمل می‌آورد» قرار دارند (مکاشفه، باب ۲۲: آیة ۱۵).
 
بر خلاف انتظار عوام، شیطان (ساحر) هیچگاه خود را دشمن خدا معرفی نکرده و عریان در انظار فساد نمیکند، همیشه زبان به ذکر و ستایش خالق و سر به سجده، رفتار چون موحدی ست در کِسوَتِ شب زنده داران. منکرات، فساد و دزدی باسم و رضای خدا. ظاهری موجه و اکثر از باصطلاح رهبران مذهبی، امام و کلید دار یکی از بتکده های منسوب به الله، از مسجد تا کلیسا... ولی باطن به فساد. اینستکه تشخیص شیطان برای عوام مشکل و ناممکن ست چراکه نگاه عوام بظاهرست نه عمل، به طول رکوع و سجود و صلیب، اثار عبادت بر پیشانی، لباسی مُعَرِّف رسولان خدا و دستانی متبرک به تسبیح خاک کربلای چین،…
درکنار عوام نادانیکه براي دفع مشكلات، و ضرر و گزند ديگران به ساحران روي آورده اند، توسل سران اسلام ناب محمدی امام زمان همچون فرمانروایان ستمگری چون فرعون مصر به جادوگران براي بقاي حكومت و حفاظت تخت وتاج اظهر من الشمس ست.
سالهاست مردم واقف به این واقعیت تلخند که سران مذهبی نظام امام زمان یکدیگر را به ارتباط با جن متهم میکنند. این خصلت شیطانی خصوصا در بین برخی از افرادی که عنوان رهبری مذهبی مردم را یدک میکشند شایع ست، و در راس همه، گروه اصلی فقیهان و مجتهدین انتصابی نظام. هنوز اثرات مخرب دزدی پس اندازهای بانکی مردم اصفهان در دهه ۸۰ با فریب ورشکستگی تعداد زیادی موسسه مالی و قرض الحسنه (محمد رسول الله،. طه، …) توسط فرزندان و بستگان فقیهانی چون ناصری، بر مردم نمودار است. در امریکا امامان چند مسجد یکیدگر را متهم به جادوگری و فساد میکنند ولی و مهمترینشان، شیخ فاسد لباس شخصی،  ورشکسته بازار، بهمراه همسرش در ویرجنیای شمالی ست، ظاهرا اولین مسجد محل ست. اینستکه حضرت شیخ خود میدزدند و خود با دعا و دستور ابطال سحر، عوام را در پیدا کردن برخی جواهرات یاری میکنند، و عوام خوشحال که حضرت آقا از اولیاء الله ند نه از فرزندان شیطان. (پنج سال تحقیق مساجد امریکا).
 
باتوجه به عدم رویت جن توسط انسان، بهتوین وسیله  برای جاسوسی، دزدی و جنایتی ست پنهان از تظر. و سگ تنها حیوان خانگی ست قادر به درک موجودات نامرئی و هشدار به انسان با اعمال و حرکات غیر عادی، لذا سگ نجس اعمال شد تا مفسدین، دزدان و ساحران بتوانند براحتی به حریم خصوصی انسان تجاوز نمایند. 
 
دلیل نجاست سگ از منظر حوزه
حوزویان در سایتهای مذهبی، تبیان، فلسفه نجاست سگ را چنین توجیه میکنند: “گرچه فلسفه واقعی بسیاری از احكام برای ما روش نیست اما تا حدودی می توان بعضی از حکمت های آن را یافت، سگ حیوانی است كه بدن او محل پرورش خیلی از میكروب ها و باكتری ها است. سگ عامل یكی از خطرناك ترین بیماری ها به نام هاری (۷) است و علاوه بر این حیوانی است كه زود با انسان مانوس می شود و انس و مجالست با حیوانات (مخصوصا بعضی از آنها مثل سگ ) روح حیوانی را در انسان تقویت می كند، مثلا خوك مظهر شهوت و بی غیرتی است!“.
“کر و کور و لالند و نمی بینند“ شهوترانی مداحان فاسد اهل بیت را! خود را به نفهمی زده اند. مطمئنا معجزه و کرامات بزرگان دین ست که چشم شاگردان را بروی فساد و جنایتشان بسته است، حوزویان واقفند که همه کرامات فقیهان چون مطالعه کتاب چند دقیقه ای نیست، مکاشفات طولانی اساتید اخلاق و عرفان زبانزد است، خصوصا با مصرف چند نخود مائده بهشتی که توسط سربازان گمنام اقا امام زمان مستقیما به اولیاء خاص تحویل میشود. احادیث متواتر سند داری ست از اساتید قران و حدیث که مکاشفات را درک کرده اند، ثبت مکاشفات اولیاء الله توفیقی ست الهی که فقط برای معدود بزرگان دین میسر است، از جمله فقیه فرمانده اسبق سربازان گمنام اقا امام زمان (ع-ف) که سوای از مکاشفات خود، با معجزه ثبت مکاشفات سایر رهبران دین امنیت خود را تضمین و راه خود را از سعید امامی جدا نمود.
 
