چهار شهروند بهایی در شیراز بازداشت شدند

 


طی روز گذشته و امروز چهار تن از شهروندان بهایی توسط نیروهای وزارت اطلاعات در شیراز بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۴ شهریورماه ۹۷ سه تن از شهروندان بهایی در شیراز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. صبح امروز یکشنبه نیز یک شهروند بهایی دیگر در همین شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر (پلاک ۱۰۰) منتقل شد.

هویت این افراد “نوید بازماندگان”، “بهاره قادری (همسر نوید بازماندگان)”، “الهه سمیع‌زاده” که در روز شنبه بازداشت‌ شده‌اند و “احسان محبوب راه‌وفا” که طی امروز بازداشت شده توسط هرانا احراز شده است.
یک منبع مطلع ضمن تائید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “ساعت ۶ عصر روز گذشته ماموران وزارت اطلاعات به کلاس روانشناسی آقای نوید بازماندگان وارد شدند و در حالی که از همه فیلم‌برداری می‌کردند، ایشان را در اتاقی دیگر مورد پرس و جو قرار داده و کارت‌های شناسایی، کیس کامپیوتر، فلش و گوشی‌های تلفن همراه، پسورد گوشی‌ها و ایمیل‌های سایر افراد را نیز از آنها گرفته‌اند. از تمام افرادی که حضور داشتند فرم اطلاعات شخصی کاملی را گرفتند و سپس در فرمی دیگر تمام اطلاعات شخصی و کاری آقای بازماندگان را از تک تک حاضرین گرفتند. پس از آن برگه‌ای را به آنها دادند و بدون اجازه به قرائت آن فقط خواستند امضا و اثر انگشت بزنند. در انتها با بردن آقای بازماندگان، به بقیه‌ی حاضرین گفتند که ۱۰ دقیقه پس از رفتن ما محل را ترک کنید. پس از آن نوید بازماندگان را به منزلش برده و پس از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی، بهاره قادری (همسر نوید بازماندگان) را نیز بازداشت و همراه با وی به مکان نامعلومی منتقل کردند”.

این منبع همچنین افزود: “در همین تاریخ خانم الهه سمیع‌زاده را نیز در شیراز دستگیر کرده‌اند و صبح امروز یکشنبه نیز احسان محبوب راه‌وفا را در شیراز و در منزل شخصی دستگیر و پس از تفتیش منزل به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز (پلاک ۱۰۰) منتقل کردند.”

منبع:پژواک ایران