دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی ۱۱ تن از فعالان مدنی را به حبس و شلاق محکوم کرد شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی یازده تن از شهروندان بازداش

 

شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی یازده تن از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات سراسری دی‌ماه در شهرستان شازند از جمله محمد نجفی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر را به حبس‌های تعزیری و تعلیقی و شلاق محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم دادگاه تجدید نظر یازده تن از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات سراسری دی‌ماه در شهرستان شازند، توسط شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی صادر شد.

بر اساس این حکم “محمد نجفی” ، “علی باقری” و “عباس صفری” به سه سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق، “بهزاد علی‌بخشی”، “محمد یعقوبی”، “یوسف شیری‌لرد”، “ندا یوسفی”، “داوود رحیمی”، “مسعود عاجلو”و “محمد ترابی” به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعلیقی به مدت پنج سال و “کیان صادقی” به ۳ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شدند.

لازم به ذکر است علی باقری علاوه بر این به اتهام “توهین به فرمانده نیروی انتظامی در فضای مجازی” نیز به تحمل شش ماه حبس محکوم شده است.

منبع:پژواک ایران