تنها گناه انسان که سبب تداوم فرمانروایی قوم یاجوج و ماجوج و گسترش بدبختی و فقر و نابودی کشورهای زیبایی چون ایران میشود، عدم تفکر ست و پیروی کورکورانه بدون پرسش و تحقیق از شیادانی بیسواد که با در دست گرفتن نوشته هائی از هزاران سال قبل در مسجد و کلیسا،… بظاهر به موعظه و در خفا به فسادند. عوامی که خود معترفند فلسفه بسیاری از احکام و دستورات شیادان را نمیدانند.
شوربختانه، فکر و اندشه عوام را محسور کرده اند. واقعیتی ست از هرتا مولر، شرح مردم ایران “عادتها میتواند انسان را نابود کنند، کافی ست انسان به گرسنگی و رنج بردن عادت کند، به زیر ستم بودن، تا دیگر هرگز به رهایی فکر نکند و ترجیح دهد در بند بماند.“ زمان بیداریست، نیازی به حمله و پیاده کردن قُشون برای اشغال شمال و جنوب و غارت میهن نیست، دشمن سالهاست در خانه است، قراردادهای ننگین با دُوَلِ خارجی و رشوه های نجومی حکومت ساحران ولی فقیه، فرمانروایان فاسد و بی لیاقت قاجار را روسفید کرده است. دیروز واگذاری دریای مازندران، و بزودی خبر جزایر سه گانه. (۸)
هنوز زخم صورت و بدن دختران معصوم قربانی فتوای اسید پاشی تاجران دین بهبود نیافته، هنوز کابوس آتش بر بدن نحیف کودکان شین آبادی سنگینی میکند، چه کسی پاسخگوی درد و رنج و نابودی زندگی انان ست، چه کسی پاسخگوی هزاران مال باخته ایست که تنها موجودی خود را با یک فتوی از دست داده اند؟ چه کسی پاسخگوی هزاران خانواده ایست که فرزندان و سرپرستان بیگناهشان با یک فتوی بعنوان دشمن خدا و رسول در گوشه قبرستانها آرمیده و یتیمانشان چشم بدستان خالی پینه بسته مادر؟
آری سگ نجس است ولی تهمت زنندگان  و ویران کنندگان زندگی عوام، متجاوزین به جان و مال و ناموس مردم، معرکه گیران فاسد اهل بیت و فتوی دهندگان تاجر دین همه پاک و مطهر!
مهم ست زبان بذکر خدا، لقمه از ذبح حلال و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت! انسان ساز ست، اساس دین است و مهمتر، قوت قلب اختلاسگران، مفسدان و جنایتکاران به شفاعت!
 
سخنی در باب مسائل روز
خبر دستگیری تعدادی ایرانی بعنوان جاسوس توسط اف بی ای، موجی از خوشحالی در بین برخی از گروهها ایجاد کرده است. گربه برای رضای خدا موش نمیگیرد. اف بی ای سالهاست نه تنها از فعالیتهای ماموران ایرانی در امریکا اطلاع دارد بلکه بعنوان سپر حمایتی وابستگان رژیم عمل کرده است، خصوصا بشکل علنی در دوره قبلی ریاست جمهوری امریکا، لذا در مظان اتهام است. حضور برخی از ماموران فاسد اف بی ای و پلیس امریکا بواسطه خواهران زینب در مراسمهای مساجد مشهودست. نقش اف بی ای بهمراه سازمانهای جاسوسی اروپا خصوصا انگلیس، در ایجاد اختلاف، بی اعتبار کردن و تخریب منتقدین واقعی حکومت ایران ست و کمک به اشتغال و شهرت دشمنان ظاهری ساخته نظام. متاسفانه، تاثیر کلام سرویسهای امنیتی خارجی بر اقلیتهای قومی و مذهبی، و انحراف انان در شناخت مخالفین واقعی قابل انکار نمیباشد. لذا این واقعه پوششی ست در تبرئه تخلفات عدیده و مُوَّجَه نشان دادن چهره غیرقابل اعتماد مراکز اطلاعاتی امریکا، و همچنین اهرمی جهت مبادله افرادی با شهروندان امریکایی زندانی در ایران. سفر هماهنگ شده برخی از شهروندان دوتابعیتی شناخته شده در همکاری و حمایت از منافع ایران در امریکا به ایران، برای رژیم هم فال بود و هم تماشا. علاوه بر پرداخت نقدی به حکومت برای آزادی زندانیان، روی دیگر سکه، پرداختهای نجومی از سرمایه های مسدود شده ایران به زندانیان ازاد شده بدنبال شکایت در امریکا ست، یعنی پرداختهای قانونی به جاسوسان. لذا چنین اقداماتی نباید امیدی در جهت حمایت از مردم ایران تلقی شود.
قتل تعداد دیگری از فعالان محیط زیست در کردستان به بهانه آتش سوزی نشان از شک سپاه به اطلاع سایر فعالان از اطلاعاتی ست محرمانه در مورد الودگی مناطق بسیاری از کشور به مواد رادیواکتیو، بمعنای ساده، فعالیت مراکز متعدد تحقیقات اتمی در گوشه و کنار کشور پس از تعطیلی ظاهری مرکز اصلی اراک. تاسیس مرکز مراقبتهای آلودگی رادیواکتیو در بیمارستان قلب چمران اصفهان در ابتدای دهه هشتاد و مراجعه تعداد زیاد بیمار از روستائیان ساکن مناطق تحقیقاتی نشان از عدم اهمیت دولت به سلامتی مردم و انجام آزمایشات مربوطه بدون رعایت اصول ایمنی ست. 
 
