PEZHVAKEIRAN.COM تاریکیِ قلعه و تابشِ خرافه …
 

تاریکیِ قلعه و تابشِ خرافه …
کیمیا ماهرو

فوتبال، یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در اکثر جوامع بشری محسوب می‌شود. امروزه جامعه شناسان، فوتبال را یک پدیده اجتماعی می دانند. این پدیده توانسته گروهای مختلف سنی را در ایران، بدون در نظر گرفتن تفاوت جنسی به خود مجذوب نماید. اما متاسفانه این پدیده در ایران مورد سوء استفاده تفکرات مسموم و خرافه‌پرست و مرده‌پرست قرار گرفته و طبعا موجب ضررهای مادی ومعنوی به طرفداران خود شده است.
 

آخرین نمونه این سوءاستفاده، در خرافه‌پرستی و خزعبلات‌گوییِ مدیرعامل حکومتی و سرمربی پیرمغز باشگاه سپاهان اصفهان پدیدار شده است. وقتی که همه تیم‌ها در دنیا برای تفریح و آمادگی بازیکنان خود، آن ها را به اردوهای متنوع و مفرح اعزام می کنند، مدیرعامل مسن و کج فهم این باشگاه و سرمربی مافیایی این تیم، بازیکنان را بالاجبار به قبرستان و بر سر قبر تروریست های وطنی بردند برای تقویت روحیه جنگ طلبی! آن هم بالاجبار، نه با اختیار!

جالب اینجاست که تابش، مدیرعامل این باشگاه بی‌فرهنگ! طی مصاحبه ای که از برنامه نود هم پخش شد گفته چون ما (باشگاه سپاهان) اعتقاد به مسائل دینی و فرهنگی و اخلاقی داریم، امیدواریم با کمکِ این شهدا (تروریست‌ها) در فصل جاری موفق باشیم و قهرمان شویم!

سرمربی خرافه‌پرست این تیم هم از قافله اراجیف‌گویی عقب نمانده و بعد از دریافت حق‌الزحمه برای گفتن این اراجیف، ابراز کرده؛ شهدا (تروریست‌ها) پهلوانی را ثابت کردند و خوشحالیم که در محرم به زیارت آنها آمدیم! و امیدواریم در دنیا و آخرت شفاعت ما را بکنند!

!

حال به نظر می رسد به جای پیشوند «فرهنگی»، باید از پیشوندهای مرده‌پرست، خرافه‌پرست و … استفاده کرد تا بتوان واقعیت باطن این باشگاه مثلا مردمی را به منصه ظهور گذاشت!

می توان گفت بعد از اشغال و نابودیِ همه دلخوشی‌های مردم توسط حکومت ظالم و عوامل جلادش، ورزش و بخصوص فوتبال هم به عنوان تنها جایی که مردم ایران به عنوان تفریح و هیجان به آن دلخوش بوده و به آن دلبستگی نسبی داشتند هم توسط این مرده پرست های پیرمغز، و خرافه پرست های حکومتی در حال اشغال شدن است.

در واقع باشگاه سپاهان اصفهان از مدیرعامل گرفته تا سرمربی بی‌دانش، باید نسبت به این رفتار غیرورزشی و غیرفرهنگی از جامعه ورزشی، رسما عذرخواهی نمایند، تا شاید این لکه ننگ و عقب‌ماندگی کمرنگ شود، در غیر اینصورت هواداران متعصب این تیمِ به قهقرا رفته از لحاظ فرهنگی، سکوهای ورزشگاه ها را تحریم و هواداران سایر تیم ها نیز علیه این عقاید ساختگی و مخصوصا این دو عنصر باشگاه تا زمان عذرخواهی رسمی شعار خواهند داد.

گفتنی است پیشینه آلوده‌کردن فضای ورزشی به اعتقادات اراجیف‌گونه، در قالب‌های دیگر مانند شادی پس از گل و نشان دادن پیراهن زیر، با متن مذهبی و عکس تروریست های وطنی نیز قابل مشاهده است که نشان از فرهنگ نداشته‌ی باشگاه ها دارد.

کیمیا ماهرو - خبرنگار آزاد ورزشی

منبع:پژواک ایران


فهرست مطالب کیمیا ماهرو در سایت پژواک ایران