هشدار برای پیش‌گیری از یک فاجعه بزرگ انسانی

آزادی‌خواهان جهان!
ایرانیان آزاده!
 
جهانیان می‌دانند که طی قریب چهل سال گذشته، دین پیشگان مسلط بر جامعه ایران، از راه سرکوبی وحشیانه ایرانیان در کشور، با توسل به‌تنش‌آفرینی‌های ارتجاعی، فرقه‌ای، مذهبی، تروریزم، گروگان‌گیری در سراسر جهان، به‌ویژه در بین جوامع فرودست مسلمانان مهاجر، خاورمیانه و سایر کشورهای مسلمان‌نشین، به‌دشمنی آشکار با آزادی، برابری، دموکراسی، مدنیت معاصر، و دستاوردهای والای حقوق مردمان ایران برخاسته‌اند.
مماشات و سیاست‌های سوداگرانه با دامن زدن مستمر بر توهم استحاله‌پذیری این جنایت‌کاران، جاده صاف‌کن‌های ماشین دهشت‌انگیز ترور و آدم‌کشی بوده و هستند.
نیاز چندانی به‌ارائه دلیل نیست که این نظام اسلامی رکورددار شمار اعدام‌های فراقضایی فردی و کشتار گروهی‌(به‌نسبت جمعیت) در جهان و طول حیات شوم خود بوده است. حکومت اسلامی ایران، از حیث شمار محکومیت‌ها به‌دلیل تجاوز به‌حقوق بشر رکورددار از تاریخ تشکیل سازمان ملل متحد است.
قطعنامه‌های گوناگون‌(از جمله شماره‌های 1613 - 1737 - 1747 - 1803 - 1835 - 1939 و 2231) شورای امنیت ملل متحد برای پیش‌گیری از توسعه‌طلبی تسلیحاتی حکومت اسلامی نشان‌دهنده خطر آشکار این نظام برای امنیت و صلح جهانی است.
خامنه‌ای در سال 1369 در فرمان تشکیل نیروی قدس فتوا می‌دهد: «پاسداران انقلاب اسلامی، باید مرزهای جغرافیایی را در نوردند و نهضت جهانی اسلامی را عینیت بخشند.» درمیان هزاران نمونه وحشی‌گری، اخیر نیروی قدس اسلامی پیش روی ماست. روز 17 شهریور ماه، این جنایت پیشگان با شلیک 7 موشک کشتار جمعی از ایران به‌خاک عراق، خانه‌های پناهندگان ایرانی کرد را هدف قرار دادند. ده‌ها نفر از آنان را کشته و ‌زخمی کردند. در میان قربانیان این تجاوز جنگی آشکار چندین نفر از فعالان سیاسی هم دیده می‌شوند. هم‌زمان برای تشدید جو ترس و ترور چندین تن از فرزندان بی‌گناه و ‌اسیر این مردم را در زندان‌های ایران به‌قتل رساندند.
جنگ هشت ساله عراق و ایران یکی از میوه‌های مسموم تنش‌آفرینی خمینی - صدام است. با میلیون‌ها کشته، زخمی، معلول، مفقود‌الاثر، آواره جنگی، ویرانی‌های فراوان بین دو کشور همسایه و هزاران میلیارد دلار ضرر و زیان اقتصادی. هزینه سرسام‌آور مداخلات آشکار و پنهان حکومت اسلامی در کلیه کشورهای منطقه از جمله در افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، بحرین، کویت، عربستان، یمن، سوریه و...، از سفره فقیرانه توده‌های میلیونی ایرانیان برداشت می‌شود. این حکومت، ثروت‌های جامعه ایران را در راه تشدید تنش‌‌های فرقه‌ای و آتش‌افروزی‌های ارتجاعی تلف می‌کند.
 
در این میان، تجدید تحریم‌ها توسط دولت آمریکا به‌منظور «تغییر رفتار رژیم» ناتوانی دستگاه‌های گسترده سرکوبی، نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی، اطلاعاتی، حراستی، قضایی و پاسداران را فراهم می‌آورد. در عین حال، از هم‌اکنون موجبات کمبود کالاهای اساسی مانند دارو، لوازم بهداشتی، شیر خشک، غذا، تعطیلی بیش‌تر کارخانه‌ها، افزایش بیکاری، تشدید فقر و گرسنگی اکثریت ایرانیان را فراهم آورده است.
ادامه پیش‌بینی نشده این وضعیت، می‌تواند به فاجعه عظیم‌تر انسانی در جامعه ایران منجر شود.
 