تاسیس مراکز فحشا در مشهد جهت افرادی که بوی حسین میدند! جدید نیست. اعتقاد باطلی ست در توجیه فساد و دزدی فقیهان و مداحان و سران نظام که شنیعترین جنایات و فساد اگر برای اهل بیت باشد مشمول بالاترین ثواب ست، و این اعتقاد برای همه معصومین ادیان ست. فحشا در کشور با فتوای فقیهان توسط وزارت اطلاعات و سپاه بشکل سیتماتیک سازماندهی و با صدور خواهران زینب به کشورهای عربی اغاز گردید. هدف گسترش فساد بود و بیماریهای مقاربتی.
فساد و تجاوز به دختران و زنان ایرانی توسط زائران باصطلاح شیعه سایر کشورها سالهاست در شهرهای مذهبی قم و مشهد با فتوای فقیهان ادامه دارد. علنی شدن موضوع، فراخوان عمومی ست برای جوانان کشور، و تلاش مزورانه فقیهان ست برای جبران کاهش نذورات بعلت عدم زیارت “عوامِ معتقد“ ناشی از فقر. لذا حربه ای ست جهت بالا بردن زائرین مشهد، و نیز، وجهه جهانی کاهش زائران مذهبی برای نظام بمعنای  شکست اعتقادات بنیادی تشیع در برابر تسنن ست. لذا بهر نحو ممکن بایستی تعداد مسافران مشهد افزایش یابد. این خبر مطمئنا مسبب جایگزینی مشهد بجای شهرهای شمالی توسط جوانان ست، هم فال ست و هم تماشا، هم زیارت و هم عیش. مهمتر، اطمینانی ست از عدم حضور حزب ا.. و نیروی انتظامی، چراکه معترضین خانه های فساد “عاشقان حسین“ محارب خدایند و دشمن اهل بیت! مطمئنا امام هشتم شیعیان نیز در رویای شیادان از تار موی زنان شکایت نخواهد کرد!
بامید ایرانی آزاد و سربلند برای همه اقوام ایرانی و بازگشت همه ایرانیان در ساختن دوباره کشور
 
دکتر حمیدرضا قضاوی
@GGreeneJr
واشنگتن دی سی
یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷
Aug/25/2018
 
