ساير صفحات یک نویسنده ایرانی به اتهام تجاوز جنسی به اعدام محکوم شد

 
یک نویسنده ایرانی در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «زنای به عنف» به اعدام محکوم شد.
به گزارش يورونيوز، خبرگزاری ایرنا روز شنبه ۲۴ آذر با انتشار این خبر نوشت این فرد ۵۷ ساله با «اغفال» دختران جوان از آنها «سوء‌استفاده جنسی» می‌کرد. این فرد پیشتر نیز به اتهام «تشویق به فساد و فحشا و تهدید» به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود.

او همچنین سابقه کیفری دیگری نیز مانند همین پرونده در شاهین‌شهر داشته و به سه سال حبس محکوم شده، اما پس از گذراندن یک سال و نیم حبس، با رضایت شکات و به طور مشروط از زندان آزاد شده است.

ایرنا بدون اشاره به هویت فرد محکوم می‌نویسد: «این فرد با طرح این ادعا که نویسنده است و برای کتاب جدیدش به کار تحقیقی، نظرسنجی و مصاحبه نیاز دارد، به اغفال دختران جوان اقدام می‌کرد. او با چرب‌زبانی و اغفال دختران به این بهانه که شما جوان و خوشفکر هستید و باید با شما مصاحبه کنم، با آنها قرار حضوری می‌گذاشت و بعد با این حرف‌هایی مانند من جای پدربزرگ شما هستم، آنها را اغفال و بعد در ارتباط پیشروی می‌کرد تا جایی که کار به ارتباط جنسی می‌رسید.»

ایرنا همچنین از قول «یک مقام آگاه» می‌افزاید: «متهم در برخی موارد نیز قربانیان خود را در اماکن عمومی بسیار خلوت مثل کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها و در زمان‌هایی خاص که رفت‌وآمد در آنجا نبوده است، مجبور به نوع خاصی از معاشرت جنسی می‌کرد. با توجه به بررسی‌های انجام‌شده بیشتر قربانیان دختران جوانی هستند که زیر ۲۵ سال دارند.»

ظاهرا خود این نویسنده که چند کتاب منتشر شده نیز دارد پذیرفته است که به شیوه‌های مختلف اعتماد دختران چوان را جلب و سپس از آنها سوء‌استفاده جنسی می‌کرده است. ایرنا در این زمینه می‌نویسد در مواردی هم که طعمه‌های این مرد پس از پی‌بردن به اهداف او از ادامه رابطه خودداری می‌کردند، او با تهدید و ارعاب و بیان این که فیلم‌هایی را که تهیه کرده به خانواده‌های آنها نشان می‌دهد، آنها را مجبور به ادامه رابطه می‌کرد.

محکومیت قضایی نویسندگان، روزنامه‌نگاران و روشنفکران در ایران امر نادری نیست و به ویژه در سال‌های نخست انقلاب به دلایل سیاسی و عقیدتی رواج داشت. اما صدور حکم اعدام برای یک نویسنده برای یک جرم سنگین اخلاقی مانند تجاوز جنسی در جمهوذی اسلامی اگر نه بی‌سابقه، کم‌سابقه است.

منبع:پژواک ایران