PEZHVAKEIRAN.COM دو وکیل دادگستری در ایران بازداشت شدند
 

دو وکیل دادگستری در ایران بازداشت شدند

 

بنا بر گزارش‌ها از ایران فرخ فروزان و پیام درفشان، دو وکیل دادگستری، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. پیام درفشان وکالت آرش کیخسروی، وکیل دادگستری را بر عهده دارد که او نیز در زندان بسر می‌برد.

   
فرخ فروزان (راست) و پیام درفشان، دو وکیل بازداشتی

فرخ فروزان (راست) و پیام درفشان، دو وکیل بازداشتی

به گزارش کمپین حقوق بشر ایران فرخ فروزان و پیام درفشان روز جمعه نهم شهریور (۳۱ اوت) توسط مأموران اطلاعات در خانه آرش کیخسروی در کرج بازداشت شده‌اند.

یک منبع آگاه به این کمپین گفته است، "ماموران اطلاعات قبل از دو وکیل جلو در منتظر بودند و به محض پیاده شدن از ماشین همکاران ما را بازداشت کردند ولی هنوز اتهامات و محل نگهداری آنها معلوم نیست".

پیام درفشان وکیل آرش کیخسروی است که او نیز اینک در زندان بسر می‌برد و به این ترتیب وکیل و موکل همزمان زندانی هستند.

آرش کیخسروی به همراه قاسم شعله‌سعدی و مسعود جوادیه روز ۲۷ مرداد در تجمعی دستگیر شد که برای اعتراض به نظارت استصوابی و کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر تشکیل شده بود. مسعود جوادیه با قرار کفالت آزاد شد، اما دو نفر دیگر با قرار بازداشت به زندان تهران بزرگ موسوم به فشافویه منتقل شده‌اند.

به نوشته کمپین حقوق بشر ایران فرخ فروزان در زمینه حقوق کودکان فعالیت می‌کند.

تا کنون در مورد دلایل بازداشت این دو وکیل و اتهامات وارده به آنان گزارشی منتشر نشده است.

اخیرا دو نهاد "تریبون آزاد وکلا" و "سازمان حقوق بشر ایران" بازداشت وکلای دادگستری در ایران و پرونده‌سازی برای آنان را محکوم کرده و این اقدام را در جهت ارعاب سایر وکلا خوانده بودند.

منبع:پژواک ایران