روز 26 مرداد ماه 1397، گزارشگر ویژه حقوق بشر و اقدامات قهری در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آثار زیان‌آور تحریم‌ها را در حق شهروندان ایران برشمرده است. متعاقب آن، جمعه دوم شهریور ماه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «هدف تحریم‌ها لطمه‌زدن به‌مردم ایران نیست... حکومت ایران مسئول است...» تحریم سیاسی جنایت‌کاران حاکم بر ایران در دست‌اندازی بیش‌تر به دار و ندار شهروندان ایران عملی است شایسته. در عین حال تکرار تجربه تلخ تحریم عراق، مرگ کودکان، بیماران و گرسنگی میلیون‌ها نفر از مردم عادی جنایتی است نابخشودنی. این سیاست بر مشکلات روزمره معیشتی اکثریت ایرانیان می‌افزاید. توهینی است آشکار بر حرمت، کرامت، حیثیت انسانی و حقوق شهروندان ایران.
هنوز هم اوضاع معیشتی اکثریت مردم ایران به‌شدت فلاکت‌بار است. هانی تحویل‌زاده رییس انجمن شیرخشک و غذای کودک درباره وضعیت این مواد غذایی گفت: «تخصیص ارز دولتی برای واردات مواد اولیه شیر خشک قطع شد...»
تحویل‌‌زاده، گفت: «متاسفانه در این بازه زمانی نمی‌توانیم منابع ارزی لازم را به اروپا حواله کنیم. 100 در صد مواد اولیه این صنعت از کشورهای اروپایی تامین می‌شود. در حال حاضر شرکت‌ها به‌دلیل کمبود مواد اولیه از ذخایر استراتژیک خود استفاده می‌کنند؛ پیش‌بینی می‌شود اگر شرایط به همین منوال پیش رود در آینده با کمبود شیرخشک در بازار مواجه شویم.»
سیستم کوپنی بازار سیاه در ‌اقتصاد ایران گسترش می‌یابد. آن‌گونه که «علی میدری» معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت اسلامی، اعلام کرده است بن کارت الکترونیک برای تمام مردم ایران صادر می‌شود. بن کارت‌هایی که قرار است 3 الی 4 بار در سال شارژ شود...»
مصطفی رناسی رییس کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان، گفت: «اغلب کالا و خدمات طی چهل ساله گذشته چند هزار برابر شده، اما نرخ دلار 2 هزار برابر شده است...»
اکنون که بحث «نفت» در مقابل «مواد غذایی» بین حکومت اسلامی و روسیه مطرح است شورای امنیت سازمان ملل متحد یا دولت‌های اروپا و آمریکا می‌توانند فروش نفت و صرف درآمدهای ناشی از آن را مشروط به‌واریز کردن آن به‌حساب ویژه‌ای کنند که موجودی آن در اختیار مقامات بین‌المللی قرار گیرد و برای پیش‌گیری از مفاسد دولتی با نظارت سازمان‌های حقوق بشری، حقوق‌دانان، تشکل‌های نویسندگان و هنرمندان در تبعید و... صرف تهیه کالاهای اساسی برای رفع نیازهای شهروندان ایران شود. توزیع این کالاها در ایران، از طریق شبکه‌های گسترده کانون صنفی معلمان ایران، کانون‌های وکلا، کانون نویسندگان، تشکل‌های کارگری، زنان، دانشجویان، بازنشستگان و سازمان‌های حمایت از کودکان و... در اختیار مردم قرار گیرد. این روش موجبات مشارکت عملی مردم در حیات روزمره آنان را فراهم کند. تجربه نشان داده است که حکومت اسلامی و عوامل آن، حتی کمک‌های داوطلبانه مردم ایران و خارج کشور را به زلزله‌زدگان نرسانده و پاسداران این کمک‌ها را حیف و میل می‌کنند.
امضاء‌کنندگان این «هشدار...»، دست کمک به‌سوی همه آزادی‌خواهان جهان و ایرانیان دراز می‌کند تا با هم‌فکری و همکاری افکار عمومی مردم کشورهای خود، این فراخوان و یا هر فراخوان دیگری با مضمون این نوشته، به‌زبان کشور محل اقامت خود، ترجمه و به‌سازمان‌های حقوق بشری، احزاب سیاسی، تشکل‌های دموکراتیک زنان، کارگران، دانشجویان، روزنامه‌نگاران، نویسندگان، هنرمندان، وکلا، پزشکان بدون مرز، پارلمان‌ها، دولت‌ها، سازمان عفو بین‌الملل، سازمان ملل و... برسانند. در این جبهه بزرگ انسانی، می‌توان تلاش کرد تا افکار عمومی موثر در حمایت از حقوق مردم ایران، در جامعه جهانی شکل گیرد. با ‌این امید که بتوانیم از ابعاد زیان‌های تحریم اقتصادی بر مردم ایران بکاهیم. این روش مانع غارتگری مافیایی حکومت اسلامی می‌شود و موجبات همبستگی بیش‌تر مردم را فراهم می‌کند.
گرسنگی و تنگ‌دستی نمی‌تواند عامل تقویت‌کننده مبارزات مردم ایران علیه حکومت سرکوب، سانسور، رعب، وحشت، ترور و اعدام گردد.
آرزو داریم که تلاش‌های همه ما مبتنی بر رای وجدان فردی بوده و مرزبندی‌های معمول سیاسی، به‌مانعی در روند این کمپین همبستگی و انسانی تبدیل نشود.
 

منبع:پژواک ایران