(۱) تاسفبارست شنیدن مصاحبه قربانیان تجاوز، خوشحالند هنوز اعتقادشان را حفظ کرده و برای پرداخت اعانه با کودکانشان در مراسم مذهبی همان کلیسا و فقیه متجاوز شرکت میکنند! سالها بی تفاوتی پاپ و فقیهان ارشد مسیحی نسبت به شکایات قربانیان نشان از همه گیری فساد و تجاوز بین فقیهان ست. انگشت شمار قربانیانی که با تکرار شکایت اصرار بر پیگیری داشته اند با رفتاری تحقیرآمیز و مشمئزکننده روبرو شده اند. سخن فقیه ارشد پس از شنیدن تعداد دفعات تجاوز (حداقل ۱۵ بار) چنین ست “خدا را شکر کن که بیشتر نبوده به سایرین بسیار بیشتر تجاوز شده!”. نکته مهمتر پیام آیت الله العظمی پاپ پس از سالها پنهان نمودن فساد و نادیده گرفتن شکایات ست، سفارش اکید این نماینده خدا و مسیح به قربانیان ”روحتان را با دعا و روزه و توبه پاک کنید!”
(۲) درکنار سرمایه گذاریهای کلان در سهام بانکها، قمارخانه ها …،اکثریت قریب باتفاق مراکزی که با سرمایه های دزدی مردم تاسیس گردیده با قراردادی محرمانه بظاهر بنام ایرانیان قدیمی (مهاجرت از زمان رژیم سابق)، و یا افرادی با ملیتهای دیگرست، کره جنوبی، تایلند، چین، مکزیک افغان، پاکستان، بنگلادش، … اوج نفاق اینکه توصیه به خرید از فروشگاه خاص بر منبر بعنوان “کمک به سایر ملیتهای عاشق اهل بیت و ارائه دهنده گوشت حلال“ عنوان میشود!
(۳) محدث بحرانی در تفسیر البرهان می‌نویسد که ابلیس از همان جوانی، در میان قوم خود، مشغول عبادت و بندگی خداوند بود، تا اینکه زمان ازدواجش فرا رسید، او وقتی تصمیم به ازدواج گرفت با دختر «روحا» به اسم «لهبا» که آن هم از طایفه جن بود، ازدواج نمود و بعد از ازدواج، فرزندان زیادی از او به وجود آمد، همه آنها مشغول عبادت شدند و مدت طولانی خدا را ستایش نمودند (البرهان فی تفسیر القرآن، ج۳، ص۳۴۱).
(۴) علی بن حسین بن موسی (۳۵۵-۴۳۶ق)، معروف به سیدِ مرتضی، شریف مرتضی، برادر سید رضی (گردآورنده نهج البلاغه)، فقیه و متکلم امامی و از شخصیت‌های پرنفوذ اجتماعی شیعه که نزد خلفای عباسی و حاکمان آل بویه خدمت کرده است. بر خلاف اکثر فقهای شیعه، دارای گرایش‌های عقلانی ست. لذا نظراتش با بسیاری از احادیث معصومین و فتاوای فقیهان سنتی منطبق نبوده است، همچنین بعنوان فقیه شیعه، رابطه نزدیک و همکاری با سلاطین آل بویه و خلفای عباسی و مدح خلیفة القائم و تعداد دیگری از خلفای عباسی در اشعار سید مرتصی قابل توجه ست. چنین ست که هیچ اشاره ای از او در برنامه های مذهبی ایران نشده و گاها فقط باسم بسنده میشود نه عقاید و نظرات.
(۵) ابوهُرَیرِه یمنی از اصحاب پیامبر اسلام، یکی از راویان حدیث است. اعتبار روایات منسوب باو زیر سوال ست، بیش از ۵۳۷۴ حدیث در كمتر از 22 ماه همراهی با پیامبر (ایمان به اسلام در سال هفتم هجری در فاصله خیبر و حدیبیه و دوری چند ماهه از پیامبر بخاطر شرکت در برخی جنگها از جمله تبوک)، باتوجه باینکه تعداد روایات منسوب به امام اول شیعیان، علی، حدود ۵۳۶ میباشد.
(۶) ۱- کلب (سگ) نام قدرتمندترین قبیله عرب در شام در صدر اسلام است؛ از این قبیله ست دحیة بن خلیفه کلبی از اصحاب مشهور پیامبر اسلام و حامل نامه به هرقل (هراکلیوس) امپراتور روم. ۲- هنگامی که وائل بن ربیعه، دو قبیله تغلب و بکر را از زیر سلطه یمنیها بیرون آورده و اعلام استقلال و پادشاهی کرد به خود لقب کلب (سگ) و پسرش را جرو (سگ توله) نامید. ۳- مهمتر، یکی از نیاکان پیامبر اسلام کلاب (جمع کلب) نام داشته است.
(۷) شکی نیست هاری بیماری بسیار خطرناکی ست ولی کلیه حیوانات خونگرم و پستاندار چه وحشی و چه اهلی به این بیماری حساس میباشند خصوصا روباه، راکون‌، خفاش …و همچنین در بین حیوانات اهلی، گاوهای شیرده و با شیوع کمتر در اسب، بز، گوسفند، خوک و راسو دیده شده است. در حیوانات خانگی بیشتر در گربه‌ها و سگ‌ها شایع ست. واکسینه کردن حیوانات در برابر ویروس هاری سبب کاهش قابل توجه ابتلا میشود (در جهان ۹۹ درصد موارد هاری از سگ‌ها منتقل میشود ولی در امریکا بعلت واکسیناسیون کمتر از ۵ درصد، بیشتر موارد هاری در آمریکا از طریق خفاش‌ها است)
(۸) محمود صادقی نماینده تهران در توئیتی زمینه را برای اعلام جزایر واگذار شده آماده نمود “#ماـمیتوانیم با #تغییرـکاربری، یکی از جزایر سه گانه، و واگذاری به کشور برادر #امارات #درآمدمان را #گازانبری #چندبرابر کنیم!”. نکته، بزرگنمایی الفاظ عوامفریبانه ست با هشتگ#!

منبع:پژواک ایران


حمیدرضا قضاوی

فهرست مطالب حمیدرضا قضاوی در سایت پژواک ایران